Paljon saat tukia kuussa?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
595 euroa kuussa. Niin kauan kun opiskelen, tulen saamaan ton ja sitten kun opinnot loppuu, en saa mitään yleistukia tai muutakaan.
Ahdistaa jo valmiiksi. Työelämä ei minua kaipaa joten siitäkään ei ole apua.
Miksi et saa yleistukea?
Olen säästänyt pienestä palkastani työssä ollessa ja sijoittanut pörssihin. Jonkin verran tulee osinkoja, etenkin keväällä. Eiköhän tässä sitten joudu kuluttamaan kaikki vähät varansa ja lopulta saa jotain tukea taas, kun eihän nämä rahat hamaan loppuun todellakaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
0 euroa ja jäin oikein pohtimaan, että mitä tukia olen elämäni aikana saanut joskus aikoinaan. Olen saanut opintotukea ja opiskelijan asumistukea (oli kait tällä nimellä silloin) ja kotihoidontukea jonkun aikaa.
Jos porsisit, niin saitit myös lapsiin liittyviä rahoja.
Ja olet varmaan käynyt lääkärissä ja ostanut lääkkeitä, joita on korvattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
595 euroa kuussa. Niin kauan kun opiskelen, tulen saamaan ton ja sitten kun opinnot loppuu, en saa mitään yleistukia tai muutakaan.
Miksi et saa yleistukea?
Olen säästänyt pienestä palkastani työssä ollessa ja sijoittanut pörssihin. Jonkin verran tulee osinkoja, etenkin keväällä. Eiköhän tässä sitten joudu kuluttamaan kaikki vähät varansa ja lopulta saa jotain tukea taas, kun eihän nämä rahat hamaan loppuun todellakaan riitä.
"Jos pääomatuloja tai muita kuin palkkatuloja saa yli 311 euroa kuukaudessa, näistä tuloista puolet vähennetään yleistuesta."
https://www.kela.fi/ajankohtaista/yleistuki-korvaa-kelan-tyottomyystuet…
Mina sada tuki 600€/kk muta minula Kela Gold jola mina osta kaikki mita mina haluta!
1200e ja siitä menee 740e vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni saanut minkäänlaisia tukia. N59.
Etkö ole koskaan ostanut apteekista reseptilääkkeitä tai käynyt esim. yksityisellä hammaslääkärillä?
Tukisukat sain ja eilen katkesi tukivarsi eräästä koneesta,Tukiaisen tuksukaan ei anna enää.
Vierailija kirjoitti:
Mina sada tuki 600€/kk muta minula Kela Gold jola mina osta kaikki mita mina haluta!
Mee Riitta vaikka lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa yleistukea?
"Jos pääomatuloja tai muita kuin palkkatuloja saa yli 311 euroa kuukaudessa, näistä tuloista puolet vähennetään yleistuesta."
Niin. Tiedän kyllä tämän. Kohta ei oo tuhkiakaan pesässä, mutta sitten saa sentäs tukia.
Otako sumi poika hattu ku mina sada mita haluta.
Vierailija kirjoitti:
0 euroa ja jäin oikein pohtimaan, että mitä tukia olen elämäni aikana saanut joskus aikoinaan. Olen saanut opintotukea ja opiskelijan asumistukea (oli kait tällä nimellä silloin) ja kotihoidontukea jonkun aikaa.
Lapsilisiä et ole saanut. Et ilmaista koulutusta tai kouluruokia jne ?
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä, lastenhoidon tuet (kotihoidon/yksityisen hoidon tuki)?
Sairauspäiväraha, kuntoutusraha, lääkekorvaukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa yleistukea?
Mikä sua siis ahdistaa? Se ettet saa muutaman satasen yleistukea vaan joudut elämään pääomatuloillasi?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä saanut tai hakenut tukia!
Lapsilisät? Lääkekorvaus? Opintotuki tai laina? Sairauspäiväraha?
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni saanut minkäänlaisia tukia. N59.
Kyllä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos porsisit, niin saitit myös lapsiin liittyviä rahoja.
Ja olet varmaan käynyt lääkärissä ja ostanut lääkkeitä, joita on korvattu?
Onko lapsissa jotain vikaa? Onko porsaissa jotain vikaa?
Minusta sinun ulosannissasi kyllä on vikaa. Pointtisi, vihan lisäksi?
*säälii*
Saan työmarkkinatuen ja yhdestä lapsesta lapsilisän. Ei riitä edes yhtiövastikkeeseen. Kämppä menee pakkomyyntiin ja jää hirveät velat.
0 €. Viimeisimmäksi olen joitain vuosia sitten saanut lapsilisää, mutta sekin loppui kun lapsi täytti 17.