Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat vanhemmat=lihavat lapset?

Vierailija
23.04.2007 |

miksihän yleensä näkee lihavia vanhempia, joilla on myös lihavat lapset ja taas toisin päin normaalikokoisilla on normaalikokoiset lapset. Jos vanhemmat kärsii ylipainosta, miksi lapsillekkin on syötettävä epäterveellistä lihottavaa ruokaa? Onhan lihavuus joskus geeneissäkin, mutta kyllä elämäntavat siihen silti eniten vaikuttaa. Minun mielestäni minun olisi aika mahdotonta saada liikkuva lapsi lihavaksi, en tajua mitä heille syötetään? Ja nyt en sano, että AINA lihavilla on ylipainoinen lapsi, vaan että YLEENSÄ.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun liityin Painonvartijoihin niin totuus paljastui, olin todellakin syönyt liikaa ja liian raskaasti.!!!

Lisäksi liikuin ihan liian vähän.

Nykyään olen hoikka ja voin sanoa syöväni normaalisti ja terveellisesti!

Vierailija
22/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Usein se on kyllä vain itsepetosta. Toisilla on vilkkaampi aineenvaihdunta, se on totta, ja toiset taas lihovat helpommin. Mutta kukaan ei synny läskiksi, se on ihan itse opittu juttu.

Vierailija:

ihan pelkästään siitä mitä syö ja miten liikkuu, vaan kyllä siihen vaikuttaa perimäkin aika paljon.

lääkkeet samoin. Vaikka tyttö ei söisi paljoa paino silti nousee. Tykkää liikunnasta joten sen takiakin paino voisi laskea. Mutta välillä sairauteen liittyen on lääkärin toimesta liikunta kielletty, koska sairaus pahenee silloin. Ilkeitä ihmisiä löytyy ja paljon. Eli eräs " aikuinen" nainen oli sanonut tytöllemme: " oletpa hyvässä kunnossa. Et taida uskaltaa ottaa keksiä ettei paino nouse" Ja tiesi tasan tarkkaan, että tytön lääkitys nostaa painoa. Tyttö oli kaverinsa luona ja kaverin äiti oli siis heittänyt tän kivan kommentin. Tyttö oli sanonut ite ettei voi asialle mitään kun lääkitys ja sairaus nostaa painoa.

Kaupassa on monesti aikuisilta ja lapsilta tullut ilkkuvia hymyjä tytölle. Arvatkaa tuntuuko tytöstä mukavalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten lääke aiheuta turvotusta, joka ei sitten ole läskiä vaan nestettä.

Vierailija
24/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa. Syön itsekin kortisonia joka päivä, isolla annoksella eikä ole paino-ongelmia. Niitä lääkkeitä, sairauksia, isoja luita ja perimää on vaan joissain tapauksissa liian helppo käyttää tekosyynä! Valitettavasti!!

Vierailija
25/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoisissakin ihmisissä on paljon eroja. Painoindeksin alarajalla olevalla on aika suuri ero ylärajalla olevaan ja silti kumpikin on normaalipainoisia! Kyllä ne geenit vaikuttavat tähän aika paljonkin. Jotkut ovat luonnostaan hoikkia ja jotkut hieman pyöreämpiä! Toiset joutuvat tarkkailemaan syömisiään paljon enemmmän kuin toiset.

Jos ihminen on ali- tai ylipainoinen niin silloin on yleensä kyse vääristä ruokailutottumuksista. Tällöinkään ne geenit eivät kuitenkaan ole merkityksettömiä vaan ne tekevät toiset alttiimaksi ylipainolle jne.

Ja niitä poikkeuksiakin on, uskokaan tai älkää, jotka syövät terveellisesti, mutta ovat silti lievästi ylipainoisia.

Vierailija
26/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultuintopii:

Pitää paikkansa. Syön itsekin kortisonia joka päivä, isolla annoksella eikä ole paino-ongelmia. Niitä lääkkeitä, sairauksia, isoja luita ja perimää on vaan joissain tapauksissa liian helppo käyttää tekosyynä! Valitettavasti!!

Tyttö oli ennen laiha ja söi todella paljon, mutta paino ei koskaan noussut. Toisin on ollut nyt muutaman vuoden. Tyttö kärsii suunnattomasti siitä, että paino nousee eikä asialle mitään voi. -17-

Vierailija
27/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kirjaankin jokaisen suupalan ylös ja lasken illalla montako kaloria olen syönyt ja tällä tavoin pysyn hoikkana...

Eli kuka tahansa voi olla hoikka, joidenkin vaan täytyy todella nähdä vaivaa.

Vierailija
28/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA on niitä muitakin vaikuttavia tekijöitä kun ruokavalio. Minä esimerkiksi saan syödä mitä haluan ja miten paljon vaan, silti paino keikkuu lähellä alipainoa. 2 lasta olen synnyttänyt eikä raskausaikoinakaan tullut omaa painoa lisää. Oman perheeni kaikki naiset ovat hoikkia ahmatteja..

Lasteni isät ovat molemmat lihomaan taipuvaisia ja lapsista sen näkee. Molemmille lapsilleni kertyy helposti pikkasen liikaa massaa ja vatsan toiminta on paljon hitaampaa kun minulla. Eli isien puolelta ovat saaneet ehkä tuon lihomistaipumuksen..? Molemmat lapset liikkuu kuitenkin paljon eikä omisteta autoa.

Vierailija
29/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä on " sikalihava" , mutta kaikki hänen kolme tytärtään hoikkia.

Vierailija
30/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on uusimman tutkimuksen mukaan suurin syy ylipainoon. Eli lihavuusgeenisen on tehtävä valtava työ, jotta ei lihoisi.

Minun lapseni paljon keskivertoa enemmän herkkuja. Päivittäin kymmenen keksiä ja jäätelöä yms. Silti hän on hieman alipainoinen. Hän ei ole perinyt lihavuusgeeniä minulta, vaan hoikkuutensa isältään.

(Annan ruuan ja sitten saa herkutella aina jälkiruuaksi miten paljon haluaa joka aterialla.)

Vierailija
31/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa syödä mitä tahansa rasvaherkkumössöä joka päivä ja syytää vaan geenejänsä, helppoa!

Vierailija
32/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon usein katsonut esim kaupassa kun lihavat vanhemmat tunkee herkkuja kärryyn ja lapset lihavat posket punoittaen perässä ja kärttävät karkkia..niin se vaan on et se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että lihavilla äideillä on lihavia lapsia!

Vierailija
33/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun lihavuusgeenin vaikutusmekanismi selviää, voidaan kehittää keinoja estää sen aiheuttama rasvan kertyminen ja liikapaino. Mutta vaikka geenit altistavat meidät ylipainolle, vaikuttavat lihomiseen enemmän kuitenkin elämäntavat."

(Radion tiedeuutiset, Science)

Vierailija
34/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mistä on kyse yksilön kohdalla? Entäpä, jos olet törmännyt tälläiseen perheeseen herkuttelupäivänä tms.?

Tietysti suurin osa ylipainoisista syö liikaa, eikä tämä ole täysin selvä asia? Kysehän onkin siitä MIKSI he syövät liikaa. Ne ovat kyllä poikkeuksia, jotka HALUAVAT olla ylipainoisia.

Jotkut, kuten minä, joutuvat näkemään paljon vaivaa pysyäkseen normaalipainoisena. Minä oikeasti joudun laskemaan kaloreita jne. Se, että syön vain terveellistä kotiruokaa ja normaaleja annoksia ei riitä minulle. Minulla on niin suuri taipumus lihomiseen.

Vierailija
35/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan selvä asia, että jos on lihavuusgeeni, niin on tehtävä aivan valtava työ, että ei lihoisi. Siis taisteltava luonnollista kehitystään vastaan jatkuvasti. Kaikilla ei ole tähän voimavaroja ja siksi lihovat. Kyllä minusta on aivan asiallista tämän vuoksi syyttää juuri geenejä, sillä sehän se on perimmäinen syy.

Vierailija
36/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on myös lihavuusgeeni, lihon helposti, siksi katson joka ruoan murun minkä suuhuni pistän ja urheilen joka päivä ja olen hoikka.

Vierailija
37/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että saman ruokamäärän syövät ihmiset lihovat eri tavoin. On naurettavaa toista laiskaksi jne., vaikka he söisivät saman verran kuin itse!

Vierailija
38/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se tarkoittaa sitä, että saman ruokamäärän syövät ihmiset lihovat eri tavoin. On naurettavaa toista laiskaksi jne., vaikka he söisivät saman verran kuin itse!

vaan laitoin sitaatin, jossa todetaan, että SUURIN syy lihavuuteen on ELÄMÄNTAVOISSA: Geenit vain saattaa lisätä alttiutta lihomiselle.

Kuten esim. allergiallekin. Kaikki jolla on allergia-geeni ei silti tule allergisiksi!!!!

28

Vierailija
39/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

SILLOINHAN PITÄÄ SYÖDÄ VÄHEMMÄN, jos tuppaa lihomaan!!!!

Vierailija
40/45 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riidellään mummolassa syötävien ruokien epäterveellisyydestä. Porkkaraasteeseen lisätään sokeria,uusia perunoita syödään kuohukerman kera,aina pöydässä pullaa/keksejä tarjolla myös aamupalan korvike. Annan lasteni toisinaan herkutella mutta perus terveellisyys ruokien suhteen lähtee jo lapsuudesta.