Onko internetissä paikkaa, jossa asiallisesti purkaa ajatuksiaan?
Toivoisin asiallisia vastauksia. Mikäli se ei onnistu, provosoi pois, jos teet sen taitavasti ja mielellään kielellisesti oivaltavalla tavalla.
Nyt on viimein myönnettävä, että tarvitsisin juttuseuraa. En yksinkertaisesti taida selvitä enää. Minulla on hyvin suppea lähipiiri, enkä haluaisi ketään siihen kuuluvaa rasittaa. Sitä paitsi en usko, että edes osaisin enää puhua asioistani. En ole koskaan kertonut kenellekään, miten huonosti voin; jopa pintapuolisella tasolla tuntuu, että menen aivan lukkoon, jos joku kysyy, mitä kuuluu. Silloin harvoin, kun tapaan tuttaviani, keskityn kuuntelemaan. En kerta kaikkiaan osaa puhua asioistani ja tuntemuksistani. Viimeiset kolme vuotta ovat erään onnettomuuden ja sen jälkiseurausten tähden olleet silkkaa helvettiä, enkä itseinholtani kestäisi elämää enää. Useimpina päivinä toivoisin olevan kuollut.
Onko missään päin internetiä jotakin järkevää keskustelupaikkaa, jossa voisi anonyymisti vaihtaa ajatuksia mistä vain? Täältä poistuvat asiallisetkin ketjut pienessä hetkessä (kerran jo samantyyppisen avasin, mutta se poistui nanosekunnissa). Tekoälyä ja kaikkea siihen liittyvää vastustan joka solullani, joten siihen en aio ryhtyä.
Olisin iloinen vastauksista! Kerro toki kuulumisiakin, ihan mitä vain.
Kommentit (53)
Täältä myös suositukset Redditiin, löytyy asiallisia keskusteluja.
Suosittelen myös Redditiä. Suomeksi välillä jopa yllättävän fiksuja keskusteluja. Englanniksi monta vertaistukisubia, etsi haulla. Moderointi toimii.
Katso vaikka nämä suomenkieliset subit ensin.
r/suomi
r/arkisuomi
r/kirjallisuus
Ylilaudan hikikomero tai jokin 4chanin depressio-osio. Tosin kummassakin on riskinä, että sinua rohkaistaan vaipumaan syvemmälle masennukseen. Mutta ovat ne silti parempia kuin muut vaihtoehdot. Redditiin jos päädyt murheidesi kanssa, niin sieltä ei löydy yhtäkään ratkaisua, mutta opitpahan ainakin vihaamaan.
Kiitos kaikille vastanneille, taidan näiden ehdotusten perusteella kokeilla Redditiä. Se on tainnut saada kaikkein eniten suosituksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudan hikikomero tai jokin 4chanin depressio-osio. Tosin kummassakin on riskinä, että sinua rohkaistaan vaipumaan syvemmälle masennukseen. Mutta ovat ne silti parempia kuin muut vaihtoehdot. Redditiin jos päädyt murheidesi kanssa, niin sieltä ei löydy yhtäkään ratkaisua, mutta opitpahan ainakin vihaamaan.
Olen ollut siinä käsityksessä, että Ylilaudalla keskustelevat enimmäkseen misogynistiset nuoret miehet. Ehkä en kolmekymppisenä naisena ihan osu keskustelijaprofiiliin. Kiitos kumminkin ideasta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut siinä käsityksessä, että Ylilaudalla keskustelevat enimmäkseen misogynistiset nuoret miehet. Ehkä en kolmekymppisenä naisena ihan osu keskustelijaprofiiliin. Kiitos kumminkin ideasta!
Ap
Eri osioissa on erilaista sakkia eikä sukupuolellasi ole kummassakaan mitään merkitystä, ellet sitä erikseen ala mainostamaan. Suurin virhe kummallakin alustalla on julistaa itsensä naiseksi. Saat niistä kummastakin realistisempia neuvoja kuin monelta muulta alustalta, kunhan et eksy Ylilaudan satunnaiseen tai 4chanin Randomiin.
Redditistä et löydä yhtäkään ratkaisua. Opit vain ulkoistamaan ongelmasi muille ja jossakin vaiheessa alat vihaamaan jotain ihmisryhmää. Naisena todennäköisesti miehiä. Mitään ongelmaasi et tulee ratkaisemaan, mutta sen opit, että olet uhri ekä mikään ole sinun syysi.
Onnea matkaan.
Voit jutella ihan suomeksi chat gpt: n kanssa. saat valita siihen mieleisen äänen. Kuulostaa ns. ammattiauttajalta. Testaa niin hämmästyt
Vierailija kirjoitti:
Voit jutella ihan suomeksi chat gpt: n kanssa. saat valita siihen mieleisen äänen. Kuulostaa ns. ammattiauttajalta. Testaa niin hämmästyt
Kiitän suosituksestasi mutta toistan, että vastustan tekoälyä periaatteesta: se uhkaa arvojani, toimeentuloani ja kaikkea sitä, minkä puolesta olen aikuisikäni työskennellyt. Olen ehkä jääräpää, mutta tässä asiassa en voi taipua. Kiitos Sinulle kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän suosituksestasi mutta toistan, että vastustan tekoälyä periaatteesta: se uhkaa arvojani, toimeentuloani ja kaikkea sitä, minkä puolesta olen aikuisikäni työskennellyt. Olen ehkä jääräpää, mutta tässä asiassa en voi taipua. Kiitos Sinulle kuitenkin!
Taidat yllättyä ikävästi parin vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille, taidan näiden ehdotusten perusteella kokeilla Redditiä. Se on tainnut saada kaikkein eniten suosituksia.
Ap
Riippuu paljon alaredditistä. Esimerkiksi vertaistukiredditeistä osa on asiallisia, hyvin moderoituja ja monipuolista keskustelua sisältäviä. Toiset vetävät puoleensa draamanhakuisempaa porukkaa ja ihmisiä, joilla on omat traumaattiset kokemukset vielä niin pinnassa etteivät he kykene ottamaan toisia huomioon. Kannattaa ensin haistella jonkin sinua kiinnostavan subredditin ilmapiiriä ja lukea useampia ketjuja, ennen kuin otat itse osaa keskusteluun.
Jos jossain on palsta jossa on yli 1 käyttäjä niin kohta siellä on joku vasuri spämmimässä päivittäin sitä samaa (hallitusvastaista, persuvastaista, suomivastaista) propagandaa jota tääkin palsta on täynnä. Siitähän noille maksetaan.
Eli ei ole. Voit puhella itseksesi tai ottaa keskustelukumppaniksi vaikka jonkun chatgpt:n tai muun tekoälyn. Tosin voi olla varma että joku noiden tulevista versioista rupeaa inttämään sinulle vastaan sillä samalla vasuripropagandalla jota nettikin on täynnä koska netistähän nuo "totuutensa" oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tekoälyä koska oikean tuollaisen kehittäminen olisi erittäin vaikea haaste. On vain hyvin kehittynyt tekstinennustaja joka koittaa arvailla mitä haluaisit vastaukseksi siitä riippumatta mikä on oikea totuus.
Olisit heti sanonut, että olet niitä kehopositiivisia. Ryhävalaiden kantsii perustaa ihan oma palsta, voitte keskustella siellä voimaantuneina.