Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~MARRASMURUJEN VKO 17~~~

23.04.2007 |

Laitetaas tälle vkolle pinoo pystyyn=)!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tulee taas niinku esterin p...estä...plääh...No jospa se tois kesän jo tullessaan...=)!

Vkonloppu meni taas aivan liian äkkiä,lauantaina mies oli töissä ja sunnuntaina tehtiin pihahommia ja puita klapeix.

Meillä keskivkona neuvola ja eka piikki...tai siis rokotus...onhan toi pikkumies piikkejä saanu vaikka muille jakaa,mutta kuitenkin...äitiä hiukan jänskittää...mutta kaipa se hyvin menee=)!

Poitsulle tuli viime yönä toinen alaetuhammas läpi,yllättävän kivuttomasti noi ainakin tulee,saas nähdä miten sitte kulmahampaat aikanaan kiusaa. Ei oo vielä kumpikaan hammas täydessä mitassaan,mitenköhän kauan siinä muuten kestää?

Efficalle kiitos terkuista=)!

Etunimistä...hmm...mä oon Anne...hassua=)!

Nyt sumpille ennen ku toi poitsu herää päikyiltä...=)!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille Muruille ja muksuille=)!

Tiitiäinen78 / Anne=)!

Vierailija
2/56 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei vielä sada, ilma on kyllä semmonen et hetkellä millä hyvänsä sataa. Laitoin takkaan tulet ku niin synkkä ilma.

Pienimmät nukkuu, tunnin sisällä pitäs olla eskarilaista hakemassa, onneks on auto käytössä nyt kun ei yhtään tiä et koska sataa.

Tulispa se kesä vaan jo!

Meillä vauva ihan tosissaan harjottelee ryömimistä, vähän pääsee eteen ja taakse, vähä nauratti ku toinen tos illalla oikein tosissaan harjotteli :) Pian sekin menee tuhatta ja sataa tuolla lattialla, neiti 1v10kk on aika kova komentaan, et saas nähä saako pikkuinen rauhassa tutkia paikkoja.

Hampaita ei ole vielä tullut, kuolaa valuu ja selvästi kutittaa, mut ei puhkee ei.

Jahas herättiin, täytyy mennä..

Tuuli/Suvi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niin vähääkään.

Silmätulehdusta, keuhkoputkentulehdusta, virtsis, poskiontelotulehdus yms. näin äkkiseltään tein itselleni diagnoosit. Kohta menossa ihan oikean lääkärin pakeille. Että ottaa koville...

Tyttönen oppi kääntymään vatsalleen! Mutta vain pinnäsängyssään :D About viikko sitten. Hampaita on jo ainakin viisi! Etuhammas, ja molemmat alakulmahampaat. Ei anna kurkkia tarkemmin, joten en tiedä onko jopa enemmän. Meillä muistaakseni eka hammas tuli 3kk vanhana.

Nyt ei kipee pää toimi tämän enempää. Kohta tyttö täyttää 6kk!

Swehina/Birgitta ;)

Vierailija
4/56 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän täällä on taas juteltu?? Katsoin läpi edellisen ketjun pari viimeistä sivua ja tämän uuden aloituksen, mutta niin ne aiheet vain unohtuivat saman tien :D. Olen tullut ihan hajamieliseksi!!

Kurjaa tosiaan kun sää muuttui taas niin huonoksi! Toivottavasti pian paranee taas ja päästään nauttimaan oikeasti alkukesästä. Toisaalta kesän tulolla ei ole kiirettä, sillä sen tulo tietää myös kesän loppumista ja töihin paluuta. Ajattelin kysyä työnantajalta jos saisin poltella lomia niin että tekisin 4 pv työviikkoa, periaatteessa sama asia kuin osa-aikainen hoitovapaa siis.

Meidän poitsu on syönyt nyt parin viikon ajan kiinteitä. Annan soseita kaksi kertaa päivässä ja kohtalaisen pienillä annoksilla on aloiteltu (1 tetra=4 neljä ateriaa). Kiinteät vaikuttivat meillä nukkumiseen heti. Yöt menivät jo tosi levottomiksi, mutta nyt poju herää ehkä kerran yössä syömään ja aamulla toistamiseen. Tuntuu tosi ihanalta, jatkuvat yöheräilyt alkoivat verottamaan jo omia voimia.

Poju on nyt myös alkanut kääntyä mahalleen. Aikaisemminkin hän on kääntynyt muutamia kertoja satunnaisesti, mutta nyt se alkaa käydä jo rutiinilla. Tänä aamunakin poju on mennyt ympäri pariin otteeseen ja mahallaan ollessa pyörii navan ympäri + nytkyttelee itseään kovasti liikkeelle :D.

Paljonko teidän 5kk vanhat vauvanne muuten nukkuvat? Minusta tuo meidän epeli näyttää aika usein väsyneeltä ja nukkuu ehkä neljät unet päivässä. Nukkumaan menee klo 21 ja aamuherätys noin klo 9. Tänä aamuna meni sitten 11 jo päikkäreille ja nukkuu yhä..

Vierailija
5/56 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunille meillä mennään siinä klo.20-21 ja herätään kaheksan jälkeen aamulla. + 1yösyöttö :) kahdet päiväunet--> yht.n. 4h. Ihan mukavasti siis tytteli nukkuu!

Hampaita ei ole vielä puhjennut, mutta kyllä nekin varmaan kohta tulevat, kuolaamisesta päätellen.

Ollaan menossa lauantaina veljeni häihin, saa nähdä miten tyttö suhtautuu urkujen soittoon, kun pelästyy yleensä kovia ja matalia ääniä :(

Ja sitten vaan korviketta kehiin, mekon kanssa ei pahemmin imetetä...

Galluppia: Mitä mieltä Murut olette kävelytuoleista? Ajattelin, että ostaisin. Onko muilla kokemusta? =)

tin-zu/tiina :D ja tytsy

Vierailija
6/56 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aika tohkeissani, kun meijän poika kakkas pönttöön tänään! Ja pissatkin tuli siinä samalla. Mä taidan lähteä pottaostoksille... :P Siis toi kakkahomma nyt meni sillai, et olin muutenkin menossa vaihtaan sille vaippaa ja siinä sitten otin vaipan jo poiskin ja siinä se sitten ähisi siihen malliin, et kuulosti ihan kakanteolta. Pönttö kun oli siinä vieressä, niin tuli ajatus, et kokeilen jos vaikka sattus tuleen... No tulihan sieltä sit yks pieni pökäle. :) Ei tossa pöntöllä käymisessä mitään vikaa, mut potta ehkä helpompi, niin ei tarvi kannatella tota mörssäriä..

Jaha, no nyt se sit päätti herätä päikkäreiltä... Että lyhyeksi jäi tämä veisu.

joelaa/Johanna ja Niklas

Vierailija
7/56 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö on reilut puolivuotias. neuvolassa 6kk mitat noin 65cm ja 6,8kg. pieni kun mikä! ihan omituista. kun meillä edellinen oli puolivuotiaana 10-kiloinen... olen miettinyt että pumpustako tämä?

soittelin taysin lasten sydänpolillekin että missä kutsu viipyy. on kuulemma kaamea ruuhka vaan. ja just tämän päivän aamulehdessä oli että pirkanmaalla kaikki pääsee erikoissairaanhoitoon puolen vuoden sisään (se hoitotakuulaki) No eipä siltä kyllä meidän osalta näytä! jos ei ensi viikolla tule kutsua niin alan valmistautua rähjäämään ajasta.

tyttönen osaa kääntyä ja hyvin viihtyy lattialla. hampaita on kaksin kappalein. eka korvatulehdus sairastettu ja viikko sitten jouduttiin päivistykseen hengityksen takia- ventolinea meni. katsotaan nyt ettei ala uusia. paljon suvussa astmalapsia joten en yllättyisi jos meidänkin tytöllä oli. tosin liittyi viirukseen että voi olla muutakin pihinää.

yöt tyttö nukkuu klo22-07. ihan putkeen. ilmeisesti tämä pieniruokaisuus tekee sen että ei tule yöllä nälkä. eka lapsi meillä joka nukkuu näin hyvin.

mulle ei ihmeitä. olen palaamassa töhin hetkeksi kesäkuussa kun mies jää vanhempainvapaalle. ja sitten varmaan tulen takaisin kotiäidiksi loppuvuodeksi ainakin.

olen lihonut. pitäisi alkaa katsoa kilojaan kriittisemmin.

Vierailija
8/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä on itellä nyt vähän kipeä olo ja maha on niin peevelin kipeä että.

Onko muilla ollu kipeä maha ennen kuin menkat ovat synnytyksen jälkeen alkaneet?

Joel voi hyvin ja vaihteeksi terveenä ollaan.

Mitä mulla nyt noita kipuja ja vihlomisia...

Meilläkin tosiaan tulee vappuna 6kk pojalle ikää.

Seuraava neuvola oli 2.5 muistaakseni.

Ollaan viime viikolla laitettu lasten kanssa siemeniä itämään ja moni on noussut.

Muutama vesimeloni ja paprika oli noussut jo.

Tänään myös vanhempi neiti meni ekaa kertaa yksin pyörällä kouluun...

Hiukka mua jännitti,mutta kun mies lähti kurssille hetken myöhemmin niin oli käynyt katsomassa samalla että neiti oli kouluun päässyt turvallisesti.

Mutta nyt ei muuta tälle päivälle vielä tuu mieleen...

toivooauvaa ja 3 lasta eskarilla tänään vapaata.

Vierailija
9/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli oikeen kiireinen aamu, eskari piti viedä puolisen tuntia aikasemmin eskariin koska menevät tutustumaan kouluun ja se riitti pistämään meidän aamun ihan sähläämiseksi, ehdittiin kuitenkin ajoissa. Oma aamu lenkkini jäi kyllä nyt tältä päivältä tekemättä, en ehtinyt syöttämään Veetiä aamulla joten palattiin kotiin syömään ja nukkuu nyt pihalla.

Treffi-pinoa katselin ja olisi kyllä tosi mukava tulla tapaamiseen, varmaan vähän kyllä ujostuttaisi : ) mutta taitaa Tampere olla vähän liian kaukana meille, riippuen kyllä ajankohdasta, kesällä liikutaan kyllä ympäri Suomen myös Hämeenlinnan lähettyvillä ollaan paljon ja sieltähän matka ei niin pitkä olisi, mutta katsotaan nyt.

Oletteko menneet vauvan kanssa johonkin harrastukseen muskariin ym. ? Meillä on ollut se vauvauinti ja ollaan tykätty tosi paljon. Veeti on uinnista niin innostunut että nykyään kylvyssäkin polskii vettä niin vimmatusti että koko kylppäri sekä kylvettäjä ovat ihan märkinä.

Onko vappu suunnitelmia? Me lähdetään reissuun koko pitkäksi viikonlopuksi, miehellä pekkanen maanantaina ja koulussakin täällä ainakin meidän koulussa vapaapäivä silloin, olisipa vaan hyvät kelit.

Eipä kai muuta, Veetikin heräsi tässä välillä ja nyt kyllästyy sylissä tietokoneen ruutuun.

Hauskaa viikon jatkoa kaikille!

Vierailija
10/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtiny viikonlopun aikana ollenkaan koneen ääreen ja nytkin ollaan vaan kääntymässä täällä kotona :) Joten tässä nyt nopsaan vastailen tässä Betty Blu:n kysymykseen Scootereista...

Eli mä oon tykännyt niistä TOSI paljon!! Ne on tuntunu tosi hyviltä työntää, kätevästi menevät kasaan ja vievät kohtuullisen vähän tilaa autossa ja ne värivaihtoehdot oli tosi mainioita :) Että vielä en tällä vähäisellä käytöllä ole huomannut mitään negatiivista ja voin niitä lämpimästi suositella. Toivotaan, ne jatkossa toimivat yhtä kivasti ja voidaan olla tyytyväisiä!

Mutta nyt täytyy mennä laittamaan pojalle vähän sosetta ja sitte päiväunille, ennenkun lähdetään taas reissailemaan.

Luen tän viikon pinon tuossa kun poika nukkuu ja kirjottelen sitten lisää jos jotain tulee mieleen :)

Mukavaa viikkoa muruille!

Piparminttu

Vierailija
11/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoovauvaa: minulla jomottelee myös alavatsaa nyt ja mietinkin, pitäisikö sitä varautua menkkojen alkamiseen vai mitä? Minulla ainakin on kivut helpottaneet jokaisen synnytyksen jälkeen. Ennen lapsia olin aivan sairas kivusta kun jomotti niin hirvittävästi aina menkkojen alkaessa, jomotus tuntui selässä saakka. Kivuttomat kuukautiset saivatkin sitten uuden riesan, menkat muuttuivat tosi runsaiksi, eikä niitä kyennyt oikein hillitsemään millään. Sain aikanaan avun hormonikierukasta.

Mielenkiinnolla odotan, alkaako tässä lähipäivinä. Pääsenpähän testaamaan ostamaani kuukuppia.

Muuten meille ei kuulu mitään ihmeitä. Terveitä ollaan ja perjantaina olisi tarkoitus käydä neuvolassa.

ääh, nyt pitää mennä, kutsu kuuluu...palaillaan...en kerkiä kummempia kommentoimaan.

Kanelisokeri

Vierailija
12/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on siis kanssa ollu aina aivan kamalat kivut,sairastin vatsakramppeja vuoden ennekuin menkat edes silloin joskus alkoivatkaan.

Joten sitä tää kai sitten tosiaan on...

Syömisestä sitten sen verran että syötiin juuri päiväruoka ja Joel joi mukista erittäin hienosti kun kokeilin.

Kannattaako mun nyt yrittää juottaa mukista aina vaan soseiden kanssa vaiko antaa silloinkin pullosta?

Mutta nyt ulos vaikka keli ei kovin miellyttävä olekkaan...

toivoovauvaa ja kolmikko

Vierailija
13/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö ku osaa vasta kääntyä vatsalleen ja pyörii ympyrää samassa paikassa :) Ei edes vielä harkitsekaan ryömimistä, mutta eipä tuo isovelikään ryöminyt ku vasta 7kk vanhana.

Vierailija
14/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona. Aurinko paistaa ja lämpömittari näyttää + 14.

Piti ihan tulla kertomaan, että meidän tähän asti passiivisesti paikoillaan maannut Ainomme oppi kääntymään vatsalleen ja tekee sitä nyt vähän liiankin ahkerasti ;-) Pikkuneidin innoittajana toimi Baby Born nukke, jota piti päästä koettelemaan. Ilmeisesti nukke oli niin oikean vauvan näköinen, että Aino luuli saaneensa ystävän.

Meillä ei Ainolla ole ainuttakaan hammasta vielä. Kuolaa valuu ja sormet kokeilevat ikeniä koko ajan. Muille lapsille meidän perheessä hampaat ovat puhjenneet eteen ylös ja alas jo 4kk iässä. Eipä tuolla ole kiirettä, sillä Aino nirhaa jo nyt ikävästi ikenillään nänniä. Puistattaa ajastuskin. että nippaisi hampailla kiinni...

Otin muuten viime viikolla varaslähdön kiinteiden suhteen. Porkkana-peruna on suosikkiruokaa tällä hetkellä, hedelmäsoseet eivät niinkään. Puoli purkkia menee kiinteää päivässä, joten ei mitään suuria määriä. Alku oli hankalaa, kun neiti pyrki tarraamaan itse lusikkaan. Nyt syöminen sujuu hienosti ja suukin aukeaa jo kaukaa. Vettä olen antanut nokkamukilla, mutta paremmin juominen sujuu hörpyyttämällä suoraan mukista. Vältän tuttipulloja viimeiseen saakka, sillä niistä juominen saa aikaan hirveät vatsavaivat.

Nyt pitää mennä ottamaan kanankoivet uunista.

T. Kanelisokeri (Kristiina)

Vierailija
15/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistähän on ollut puhetta monesti, mutta kysympä silti kun en oikein ite tiedä... Tuli tuossa mieleen kun luin Kanelisokerin kirjotusta jossa oli kiinteistä, että mikähän on paljon ja mikä vähän noiden kiinteiden määrässä?

Meillä siis nyt tasan 5kk poika, joka neljättä viikkoa syö soseita. Olen antanut nyt noin viikon ajan 2xpäivässä sosetta, ekan kerran ennen pidempiä päikkäreitä (n. klo 11) ja sitten illalla n. klo 18.30-19 aikaan eli ennen iltapesuja ja iltatissittelyä, koska toivon että sen ansiosta jäis jossain vaiheessa tuo ainokainenkin yösyönti pois (tosin sehän on aamuyöllä, mutta kuitenkin).

Nyt olen vähän alkanut suurentamaan annoksia, että ei pelkästään mitään paria pientä lusikallista enää kun maut ovat tuttuja, eikä oireita allergioista ole tullut. Soseet maistuvat hyvin ja tänään annoin varmaan suurimman tähän astisen kerta-annoksen eli puolipurkillista (pieni 4kk Bona-purkki). Onkohan tuo puoli purkkia kovinkin paljon tässä vaiheessa?

Olen siis ihan täysin tietämätön näistä kun esikoinen on kyseessä ja mä vähän luulen, että kun meijän poika tykkää lusikalla syömisestä, mutta on kova pulauttelija niin saattaisi hyvinkin syödä liikaa jos vaan tarjoan ja sitten pulauttelis puolet ulos.

Neuvolassa meinasin asiasta tällä viikolla kysellä, samoin kuin siitä että kannattaako tuon iltasoseen tilalla alkaa antamaan jotain puuroa.

Mutta kiinnostaa kuulla teiltä kokeneemmilta marrasmurujen äideiltä, mitä mieltä olette noista määristä :) Aterian kanssa annan nokkamukista vettä ja muuten siis imetän poikaa.

Piparminttu

Vierailija
16/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Joel alkaa aukoon suutaan aah aah kuuluu ja sit jos antaa jotain aivan minimaalisen murusen niin kuuluu namnam ja taas suu auki aah aah...

Vierailija
17/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon että voit antaa syödä sen verran mitä syö, kokeile ainakin, jos pulauttaa, niin sit älä anna seuraavalla kertaa enää niin paljoa, vaan nostat määrää pikkuhiljaa.

Meillä esikoinen pulautteli aika paljo myös, mutta vain maitoa, ei soseita.

Niin ja tohon pulautteluun vielä, älä anna maitoa ihan heti perään soseen syömisen jälkeen, pikkuhiljaa kokeilet vaikka et miten käy.

Tälläset neuvot mulla :)

Vierailija
18/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin että kokeilet että pulauttaako pelkän soseenkin, vai vaan sit jos juo vielä maitoa päälle.

Vierailija
19/56 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee mun mielestä ainakin jo aika paljon soseita. Tällä hetkellä menee aamupuuroa ehkä n. 1dl. Sit aamupäikkäreitten jälkeen syödään purkillinen Bonan kasvissosetta (pitäs itekin vääntää peruna-porkkanaa, mut en oo viä saanu aikaseks.. :)) sit iltapäiväpäikkäreitten jälkeen purkillinen hedelmäsosetta ja illemmalla vielä iltapuuro, tänään meni aika iso annos jopa reilu desi tms. Välissä tietty tissiä ja aina jonkun ajan päästä noiden aterioiden päällekin vielä. Ruuan kanssa annan myöskin vettä nokkamukista.

Mut tarvii nyt ite mennä iltapalalle!

joelaa ja Niklas (nukahti jo)

Vierailija
20/56 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v 3lapsen äityliini pääkaupunkiseudulta.Vauva on juuri täyttänyt 5kk ja isommat ovat 8v ja 10v.Kaipaisin aktiivista ketjua ja tämä näyttää olevan sellainen.