Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei viiniä lähikauppoihin eikä lääkkeitä" - kristilliset vastustaa apteekkialan säätelyn purkamista.

Vierailija
12.06.2023 |

Puheet alkoholimonopolin purkamisesta ovat vastuuttomia, sanoo kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah.

Hän sanoo puolueensa vastustavan Alkon monopolin purkamista kansanterveydellisistä syistä ja pitävän tärkeänä, että terveydenhuollolle ei tuoda lisäpaineita.

Essayah nosti esiin myös apteekkialan säätelyn, jonka purkamista kristilliset niin ikään vastustaa.

Kommentit (583)

Vierailija
1/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan kristillisiä.

Vierailija
2/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vad har försäljning av alkohol och läkemedel att göra med religion, annat än att en del har gjort förbjudande av normal handel till sin religion?

Sade Jesus eller någon annan i den heliga treenigheten att piller bara skall finnas på apotek och vinerna i Alko? Medges att man har läst bibeln lite slarvigt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis lailliseksi niin ihmiset tarvii vähemmän alkoholia ja lääkkeitä. Kristilliset tietenkin vastustavat kuten tekevät aina kun jotain järkevää ehdotetaan. Olisi tärkeää saada vähemmän haitallinen vaihtoehto alkoholille.

Vierailija
4/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristilliset on niin pieni ja mitätön puolue, että niiden mielipiteillä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Valtaosa kansasta kannattaa monopolien purkamista, ja sen vuoksi ne pitää purkaa.

Vierailija
5/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole ymmärtänyt miksi joku perus panadol tai burana pitää apteekista hakea.

Jos niillä onnistuu joku törttöilemään niin oli selvästi oli harkittu juttu tai niin vähä-älyinen että ei pitäisi vapaana kulkea alun perinkään.

Vierailija
6/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole ymmärtänyt miksi joku perus panadol tai burana pitää apteekista hakea.

Jos niillä onnistuu joku törttöilemään niin oli selvästi oli harkittu juttu tai niin vähä-älyinen että ei pitäisi vapaana kulkea alun perinkään.

Olet juuri se vähä-älyinen! Ibuprofeeni voi olla hyvinkin haitallinen mm. verenpaine- ja sydänsairaille. Eihän kaupan myyjä ole farmaseutti!! On täysin vastuutonta kaupata ilman asianyuntemusta lääkkeitä.

Vierailija
7/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet juuri se vähä-älyinen! Ibuprofeeni voi olla hyvinkin haitallinen mm. verenpaine- ja sydänsairaille. Eihän kaupan myyjä ole farmaseutti!! On täysin vastuutonta kaupata ilman asianyuntemusta lääkkeitä.

Niin ja Panadol aiheuttaa maksavairioita liian isoilla annoksilla. Eri ihmisryhmille käy eri lääkkeer mm. lapsille.

Vierailija
8/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa sellainen 10 kappaleen antihistamiinitabletti, niihin siitepölyvaivohin, maksaa 99 senttiä.

Meillä apteekissa 4,59 euroa. 

Jokaisesta rasiasta menee yli kolme euroa apteekkarille. 

Vierailija
9/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä vaahtoat siellä? Ei se farmaseutti apteekissakaan mun ibuprofeenin ostamiseen puutu, eikä kysele mun verenpaine- ja sydänsairauksista. Mä vien sen kassalle ja se sanoo hinnan, mä maksan ja lähden pois. Ihan saman voisin tehdä kaupan kassallakin.

Vierailija
10/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa sellainen 10 kappaleen antihistamiinitabletti, niihin siitepölyvaivohin, maksaa 99 senttiä.

Meillä apteekissa 4,59 euroa. 

Jokaisesta rasiasta menee yli kolme euroa apteekkarille. 

Saa mennä. Nykyinen systeemi on parempi kuin villi meno joka kyläkaupassa.

Vierailija
11/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Niin pitääkin.

Vierailija
12/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä vaahtoat siellä? Ei se farmaseutti apteekissakaan mun ibuprofeenin ostamiseen puutu, eikä kysele mun verenpaine- ja sydänsairauksista. Mä vien sen kassalle ja se sanoo hinnan, mä maksan ja lähden pois. Ihan saman voisin tehdä kaupan kassallakin.

Kyllä herkästi on paikalla farmaseutti kysymässä ainakin tämän kaupungin apteekeissa, mikä on hyvä asia. Itseä se ei haittaa, kun en ole mikään sekakäyttäjä.

Vierailija
13/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastustan. Niin monta kertaa reseptissä ollut virhe, että ei missään nimessä marketteihin. Lupajärjestelmää voi fiilata, vaikka täällä on apteekkeja kyllä vieri vieressä. Ja ne reseptittömät kipulääkkeet ei ole haitattomia. Hyvä jos joku asiantuntija joskus kysyy aiheesta.

Vierailija
14/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viinit tulis marketteihin, moni pienpanimo menis konkkaan.

Vierailija
15/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vastustan. Niin monta kertaa reseptissä ollut virhe, että ei missään nimessä marketteihin. Lupajärjestelmää voi fiilata, vaikka täällä on apteekkeja kyllä vieri vieressä. Ja ne reseptittömät kipulääkkeet ei ole haitattomia. Hyvä jos joku asiantuntija joskus kysyy aiheesta.

Miksi kaikki vastustajat on aina älyllisesti rajoittuneita 🙄 Ei ole R E S E P T I L Ä Ä K K E E T tulossa kauppoihin, senkin tahvo 🤤

Vierailija
16/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työikäisiltä kyselläkään, mutta iäkkäillä usein on sellaisia lääkecocktaileja käytössä, että heiltä kysytään. En todellakaan kannata lääkkeiden myymistä marketissa, viinit sen sijaan sinne sopisivat ihan hyvin.

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2016022621173856

Vierailija
17/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki vastustajat on aina älyllisesti rajoittuneita 🙄 Ei ole R E S E P T I L Ä Ä K K E E T tulossa kauppoihin, senkin tahvo 🤤

Tulee mieleen pienet lapset jotka vänkää vastaan ihan vain siksi kun sillä saa reaktion. Holhoamismentaliteetti on suomalaisessa poliitikossa poikkeuksellisen vahva. Mieluiten kieltäisivät varmuuden vuoksi kaiken. Onhan se että jos kansa äänestää tuollaiset valtaan niin eihän sen kansan voi antaa itse päättää mistään.

Vierailija
18/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt antaa tunnustusta kristillisille, ainakin joissakin asioissa he ovat terveellä linjalla.

Varsinkin lahkoista hyvin monet alkkikset ovat saaneet motivaation raitistua. Ymmärrän uskovana heidän pointtinsa. Vaikka omasta mielestä sais tulla kauppoihin, kun en itse käytä.

Vierailija
19/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttuu sen verran, ettet voi kerralla ostaa kuin sen yhden pakkauksen.

Vierailija
20/583 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työikäisiltä kyselläkään, mutta iäkkäillä usein on sellaisia lääkecocktaileja käytössä, että heiltä kysytään. En todellakaan kannata lääkkeiden myymistä marketissa, viinit sen sijaan sinne sopisivat ihan hyvin.

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2016022621173856

No ei ainakaan meidän apteekissa vanhuksilta kysytä mitään jos buranaa ostavat. Sitäpaitsi eivätköhän he ole kysyneet asiaa lääkäriltä ennakkoon jos on lääkekocktaileja?!

Kristilliset vain eivät halua nähdä sairaita eivätkä alkoholisteja koska pelkäävät heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi