<3 <3 LOKAMAATUSKAT-05 vkolla 17 <3 <3
Kommentit (28)
taas saan yksin vikistä täällä! Missä työ kaikki ootte???
Hieno ilma, ja viksut mammat on tietysti ulkona:O). Me tultiin taas vaihteeksi Jumbosta, ja pian on laitettava pötyä pöytään. Olin jo ostamassa foliopalloja Cittarista, mutten sittenkään langennut.Olen edelleenkin kahden vaiheilla ostanko.Jotenkin tuntuu, että ne menee hukkaan ihan vain kotona, että pitäs ikäänkuin lähteä toreille ja turuille pallot kourassa..
Varasin ens viikon lauantaille huoneen Hotelli Korpilammesta, johon lähden viettämään " laatuaikaa" meiän kolmosen kanssa. Tuo hotelli valittiin vain ja ainoastaan siksi, että koko reissun pääasia on mennä Serenaan. Tää on syntsälahja, jonka lupasin kolmoselle viime vuoden toukokuussa, ja vasta nyt on sopiva aika toteuttaa se. Meiän kanssa lähtee myös yksi ystäväni, jolla on vuoden nuorempi penska, joten ihan on kivaa odotettavissa.
Tänään aukeaa Linnanmäki! Aatella, kyllä se jo kesä ovella kolkuttaa, ja toinen varma kevään merkki on se, että pirkuleen murkut tekevät hyökkäysretkiä meijän kellarikerrokseen, ARGH!!!
Nyt suljen taas suuren suuni, ja jään oottamaan eiliseen galluuni vastauksia..
Ihkua viikonlopun alkua!
Truttendaali
Jeps, me oltiin ainaski ulkona! Pari tuntia siinä hiekkiksellä vierähti kun sopivasti oli muitakin mammoja paikalla ni juttuseuraa riitti! Nyt on pimu syötetty ja viety päikkäreille ja äidin oma aika alkaa! :)
Unien jälkee vois sitte miettiä jos siirtyis takapihalle kalusteita öljyämään... noh, kattoo nyt. Se kun ei oo kaikista helpointa hommaa kun samalla pitää vahtia pimua että mitä se oikein touhuaa... ;)
Meillä siis tuo flunssanpoikanen helpotti onneks tosi nopeesti! Eilen iltapäivällä oli jo ihan hyvän olonen ja tänää ei oo ollu mitää. Muutaman hassun kerran ulkona piti nenää pyyhkästä, mut ei sen kummempaa! Toivottavasti se oli nyt tässä ettei nyt ton ulkoilun takia pukkaa hirveetä tautia päälle...
Truutan galluppiin on vähän hankala vastata kun ei oo vasta kun tää yks täällä maailmassa, joten vielä ei ainaskaan minkäänlaista " sarjaa" oo nimistä tullu ;)
Tosin oon kovasti miettiny uudelle tulokkaalle nimeä. Sen ei tarvitse alkaa samalla kirjaimella tai olla muutenkaan samansointuinen, mutta haluisin et ne kuiteski joteski sopis yhteen. On tosi vaikee selittää mitä mä tarkotan... Enkä oo itekään viel keksiny yhtään sellasta tytön enkä pojan nimee joka ois semmonen mitä etin... Onneks on viel aikaa miettiä! Ainoo pakko on et tulee kolme nimee, koska pimullakin on. Tasa-arvo se pitää olla ;)
Nyt en muuta asiaa keksi. Taidanpa siirtyä jääkaapin puoleen tonkimaan jotain syötävää, vaihteeks ;)
Mahtavaa viikonloppua kaikille, jos en enää tänne kerkiä!
Ompa kiva viettää tälläinen päivä sisällä mutta olis myös kiva jos tuo poitsu parantuis pian, eilen illalla oli 38.0 kuumetta, vaikka edelleenkään en olis huomannu mitään ellen olis mitannu.
Eilen ostettiin sitten prismasta foliopallo, viime vuonna tein sen mokan että ei ostettu kaupasta ja sitten tämä lapsellinen mamma halus kumminkin sen pallon vaikka poitsu oli vaan noin ½ vuotias ja torilta se sitten ostettiin kalliilla hinnalla. Nyt siis hyvissä ajoin on jo vappupallo hankittu. Jesse kyllä tykkää renkuttaa ja " kurittaa" sitä. Sellanen söpö toukka pallo ostettiin kun ei tuo poitsu oikein osaa vielä valita niin mä päätin että vielä hempeillään eikä osteta mitään jätkä palloa, sitten ne sellaset kun Jesse osaa itte valita.
Nimi galluppiin, mä olen aina tykänny miettiä nimiä, jo varmaan 10 vuotta sitten mulla oli mielessä ja paperilla vaikka mitä nimiä mitä haluun sitten joskus lapsilleni, no mitään niistä nimistä ei nyt otettu kumminkaan Jesselle. Toiset nimet haluisin suvusta ottaa ja nyt tulevallekkin lapselle haluun kans sen kaks toista nimeä kun Jesselläkin on. R painotteisista nimistä tykkään mutta koska minä ja mies ollaan niin " pehmeitä" nimiä niin ei sitten Jessestä tehty R nimeä, nyt sitten on tosi vaikee keksiä jos poika on tulossa ja tietäisin yhen ihanan R nimen pojalle mutta tunteeko se ittensä ulkopuoliseks jos on ainut R :( Jos tulee tyttö niin olis J:llä alkava nimi mielessä mutta myös E:llä, tätäkin mietin että jos annetaan J:llä alkava ja syntyy kolmas lapsi niin sitten on taas vaikeeta jos pitää keksiä J:llä alkava nimi mutta toisaalta ei sen oikeesti tarttee mitenkään trimmata yhteen, mikä parhaalta kuulostaa niin se pitäis vaan ottaa. Itte me ollaan miehen kaa S:llä alkavia. Aika sekavasti taas selitetty kun niin tohkeissani pääsin selittämään lempi aiheestani :) Miehen kanssa en ole vielä tulevan lapsen nimestä puhunut, olen vaan heitelly ideoitani ilmaan mutta ei tuo oikein ota kantaa. Kai se vähän loukkaantui kun mä muka annoin sille luvan päättää Jesselle nimen mutta johdattelin siitä kumminkin Jessen enkä ottanut Nikoa mitä mies ehdotti.
Truttalta haluisin kysellä että minkä ikäisiä ja mitä sukupuolta teidän lapset ovat? Joku oli eskarilainen ja joku vissiin ylioppilas iässä tai ainakin sinne päin ja tietty Milo 1½v :)
T.Silja
Meidän pojulle pukkasi sitten tiistaina uudestaan flunssa, ja tällä erää rajumpana kuin edellinen 4 viikkoa sitten. Nyt alkaa hieman helpottamaan, mutta on ollut yöt yhtä vikinää kun ei saa nenän kautta happea ja kun yskäkin on päällä niin suu kuivuu alta aika yksikön ja alkaa yskittämään ja ja ja ja....
Enivei lääkärissä käytiin keskiviikkona ja sanoi että saa ulkoilla joten juu, me olimme tänään toista tuntia tuossa pihalla. Kaivoin samalla pyöräni pyörävarastosta jospa sen saisi tänään tai huomenna vietyä huoltoon. Ja sitten pitäisi hankkia pojalle siihen se istuin sekä kypärä.
Gallupeihin:
LEMPIHEDELMÄ ei kyl oo, mangosta tosin tykkää ja omenasta vähäsen.
ALLERGIOITA ruoan suhteen ei vielä ole ilmaantunut. Tosin huomasin etät kun poju oli syönyt päärynä-vadelmasosetta niin seuraavana päivänä oli jotain pisteitä kasvoissa, että josko ei sovikaan sitten.
NIMISTÄ kuten Sanjalla niin ei olla mitään ' sarjaa' saatu vielä aikaiseksi, heh, nimi valittiin siten että halusin sen olevan ' ruotsinkielinen' mutta että sointuu suomalaiseen suuhun myös. Tytön nimi on valmiina kans odottamassa, sama nimi käy edelleen mitä oltiin ajateltu jos olisikin ollut tyttö. Jospa joskus kakkonen tulisi niin olisi taas vaikea keksiä se pojan nimi, tuntui että tyttöjen nimiä oli vaikka kuinka paljon kivoja.
Juu mutta nyt terassia suihkuttelemaan pihaletkulla ja omasta ajasta nauttimaan. Jääkaapista kaivan raikkaan pirtelön jonka tein tuossa hetki sitten, mulla on oikein tällainen pirtelöviikko meneillään...olen kokeillut erilaisia makuvaihtoehtoja.
Aurinkoista päivää!
...jännä kun välillä tuntuu että itsekseen kirjoittelee kun edellinenkin viesti monesti oma.
Tänään viedään fillarit Tikkurilaan huoltoon ja päivällä pääsen vihdoinkin 2h kasvohoitoon, sain sen jo joululahjaksi. Eilen mies ehdotti josko haluaisin jonkun hoidon myös äitienpäivälahjaksi. Onkohan se sitä mieltä että tosiaan olen kokoremontin tarpeessa, heh! Nimpparilahjaksi joulukuussa tuli nimittäin se käsihoito, sitten kasvohoito joululahjaksi ja ilmanmuuta tänään varaan itselleni jalkahoidon sitten lahjaksi.
G:Mitäs olette omille äideillenne äitienpäivälahjaksi keksineet? Itselle tuli tuossa mieleen että jos vaan paikkoja on jäljellä niin ostan äidilleni ja itselleni liput sinne Peacockin ' Da Lintsi Koodiin' .
Juu mutta nyt suihkuun jne jne jotta pääsee päivässä eteenpäin!
Olihan se pinoa tultava nostattamaan, kun taas kerranki kerkeen.
Juuri sain pojai nukkumaan. Tai siis nuo kaksi vanhempaa. Pikkuherra meillä vedelly sikeitä rattaissa kohta 3 tuntia, joka taitaa olla historiaa :) Lie miksi, mutta ollut vähän huono ulkonanukkuja jos rattaat ei liiku.
Ulkoiltiin tosiaan aamusta tuossa omalla pihalla. Nakkisopan laiton välistä porisemaan ja saatiin sitten tulla suoraan ulkoa ruokapöytään. Kyllä vaan ruoka sitten maistuukin hyvälle tuollaisen tuulisen ulkoilun päälle!
nimistä... meillä ei sikäli ole kovin samanlaisia nimiä pojilla... pitäsköhän paljastaa ;) Vanhemmuusjärjestyksessä siis Joonas, Timi ja Tuomas.
Rimmaavat sillee ihan kivasti yhteen ja noin... mutta ei ajateltu oikeestaan nimeä suunniteltaessa, että tarviis rimmata kamalan hyvin. Kohan vaan mieluinen ja kaunis nimi löytyy.
Tää mein taapero omaa nyt sit sellasen nimen, ettei ihan joka naapurinpoika ole saman niminen. No, Esikoisen nimisiä löytyy pihapiiritä toinenkin ja taitaa noita kuopuksellakin kaimoja riittää.
olikohan mitä muuta galluppia, hmm...
jaahas, se alko pihamaalta kuulualua nälkästä kähinää...
Hyvää viikonloppua ja vappuakin kaikille, jos ei kerkee koneelle pariin päivään kirjottelemaan!
t. Katju ja poikatriio
..nopeasti. Oon kiitänyt taas tukka putkella monta päivää, eikä mulla nytkään ole aikaa jäädä höpöttämään, joten toivotan vain HASSUNHAUSKAA VAPPUA KAIKILLE!
Huomenna mulla on töitä heti aamusta, enkä todnäk ehdi tänne käymään, mutta armottoman juhlimisen (?) jälkeen koittaa taas arki, jolloin viimeistään tavataan!
Heipat siihen asti!
Pähkis :)
Ihanan pitkää pinoa pukkaa.. Tosi kiva kuulla ulkomaaneläviäkin aina toisinaan..
Meillä oli se neuvola tänään, ja ihan ok meni ja piikki tuli; saas nähdä, aiheuttaako mitään ongelmia. Painokäyrä hiukan alavireinen,-9,mutta kun pituutta olikin tullut 7 senttiä reilussa 5kk;ssa, niin ei oo ehtinyt vissiin syömään samaan tahtiin, ja ehkäpä se vatsatautikin viivästytti tuota painon nousua. Eli mitat 85 ja 11,1. Kävin lisäämässä ne tonne " neuvola-pinoonkin" .
Pähkiksellä kiva nlan täti, kun jaksaa kehua lasta:O). Meidän täti on ihan jees, mutta niin hiljainen, että hyvä jos päivää uskaltaa sanoa, saati kehua..
K@tjun vauva-arjesta tuli muistot mieleen, kun sanoit vauvan olevan niin helppo ja vaivaton..Meijän vitonen oli kans aikanaan tosi tyytyväinen beibi, ja aattelinkin silloin, jos se vaikka " armahti" äitiä, kun meillä kans se ikäero edellisen kanssa vain sen 1,4kk. On kyllä edelleenkin mitä rauhallisin ja " kiltein" eskarilainen. Ja taas pukkaan gallua; Nimiasiaa sen verran, että oletteko antaneet/aiotteko antaa sisaruksille jotenkin yhteen rimmaavat nimet..Esim; Jutta ja Lotta, Samuel ja Daniel tai samalla alkukirjaimella alkavat tmv? Meillä kun ei kolmen ekan kanssa ollut yhtään mitään logiikkaa, kaikki eri kirjaimella ja ihan vaan hatusta temmattuja, ja pitkään nimiä yhdisti vain se, ettei kenenkään etunimessä ollut R:ää, mutta sekin kaatui vitosen nimeen:O). Eli meillä ei totisesti vois arvata ennakkoon, ees minkätyylistä nimeä tulossa, saati millä kirjaimella alkais. Mutta vaikka makuasiat tuppaavat aina vuosien saatossa muuttua, niin itsen voisin edelleenkin antaa samat nimet lapsilleni, ettei silleen oo semmosta hetken muotinimeä tullut annettua, tosin ei kovin harvinaistakaan..Mutta tosi hyviä nimiä kaikilla:OD.
Ois taas duuni-iltaa tiedossa tänään ja huomenna, ja lauantainakin koko päivä..Piti lauantaina lähteä vähän iltaa istumaan, kun yksi työkaveri vaihtaa paikkaa ja poistuu meiltä, mutta enpä sitten lähdekään, kun ukolla puskee duunihommat niin pahasti päälle.No, eipä ees harmita, kun en oikeestaan jaksa missään kuppilassa istuakaan..Ehkä sitten taas jaksaa, kun voi olla terassilla, tai kun ravintelissa ei enää saa tupakoida. Mulla tulee aivan kaamea olo siitä röökin savusta, ja huono hengittää..Tosin muuten olen sitä mieltä, että kyllä ravintolassa pitäisi olla oikeus tupakoida, ken haluaa.
Tässäpä löpinät tältä erää, vitosta lähettävä hakemaan eskarista, kun niillä ollut tänään extra-pitkä päivä, kun olivat Liikuntamyllyssä urheilemassa..
Haudi!
Truutta