Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 LOKAMAATUSKAT-05 vkolla 17 <3 <3

23.04.2007 |

Pino korkattu, vain pinoutujia kaivataan...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma ei tosiaankaan ole kuin morsian, mutta sopii hienosti maanantaihin.

Viikonloppu meni menojaan, eikä ihmeempiä tullut puuhatuksi. Eilen oli tarkoitus käydä Backaksessa, mutta sitten hokasin, että siellä oli jotain " häppeninkiä" , ja siihen tyssäs..Edelleenkin pyrin välttämään noita massatapahtumia, kun mun ei hermo kestä, jos ei saa mitään aikaiseksi, kuten ostettua haluamaansa ilman tunnin jonotusta kassalle. Toisaalta taas sitten kyllä ihan oikeille messuille voisin kyllä mennä, kun siellä on erilailla sitä katsastettavaa ja sinne tulee lähdettyäkin sillä mielellä, että aikaa menee tunteja.. Kävikös muuten kukaan niillä " mökki" -messuilla Messukeskuksessa?

Vaippagallua pitkästä aikaa? Mikä on paras yövaippa?? Mä hölmö lankesin ostaa paketin jotain halpis-vaippaa, X-tra tmv, ja on kyllä aivan tasan hintansa väärti:O(. Aamulla on koko poju kainaloitaan myöden märkä, samoin lakanat. Kyllä ne päivällä vielä pitää, mutta mitähän suosittelisitte yöksi?

Ajatella, että ensi viikolla on jo toukokuu! Minkäslaisia vapputraditioita tai suunnitelmia porukoilla on? Me oomme ihan kotosalla, ja munkit paistetaan pihalla ja simaakin alettava valmistelemaan loppuviikolla. Oon taas kahden vaiheilla, tuhlaanko vappupalloihin, vaiko en. Meijän kolmonen eniten vinkuu foliopalloa, ja samalla sitten pitäs tietty ostaa kolmelle nuorimmallekin..Jos Teesistä tai Etolasta hakis, niin sais tietty vähän edukkaammin.

Äitienpäiväkin lähestyy pikkuhiljaa, joko ootte vihjailleet, mitä ois kiva saada lahjaksi? En kyllä noista lahjoista piittais, ihaninta on kuiteskin ne itsetehdyt kortit, aamiainen valmiiksi katettuna ja pihalta poimitut kukat pöytää koristamassa.

Hajuherneeni ilmoittautui, joten peppupyykille...

Hauskaa alkavaa viikkoa!

Trutti

Vierailija
2/28 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkästä aikaa, tai no, ainakin muutama päivä meni niin etten ehtiny vilkastakaan tänne. Olin loppuviikosta töissä enemmän kuin normaalisti ja viikonloppuna kyläiltiin siellä sun täällä. Nyt kun on sadepäivä, pesen pyykkiä (jota onkin iiiso kasa kun vaihdoin lakanat), siivoilen ja sit taas duuniin. Tässähän nää päivät meneekin.

Truiden galluihin. Mä vannon Libero-VAIPPOJEN nimeen. Vuotojen suhde kuivana pysymiseen on suunnilleen 1/100. Kokeilin kans kerran jotain muuta (en muista mikä oli merkki..), kun mummi oli hätäpäissään ostanut lähimmän Siwan aneemisesta valikoimasta, mutta palasin kyllä pikimmiten Liberoon.

VAPPU ei aiheuta kummempia muutoksia meidän arkeen. Siman teen itse ja lapsille ostetaan serpentiiniä ja kaasupallot, mutta torvet ja tekonenät jää kauppaan. Toista se oli nuorena sinkkuna, kun kavereiden kans lähdettiin peruukit päässä kaupungille hillumaan.. oi niitä aikoja. ;)

ÄITIENPÄIVÄ on semmonen leppoisa yhdessäolon päivä. En varmaan saa muuta kuin lasten tekemät kortit, mutta mitäpä sen lisäksi vois halutakaan. Omalle äidille annan varmaan lottokupongin tai jonkun arvan, se on ollu viime vuosina vakiolahja, vaikka harvoin niillä mitään edes voittaa..

Ööö.. mitäs sitten vielä.. No höh, en muista muuta. Menenpä tästä sitten ripustamaan pyykit aikani kuluksi. Vaikka tuntuu tuo aika kuluvan muutenkin ihan siivillä, niinku Truide totesi, toukokuu ihan just..

Mukavaa maanantaita maatuskat!

Pähkis :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateesta huolimatta olimme Haltialan tilalla reilu tunnin. Poju hakee unta masu täynnä.

Juuri kävi yksi kolleega ostamassa pois vauvojen puuhamaton.

Tänään saimme tietää että poika sai paikan siitä tarhasta mistä hain!!!! Jee...mutta saattaapi olla että suunnitelmat muuttuu ja jään kotiin vielä elokuusta vuodeksi. Siis mitään ei olla päätetty mutta täytyy punnita eri vaihtoehtoja. Jos menisin töihin menisin osa-aikaseksi ja siitä ei tienaa juuri mitään, +-0 jäis käteen. Tässä on onneksi vielä hetki aikaa miettiä mitä tehdä.

YÖVAIPPA meillä käytössä Pampersin Baby Dry, juuri sen takia ettei muut vaipat ole pitäneet 12h.

VAPPUaattona meille tulee kylään pojan ' tyttökaveri' vanhempineen.

ÄITIENPÄIVÄ ei mitään ihmeellistä toivelistaa...mulla synttäritkin toukokuussa (siis TAASKO ne on???) joten toivon vaikka niiden kahden päivien kimppalahjaksi kunnon aurinkolaseja. Kaapit pursoaa pilipalilaseja. Tai sitten sykemittaria.

Juu nyt tarttee mennä tekemään tarjottavaa kun raskaana oleva ystävä tulee kylään ip, on mennyt jo 4 pvää yli lasketun ajan että mahtaako lähteä meiltä sitten synnärille....

Vierailija
4/28 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menempä suoraan noihin gallupeihin kun vielä ehkä jotain muistan ;)

Yövaippana me käytetään edelleen tota Pampersin ActiveFitiä. Mun mielest se on ollu tosi hyvä eikä kertaakaan oo vuotanu yli! Ja peppukin on pysyny niissä hyvänä!

Vappu vietetään varmaan taas ihan vaa kotona. Viime vuonna paistoin munkkeja ja sit syötiin niitä yhdessä naapureiden kanssa ja juotiin Pommacia. Voihan jotain tollast vapputoria miettiä, mut ku niis on aina niin kova tungos ettei rattaiden kaa tuo liikkuminen ole kovin helppoa... Ja en ihan uskalla lähteä ihmisvilinään pimu vapaana. Se varmaan katois alta silmänräpäyksen...

Äitienpäivästäkään en vielä tiedä. Lähinnä mäkin odotan, et saa sit joskus pimulta sen omatekemän kortin ja " lahjan" . Nyt se on viel nii pieni, et kaikki jää ton isukin harteille. Tosin se kyl väitti et tänä vuonna se voiski mennä pimun kaa keräilee valkovuokkoja metästä. katotaa nyt, mä uskon vasta kun nään! :)

En oo mitää lahjavinkkejä antanu, ku tuskin mitään kummempaa saankaan. Onhan tossa meidän pullero pallerossa lahjaa tarpeeksi! :)

Ulkona meidänkin typy viihtyis aina aamusta iltaan saakka. Aina se jotain touhuamista keksii. Tosin on meilläkin välistä niitä päiviä kun vaan kitistään koko ajan jostain ja tungetaan syliin. Sillo on parempi lähtee takas sisään, eihän sitä kestä hullukaan. Hiekkaleluja on useampi, mut lähinnä se ämpäri ja lappari on ne rakkaimmat. Ja keinut on tosi in! Ja tietty liukkari myös.

Pitäs varmaan enemmä viettääkin aikaa ulkona, mut tällasina päivinä ei vaan yhtään huvita. Mitä sitä tonne märkään kastumaan ja kyhjöttämään kylmässä ilmassa? Mieluummin yrittää keksiä jotain kivaa sisällä. Kyl mä sit ku aurinko paistaa ni mieluusti meen ulos!

Tänäänki piti jatkaa tuota ulkokalusteiden öljyämistä, mut ei nyt sit pystykään. Mites sitä tuol sateessa mitään teet. Äh, ärsyttää...

No, tästä päivästä tulikin sit tällanen pyykkipäivä. Vaihdoin kaikki lakanat ja tuota vaatettakin riittää kyl enemmän pestäväks ku laki sallii ;) Sen siitä saa ku laiskaks on alkanu...

Me muuten käytiin sunnuntaina siel Backaksen Puutarhamessuilla. Väkee oli ihan hirveesti ja palvelua oli tosi vaikee saada! Ja eniten mua otti päähän, et ku siel koko ajan kuulutettiin, et portin ulkopuolella on sit ilmanen istutuspalvelu josta saa myös ilmaset mullat jos on ostanu vaa kasvit ja niille ruukut tms. No, me sit tietty mentii siihen lähtiessämme, ni jätetty vaa lappu et palaan sillo ja sillo. Me odotetaan ja odotetaan ja sit sielt tulee äijä joka rupee vaa raapustaa jotain lisää siihe lappuu. Yritän kysellä moneen otteeseen, et anteeks meneekö viel pitkään yms. Se ei oo huomaavinaan mua ja laittaa siihen lappuun itelleen viel reilut puol tuntii lisäaikaa ja juoksee pois! Siis törkeetä! Mitä ne mainostaa tollasta palvelua jos sitä ei saa! Eihän tollasilla messuilla voi olla vaa 1 tyyppi tekemässä sitä ja et se pitää parin tunnin taukoja kesken kaiken! Sit palo miehellä täky ihan täysin ja lähettiin pois. Sekään ei tykkää yhtään olla tollasis massatapahtumis, mut mä vähän niinku pakotin sen mukaan. Siellä se kiukkua puhisten jakso just tohon asti, mut sit napsahti. Oli varmaan viimenen kerta ku saan sen ikinä mukaan... :)

Ostettiin tosiaan pari tomaattia ja mansikkaa ja niille ruukut, ku ajattelin tällee varsinaiseks hyötypuutarhuriks ryhtyä ;) No ei vaisinkaan, kunhan mietin et ois tosi kiva jotain tollast pientä napsia omasta pihasta. Saas nyt nähä selviääkö ne hengissä mun hoidossa. Mä oon kaikkee muuta ku hyvä kasvien kanssa. Oon tappanu kaktuksiakin... Mut ehkä se tästä ura urkenee ;)

Jep, mut eipäs sitte pölistä enempää näitä jonninjoutavia. Päästetään muutkin maatuskat linjoille ;)

Heissulivei!

Vierailija
5/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on kaikki maatuskat kadonnut? Ei tuo ilma ainaskaan mikään kaunis ole, joten tuskin te kaikki ulkona vietätte kaiken aikanne...?

Tulee orpo olo näin yksin kirjotellessa... :(

Eipä meille mitään uutta eilisestä kuulu, kunhan tulin muitten juttuja lukemaan. Mut nyt ku ei mitään muita juttuja ollutkaan, niin jää nää omatkin puheenaiheet hieman vähäisiksi... Ei gallupeja vastattaviksi tai mitään kommentoitavaa... no höh...

Enpä nyt tosissaan saa päähäni mitään kunnollista jutun juurta, joten parempi häippästä häiritsemästä.

Palataan! (toivottavasti paremmalla onnella ;))

Vierailija
6/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: eli mitä lehtiä maatuskoiden huusholleihin tulee?

En ehdi tarinoida enempää mutta palaillaan!

Vierailija
7/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hei!

en ole aiemmin näihin lokalaisten ketjuihin kirjoitellut, mutta nyt on hyvää aikaa kun tyttö nukkuu.

kyllä täällä porissa ainakin ilma on mitä parhain!

taitaa auringossa olla jopa 20 astetta.

olen innostunut nyt tuosta puistoilusta tytyn kanssa, taidetaan taas iltapäivällä lähteä.

galluppeihin...eli vaippoina käytetään liberon housuvaippoja, ja vappuna mennään varmaan vapputorille ja tivolissa käymään.

äitienpäivänä en ihmeempiä myöskään odota,siinä se on päivä muiden joukossa.ehkä jotain pientä voisi olla odotettavissa kuitenkin =)

ei kait muuta kun palaillaan taas ja hyvää kesän odotusta kaikille =)

Vierailija
8/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun, että EN ole raskaana.. =) On vaan pidemmän aikaa tää arki ollu sellasta sinkoilua paikasta toiseen, et mehut on imetty tästä maatuskasta.. =( Päivittäin oon kyllä käynyt pinoa lukemassa, mutta mutta.. Tuntuu tuo kirjautuminen niiin työläältä hommalta, et kirjoittelu on jääny vähemmälle.. =)

Juu tosiaan termiitit pitää huolen, ettei äidiltä tekeminen lopu.. Nyt muksut oli siinä kovassa flunssassa viimiset pari viikkoa, niin ulkoilut jäi minimiin ja sen kyllä huomaa.. Seinät kaatuu päälle itsekullekkin.. =(

Viimeviikkoinen neuvolareissukin oli taas sellasta extremeurheilua, et sukat pois. Meillä aika oli vasta iltapäivällä, ja jouduttiin aika kauan odottelemaan vastaanotolle pääsyä, niin eikös nakit taas huomannu hetkensä koittaneen.. Mein terveyskeskus on sellanen, että siellä pääsee kävelemään " ympäri" koko talon, niin eikös toinen lähtenyt juosten kiertämään myötä- ja toinen vastapäivään.. Siinä sitten piti päättää nanosekunnissa kumman perään singahtaa.. =( Sit tosiaan kun aika oli niin myöhään, oli monet hammaslääkärit ym lähtenyt jo pois, niin siellähän oli käytävän varrella moni ovi kutsuvasti auki.. Oli mielenkiintosta ettiä pätkiä sieltä.. Argh.. =)

Vaipat on meillä millon mitäkin.. Ei olla mitenkään merkkiuskollisia.. =)

Vappuna ei oo vielä mitään ihmeellisiä suunnitelmia.. Eipä täällä tuppukylässä taida olla mitään happeningiä joten luultavasti mennään mamman ja pappan luo munkille ja simalle kera serpentiinien ja muiden tilpehöörien.. =)

Äitienpäivä ei omalta osalta meillä varmaankaan eroa mitenkään tavalliseen arkeen.. Nakit kun vielä eivät ymmärrä moisesta ja miestä ei kiinnosta.. =( Muuten kyllä mennään onnittelemaan mun äitiä ja mammaa.. =)

Lehtiä meille tulee tämä paikallislehti, seiska (just ohjelmatietojen takia =)) ja Alibi..

Enpä nyt muista muita galluja...

Ai niin, kovasti onnea kaikille raskautuneille.. =)

Mut nyt vetämään murua rinnan alle ennen ku termiitit herää.. Palaillaan =)

Kervinen + Dynamic Duo

Vierailija
9/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavati vappuna kauniinpi ilma ja lämpimämpi.

vaipoista meillä käytössä päivällä teippivaipat liberon tai pampersin ja yöllä pampersin housuvaippa joka mielestäni todella hyvä ja istuu hyvin.ikinä ei ole mistään vuotanu.

meillä ollaan pikkuhiljaa alkanu poju hokaan potta systeemiä.tosin potta on vielä usein olkkarin puolella että malttaa hetkeksi siihen istahtaa.on ny joka päivä yhdet pissat ainakin tullu pottaan.vaippaan kun tulee pojulla pissa niin alkaa nykiin vaippaa pois varsinkin jos kakka tulee.pitäs ny olla itte tosi aktiivinen ja pissattaa.olen vaipan vaihdon yhteydessä käyttäny potalla.

meille lehdistä tulee paikallinen sanomalehti ja perhe-lehti ja tuntuu että niitäkään kerkee rauhassa lukemaan,joten ne piisaa tällä hetkellä.olen kyllä oikein tykästynyt tohon perhe-lehteen.kauan tuli vauva-lehtikin mutta alkoi jo kyllästyttään samat jutut vuodesta toiseen.alkaa olemaan vauva-ajat kohta meidän perheessä auttamatta ohi...

vappuna syödään munkkeja ja simaa.ja kaippa sitä vapputorilla käydään jos ilma sallii.

semmosia...

Vierailija
10/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidampa ekaks galluppeihin vastailla

Me käytettään yleensä sellasia vaippoja missä on kiva kykiäinen mukana :) eli useinmiten pampers tai liberon housuvaipat tai sitten pampers active fit (muistaakseni) Nyt mä haluisin sen " korin" minkä saa kun ostaa 2 pampersia, laittaisin sinne Jessen pehmolelut kun ei se paljoo niillä leiki.

Vappu, en tiiä, mies on puhunu et mentais mökille mutta eipä tuo osaa päättää että onko se maanantaina töissä vai ei joten katotaan kuinka käy. Tiistaina ajattelin lähteä Hesaan vapputorille ja vielä rattailla, ilkeä mamma mutta sinne taidan änkeä jos ilmat sallii.

Äitienpäivälahjaks olen toivonu risteilyä, ei ihan sinä päivänä mutta tässä touko-kesäkuussa, koko perheen kanssa. Korttia tietenkin toivoisin kaikista eniten, että tekisivät yhdessä Jessen kanssa mutta en usko että sellasta saan kun vasta sitten kun Jesse tarhassa sellasen tekee :( Ja tänä vuonna olis toive ettei tartteis lähteä äitienpäivänä Hollolaan viettämään sitä vaan haluisin olla ihan perheen kanssa ja kävästä sitten vaan miehen äidin luona ja oman äidin luona.

Mitä lehtiä tulee, no tällä hetkellä ei taida tulla kun noi mainokset ja sitten kuulutaan kahteen lasten kirjakerhoon. Joskus mies tilailee ilmais näytteitä.

omaa napaa (.) on kovin hiljainen kyllä tää masu vauva :( ei sitä saa enää millään liikkeelle, suklaatakin syön joka päivä niin ei edes se herättele sitä. Itte se välillä liikkuu muutaman pyörähdyksen ja se on siinä, sitten taas joskus muutaman potkun. Höh, sais kyllä olla enempi elämää että tietäis olevansa raskaana eikä vaan maha kasvais. Painoa ei ole vieläkään tullut yhtään, edelleen n.-3kg.

Mitäs Jessestä mainitsisin kovasti on omaa tahtoa ja aika usein tapellaan kumpi on oikeessa. Hampaita taitaa tehdä kun välillä on niin kiukkunen mutta välillä taas niin ihanasti leikkii junaradalla tai autoilla.

Yöunet on taas menny tosi hyvin, tänäänkin nukkui yli kaheksaan, tosin nyt taas sit päiväunilla tuolla pyörii ja inisee mutta taitaa se kumminkin nukkua.

Helatorstaina Jesse saa sen isojen poikien sängyn joten sen ajan vielä saa nauttia tutista mutta sitten kai pitää pikkuhiljaa alkaa se totaalinen vierottaminen siitä :( ihan kauhistuttaa itteä.

No eipä tässä kai enempiä

T.Silja

Vierailija
11/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että porukat on jaksaneet kirjoitella...

Eipä sitä kummempia tännekään, vaan jotainhan aina on jaariteltava, kun ei oo tämä luonne hiljasimmasta päästä:O). Voi persikka; jäbä tuli kumman mairea hymy huulillaan tähän notkumaan, ja ihmettelin, että mikäs nyt on, niin joo o, olipas taas pongannut jonkun sisaruksen namuvaraston, ja pistellyt hedelmäsydämiä suuhunsa..Eipä kait ihme, jos hymyilyttää....Jumbossa pistäydyttiin aamukaffella, ja samalla kävin TAAS Lindexiltä kyttäämässä yhtiä housuja; ei ole vielä tulleet, vaikka esite tuli kotiin jo ainaskin viikko sitten, ja eivät edes osaa sanoa, koska niitä voisi olla tulossa! Outoa, etteivät kuulemma koskaan tiedä, milloin tavaraa tulee vaan on myyjillekin yllätys! Ei uskois, näin ATK-aikana!

Tänään ois lukiolaisen vanh.ilta, koskien yo-kirjoituksia, mutten taida vaivautua sinne istuskelemaan, kun meijän ykkönen aikoo kirjoittaa ekat hommansa vasta vuoden päästä, ja loput syksyllä-08. Taitaa ehtiä tulla vielä useampikin ilta aiheesta, ennenkuin on ajankohtainen meidän porukoille.

Ostinpa sitten Pampersin Baby dry:t yövaipaksi, kun oli tarjouksessa Tarjoustalossa. Hyvin piti ainaskin viime yönä..

Siljalla se masu-asukki vaan on rauhaisaa sorttia..Se voi kuule ihan oikeesti johtua siitä, ettet niin ehdi kuulostella ja rekisteröidä niitä liikkeitä, kun aika menee touhutessa Jessen kanssa. Aiotkos siis samalla kertaa vaihtaa sänkyä ja vieroittaa tutista? Jessestä tulee sitten " iso" poika kertalaakista! Onko Jessellä oma huone, vai nukkuuko teidän kanssa? Milloinkohan mä saisin aikaseksi a)pottailut, b) tutista vieroituksen, c) isoon sänkyyn siirtämisen ja d)aktiivisemmat syömistreenit omalla lusikalla?. Ai miten niin saamaton tapaus???

Mun tarttis kait ostaa Milolle jotkut tennarit tai lenkkarit pihakengiksi. Meidän piha on senverran mutainen ja hiekkainen, että nahkakengät tulee äkkiä tosi huonon näkösiksi:O(.

Jaarittelut sikseen ja kotipuuhiin..

Heipat

Truutta

PS. Teretulemast joukkoon, " minä vaan" , mukavaa saada aina uusia kirjoittajia mukaan!

Vierailija
12/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maatuskat luuraa??

Enpä ala yksinpuhelua pitämään, mutta äkkiä sellasta ruoka-galluppia; Mikä on minimaatuskanne lemppari-hedelmä? Meillä tällä hetkellä ki(i)wi ja satsuma, söis molempia varmaan kilon, jos saisi..Ja tästä hyvä aasinsilta seuraavaan; Onko jotain ruoka-aineallergiaa todettu? Meillä ei oo onneksi mitään..

Näin lyhyet jutut nyt, tuun takasin, jos joku toinenkin vaivautuu, heh!

Iloa päivään!

Truutta ja automies-Milo

Vierailija
13/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilma on öö... vähän epäilyttävä, ei oikein tiedä alkaako vettä satamaan vaiko ei.

Milka kattoo tomi traktori ja juo mehua. meinaa neidillä olla vähän kuumetta ja nenä vuotaa. Ihana ku viime yönnä ei tullut viereen, jospa se pahin tauti on nyt mennyt ohi.

Meillä käytetään pampers housuvaippoja päivällä ja pampers dry öisi. Meillä neiti on vähän pyöreä niin parhaiten myötäilevät. liberoa kokeiltiin mutta on enempi hoikemmille lapsille tehty siis housuvaipat. Saa nähä miten kakkosen kanssa käy. ainakin aluksi käytetään pampersin vaippoja. Milkan kohdalla liberot jäi käyttämättä ku ei ne mennyt päälle =D

Minusta ei ole mitään yhtä parasta vaippaa vaan jokaiselle lapselle sopii vähän erinlainen ja on hyvä.

Laskettuaika perjantaina ja ei vaan vauvaa kuulu =( Toivottavasti tulee kuitenkin aikaisemmin entä milka. Milka syntyi vasta rv 42+2.

Huomenna mulla on neuvola ja saanut miehen töiden takia Milkaa kulettaa mukana, mutta onneksi neiti on rauhallinen ja " tottelee" ku sille päälle sattuu =) ei onneksi vielä oo ollut ongelmia. Toinen lapsi on varmasti sitten jotain ihan muuta ja menetän jo hiukseni ku on uhmäiässä =)

Sorry en muista kuka muu ootti myös pienoikaista, mutta mulla kans tämä toinen on ollut tosi rauhallinen. ei pahemmin potkiskele, nyt tuntuu vaan vähän inhottavalta ku vauva on jo niin iso ku kääntää kylkeä ja kuljettelee jalkoja.Nyt parin viimeisen viikon aikana on alkanut urheilemaan kunnolla. Milka oli kauhea potkimaan,jatkuvasti hikka ja pyöri ku mikäkin pallo. Kai sullakin on vähän rauhallisempi tapaus =)

Vappu... meillä todennäköisesti ollaan joko kotona tai synnyttämässä =D Toivottavasti mielymmin toi viimeinen...

Munkit leivoin eilen. simaa en tee, tai en oo ikinä tehnyt varmaan enempi menee tuonne osaamattomuuden piikkiin.

Mutta nyt tuli termiitti kaveriksi niin pakko lopettaa hyvän sään aikana ennenku kone on sekaisin =D

T:Marru,Milka ja poitsu 39+5

Vierailija
14/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se niistä yöunista.

kattelin eilen sitä dokumenttia illalla sängyssä ja sit se alko, Jesse huusi ja itki ja raivos omassa sängyssä, mä annoin sen välillä vaan huutaa että oppis rauhottumaan yksin mutta ei siitä mitään tullu, tuttia kävin antaa, sitten hetken oli ja se alko taas. No dokumenttikin loppu ja ajattelin käydä nukkumaan mutta eihän siitä tullu mitään, menin laittaa supon pojan peppuun ja olin sen aikaa vieressä että nukahti. No kun pääsin omaan sänkyyn ja peiton alle niin eikös se alkanu taas, mä otin peiton ja tyynyn ja painelin Jessen huoneeseen nukkumaan. ei auttanu suppo kun oli niin levoton koko yö, tuntu et puolen tunnin välein kiehnäs ja venkos ja huusi. Aamulla kaikki oli taas hyvin paitsi että nenä vuoti ja aivasteli ihan kauheesti :( no joo eihän siitä ole kun kuukaus kun sillä viimeks alkoi nuha ja sitä edellisestä kerrasta myös melkein tasan se kuukaus, et veikkaampa että toukokuun lopulla on taas meillä flunssa :( En tiiä vai oisko allergista nuhaa vai voisko hampaat saada aikaan tollasta nenän tai siis rään valumista. Mittasin lämmön äsken ennen päiväunia ja se oli 37.5, onko se nyt kuumetta vai ei, en oikein osaa mennä sanomaan, pepusta mittasin joten taitaa olla siinä rajoilla et lasketaanko kuumeeks.

Tulin sit tänne äitille kun en kehtaa kavereita tapailla kun jos tuo on tarttuvaa ettei sitten niille riesaks tule flunssaa. Mies on illalla pelaamassa joten äitini saa olla taas pelastus ja viihdyttää Jebaa jos mä lepäilen sohvalla :)

Joo truide taitaa olla oikeessa siitä että en ehdi Jessen valveilla olon aikana kauheesti seuraamaan liikkeitä mutta paljon mä kyllä vaan löhöön ja istun kun Jesse touhuaa en mä sen perässä koko aikaa huitele, joten mulla on siinä samalla yleensä aikaa tutkailla omaa mahaa ja Jessen kanssa yhessä myös tutkaillaan :) No eilen se illalla ihan kivasti anto kuulua ittestään ja yöllä oli mun seurana kun valvoin Jessen itkua :)

En mä tuttia vierota samalla kun sänky tulee, oiskohan liian iso prosessi Jesselle vaikka samaan huutoon se menee. Tosin en usko että tuo isompaan sänkyyn siirtyminen olis mikään iso juttu (toivottavasti ainakaan) mutta en halua että se yhdistää siihen sänkyyn tutista luopumisen, jos tulee sitten traumoja sänkyä kohtaan :) En mä muuten niin hoppuilis tuosta tutista mutta kun neuvolassa sanoi että hyvissä ajoin ennen kun vauva syntyy. Ja kokemuksiakin olen kyselly ja kyllä ihmiset on sitä mieltä että mielummin ennen kun jälkeen, mä olisin voinu kyl luopua tustista vasta sitten kun kakkonen on syntynyt mutta ehkä se on kumminkin parempi nyt niin ei ole sit syksyllä montaa huutajaa yöllä.

Jep Jesse on nukkunut jo pidemmän aikaa omassa huoneessa, ihan siinä toivossa että yöt rauhottuis mutta aika vaihtelevaa se on, tiedä sitten mistä johtuu mutta mä en ainakaan ihan pieneen inahdukseen herää kun ollaan eri huoneissa.

No joo nyt taas rapisee aika lailla tuo itkuhälytin, sais nyt poitsu nukkua kahteen asti ainakin jos on tautikin päällä.

Taidan lopetella ettei ihan kesken juttu jää jos tuo ukkeli heräilee.

T.Silja

Vierailija
15/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli taas gallupit pois alta ekana jos niitä muistaa...

Lehtiä meille tulee Vauva ja Seiska. Ja kehtaan kyl tunnustaa et tykkään seiskasta myös noiden tv-ohjelmien lisäksi! ;) Täytyyhän sitä juorutiedot päivittää viikottain ;)

Lempparihedelmä taitaa olla bansku. Pimu tykkää kyl kovasti myös kiwistä ja viinirypäleistä ja makeudesta riippuen myös näistä mandariineista/klementiineistä/satsumoista. Ja kirsikkatomaatteja tää söis aina vaa ja kui paljo vaa, mut sehän ei oo hedelmä...

Allergioita ei ainaskaa vielä olla huomattu. Ja toivottavasti tilanne ei muutu. Kauheesti vaa tuntuu kaikilla olevan jos jonkinmoista allergiaa. Enempi harvinaisempia kait tänä päivänä nää ei-allergiset...

Siljalle: me myös vierotettiin sen takia pimu nyt jo tutista et kerkii tottumaan olemaan ilman sitä ennen ku tuo vaavi tulee. Ja nyt seuraavana toi sängyn vaihto ku pinnis tarvitaan seuraavalle...

(.) tää masuasukki on mun mielest ihan yhtä vilkas ku pimukin. Vaik välistä havahtuukin miettimään et millo viimeks on liikkeet tuntunu. Mut niin se vaan on et pimun kaa touhutessa seurailu jää vähän vähemmälle, mut illalla nukkumaanmentäessä on hyvä kuullostella.

Sitte pitäski yrittää keksiä itelle jotain lounasta. Kaapit kaikki tyhjänä ku kauppareissu odottaa. Noh, kait mä jotain saan raavittua kokoon...

Aurinkoista päivän jatkoa!

Vierailija
16/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksen lomassa käyn vastaamassa galluihin.

LemppariHEDELMÄ tytöllä on omena. Kankku (bansku) maistuu myös hyvin.

Kesällä aion " syöttää" tytölle paljon ihania kotimaisia kasviksia ja vihanneksia, ettei se sitten myöhemminkään nirsoile niiden kanssa. Meillä varsinkin keskari syö niin mielellään salaattia, että päiväkodin täditkin monesti hämmästelee moista ihmettä. Että miten kummassa lapsi hakee sitä oikein lisää?

ALLERGIOITA ei ole, kuten ei sisaruksillakaan onneksi.

Meille tulee LEHDISTÄ Hesari ja Aku Ankka. Töissä saatan ruokiksella tai kahvitauolla selailla Seiskaa tai jotain muuta hömppää. En mä oikein kotona ehtis lukeakaan mitään, hyvä kun tuon Hesarin saa kahlattua iltaan mennessä läpi. Sitten jos on enemmän aikaa, mä luen mieluummin jotain kirjaa.

Nyt on sit käyty neuvolalääkärissäkin ja kaikki on kunnossa. Kehui tyttöä niin hymyileväksi ja iloiseksi, että tällä maatuskalla ihan posket punotti ylpeydestä! Voi kun onkin ihanaa kuulla tuommoista, jotenkin se lääkäri valitsi sanansa niin kauniisti. Taas muistin, kuinka onnekas mä olenkaan.. :)

Tsemppiä masukkaille, etenkin Marrulle, joka on ihan loppusuoralla! Jospa se vappupallo sieltä sitten vaikka tulisi.. ;)

Joops. Nyt mä lähden jatkamaan hommia, pyykit kuivumaan, uus satsi pyörimään ja luutun kimppuun.. ja kohta kämppä kiiltää!

Pähkis :)

Vierailija
17/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt tämä pinoutuminen vähän retuperälle :( ...Kun tuota hommaa jotenkin vaan piisaa ja siis ei yksinkertaisesti illalla enää ole sitten jaksanut muuta kun lukassa muiden kirjoituksia.

Meille kuuluu siis ihan hyvää. Esikoisella vaan kaamee uhma ja inttää vastaan joka asiasta, tekee kaikenmaailman hölmöläisen hommia, kiusaa pikkuveikaa minkä kerkee... Hermot meinaa mennä sata kertaa päivässä sen kanssa!!! Onneks tää keskimmäinen nyt on vähäse rauhottunu tuon tahtomisen kanssa. Omaa tahtoa piisaa kyllä edelleen, mutta ei ihan niin kovasti kiukkua kuin aikaisemmin :) Ja vauva on helppo kuin mikä! Valvoo aamupäivällä pari-kolme tuntia ja samanverran sitten illalla. Päivän vaan nukkuu ja syö ja samoin öisin. On siis kertakaikkiaan hyväntuulinen ja helppo poika :) Poika tulee perjantaina jo 7vk ja ristiäiset pidettiin toissa sunnuntaina.

Meillä on seuraava neuvola muutekseen vasta 1v8kk (edellinen oli 1v3kk) Taitaa olla vähän paikkakuntakohtaisia, kun ei meillä ole ollenkaan tuota 1½ v neuvolaa. Hammashoitajalle pitäisi tilata aika, iteseasiassa myös esikoiselle. On tuo 3½ v hammasjoitajalla käynti vähä unehtunu... no, vastahan tuo poika sen 3v9kk kohta on...

Galluppeihin... Jossain pinossa oli vauvan sukupuolesta ja sen selvittämisestä siis. Ei olla haluttu (varsinkaan mies) tietää ja vasta synnyttämällä sitten selvinny meillä. Mies ollu aina varma että poika tulee... ja kolmesti on oikeassa ollutkin :)

Lehtiä... Meille tulee paikallislehti ja tällä hetkellä ei juurikaan muuta. Miehelle joku autolehti. Itselleni aikasemmin tuli 2plussa, mutta nyt en katsonut " tarpeelliseksi" jatkaa tilausta. Millä ajalla sitä tässä lukisikaan?! :)

Ai niin... esikoiseöle tulee NallePuh lehti ja nyt liityttiin lasten omaan kirjakerhoon.

Vappua vietetään kotosalla, mieskin vapaalla ja naapurien kanssa meinattiin vähän grillailla ja napostella. Heillä kaksi poikaa, joten saa meidän pojat leikkiseuraa.

Äitienpäivää myös kotosalla vietellään, aamukahvit jos sänkyyn ja omatekoinen kortti... se saa tän äidin onnelliseksi! Lahjoista viis, kunhan olisvat vähän normaalia kiltimpiä vaikka ;)

Mutta nyt tuo mein kirppu taitaa alkaa syöttimiä kaivata.

t. K@tju kera kolmen pojan

Vierailija
18/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetyttää tää energia vaikka valvoin melkein koko yön ja en nukkunut edes päiväunia ja vielä tässä ihan pirteenä, mikähän päässä on vinksahtanu, tai sitten en yöllä valvonu niin paljon kun luulin. Mutta Jessellä oli äsken kuumetta 38.2 :( empä olis kyllä uskonu, on syöny tosi hyvin ja ollu hyvällä tuulella ja meneevää sorttia, olohuone on taas sen näkönen kun olis pommiräjähtäny, lelut levällään ja sohvatyynyt siellä täällä :) näin meillä ja mukamas kipee poika.

päiväunia Jesse kyl veteli pikkusen päälle 3 tuntia, kyl se yritti herätä jo yhen jälkeen mut menin laittaa tutin suuhun ja heilutin vaunuja niin jätkä veteli kolmeen asti, piti jo mennä vähän herättelemään.

Lempi hedelmä, on meillä aika vaihteleva, tällä hetkellä tykkää banaanista, joskus meni satsumat ja appelsiinit aika hyvin, nykyään vähän tökkii. Kirsikkatomaatit on myös aika pop meillä, itte tykkään hirveesti ja Jessen kaa syödään sitten kilpaa niitä. Kiiwiä ei ole Jesse viel maistellu, vähän pelottaa kun se on vissiin aika sellanen allerginen hedelmä joten en ole uskaltanu antaa, pitäis vaan rohkeesti kokeilla. Ei Jessellä ole mitään allergiaa todettu vaikka mä ite kaikkea epäilen kun sillä kakka on aika usein löysää ja iho välillä vähän oireilee. Mutta en ole viel saanu selville mikä sen aiheuttaa. Oisko ehkä vaan atooppinen ihottuma (ei kyllä ole edes paha).

No joo taidan mennä suihkuun ja yritän päästä ajoissa nukkumaan jos tulee taas yörundia.

Öitä

T.Silja

Vierailija
19/28 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas vierahtanyt aikaa viime viestista. Hengissa kuitenkin ollaan.

Kaytiin muutama viikko sitten Dominikaanisessa 5 paivan pikalomalla. Tytto tykkasi kauheesti rannasta, aallot vahan pelotti tosin. Uima-allas sen sijaan oli ihan hitti. Mukavaa ja rentouttavaa oli. Yot meni hyvin ja ihanan levannyt olo oli jalkeen pain.

Mutta arki koittaa aina, ennemmin tai myohemmin. Niinpa nyt neiti on ollut nuhakuumeessa kohta viikon, kauhea yska ja amoksisilliinikuuri paalla. Huomenna mennaan uudestaan lastenlaakarille, kun kuume lahti uuteen nousuun laakkeesta huolimatta.

18kk tarkastuksessa, painoa 12,5kg ja pituutta vajaa 84cm. Paikallisilla kayrilla mennaan ihan yli kaikilla rintamilla. Onkos meidan neiti isomman puoleinen myos suomalaisen mittapuun mukaan?

Isoaiti osti tytolle eilen rattaat ja nuken ja ne onkin nyt maailman ihanimmat asiat. Rattaita tyonnetaan koko ajan vauvaa hoidetaan niin etta. Suloisen nakoista.

Jaaha, kello nayttaa jo kuutta eli taitaa olla aika lahtea kotiin. Kurkku on vahan kipea eli taitaa tama mamma saada saman popon kanssa :(

Hyvaa loppuviikko!

BT

Vierailija
20/28 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin odotin tätä päivää ku piti olla treffit mun hyvän ystävän kans, mut meidän neiti oliki sairastunu yön aikana räkätautiin. Nyt se raukka pärskii vähän väliä niin että " jojot" lentää ja silmät on ihan vetiset... Eihän tommosen pienen kanssa voi mihinkään lähteä ja varsinkaan kun tällä mun kaverilla on vain pikkusen nuorempi tyttö itelläänkin.

Iski vaan kauhee masis kun joutuu taas viettää koko päivän pimun kaa kaksisteen neljän seinän sisällä... Ja nyt kun tuolla ulkonaki alkais olla ihan kiva ilma ni ei pääse... nyyh...

Ei sen puoleen vähän alkaa itelläkin tuo nenä oireilla siihen suuntaan, et mahdollisesti on itekin jonkun tartunnan saanu... tämä se nyt tästä vielä puuttuikin! Toivottavasti ei nyt mitään kunnon tautia oo päälle pukkaamassa ku lauantaina ois talkoot ja sunnuntaina pitäs töihin mennä. Kaikki tuo ois niin ihanaa vaihtelua tälle yksin kotona kökkimiselle...

Kauhee ku menee ihan pelkäks valittamiseks tää mun kirjottelu. Parempi varmaan kadota muualle murjottamaan ettei kaikkien päivää masenna. Palaillaan.