Elisa antaa lähtöpassit noin 350 henkilölle
Tietoliikenneyhtiö Elisa lopettaa lähes 350 työpaikkaa Suomessa.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pian Sudanin tasolla taloudessa ja Moldovian tasolla työttömyydessä. Te- toimiston virkailija soitti minulle ( 63v), tänään pakkopuhelun ja sanoi; että hae pieniin firmoihin töihin. Siis, mihin firmoihin tämän ikäisenä? Voi hyvä lluoja tätä maata.
Mä sanoin sille työkkärin haastattelijalle että kuule laita mulle työhönosoitus se naurahti. Hyvä vitsi kun mitään töitä ei ole.
Onneks meillä on silmienvenytyskuvat jotka kaikista tärkimpiä näiden kriisien keskellä 😊
Vierailija kirjoitti:
4. Elisan omistajien näkökulmasta katsottuna näin toki on. Kustannusten merkittävä väheneminen sataa heidän laariinsa.
Olisi pitänyt vähentää vähintään 500 henkeä ja karsia organisaatioita kovalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnelin päässä näkyy jo valoa, vai miten se meni?
Tämä oli tosiaan ensimmäinen kerta suomen historiassa kun yksikään teleoperaattori on irtisanonut henkilökuntaansa.
Älä jauha paskaa täällä, ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia uutisia tulee nykyään lähes päivittäin joten niihin alkaa jo turtumaan.
Tekoälyn myötä katoaa moni napin painajan palaveeraajan paikka, suurin osa.
Leipomot on kusessa kun tekoäly ei syö viinereitä, ei ole palaverin paikka kahvia ja viinereitä ei kulu.
Onko lähtöpassi virallinen asiakirja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö AI hoitaa nämä hommat?
Pystyy hoitamaan mm. henkilöstöjohtajien / HR:n toiminnot kun muut työntekijät ovat etätöissä, se on pelkkää säästöä yrityksille kun nämä henkilöstöjohtajat voidaan korvata AI:llä...
Tukitoiminnot kuten HR on aina ensimmäinen paikka, josta leikataan yrityksissä, jotta ydinliiketoiminta kärsisi mahdollisimman vähän. Molempia puolia nähneenä en usko, että HR:ssä isoin höttö löytyy, sen verran resurssit on vedetty minimiin siellä.
Löysää löytyy joka yrityksestä, aina voi tehostaa, kehittää toimintaa, leikata turhat väliportaat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pian Sudanin tasolla taloudessa ja Moldovian tasolla työttömyydessä. Te- toimiston virkailija soitti minulle ( 63v), tänään pakkopuhelun ja sanoi; että hae pieniin firmoihin töihin. Siis, mihin firmoihin tämän ikäisenä? Voi hyvä lluoja tätä maata.
Mä sanoin sille työkkärin haastattelijalle että kuule laita mulle työhönosoitus se naurahti. Hyvä vitsi kun mitään töitä ei ole.
Onneks meillä on silmienvenytyskuvat jotka kaikista tärkimpiä näiden kriisien keskellä 😊
aivan, persuilta voisi odottaa jotain keskittymistä talouteen mutta turha toivo
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Orpo on kuitenkin kertonut, että nousu on jo ovella.
Sitä ollaan odotettu jo monta vuotta, ensi vuonna suomen talous entistä surkeampi, velka kasvaa ja työttömyys nousee, talouskasvua ei ole eikä tule.
Elisan osakkeenomistajana kiitän Elisan hallintoa tehokkuuden parantamisesta ja entistä suuremmista osingoista.
Vierailija kirjoitti:
Elisan osakkeenomistajana kiitän Elisan hallintoa tehokkuuden parantamisesta ja entistä suuremmista osingoista.
Älä unta näe.
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa kirkosta.
Miten kirkko liittyy elisaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotkaa kirkosta.
Miten kirkko liittyy elisaan?
Voi siinä ainakin säästää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnelin päässä näkyy jo valoa, vai miten se meni?
Vastaantuleva juna.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa kuule osingot olla tiukassa yleensä ja mitään korotusta on aivan turha odottaa.
Joo tervemenoa!
Minä annan myös lähtöpassit Elisalle!!!
Ikäni olen ollut asiakas vaan nyt loppuu tuo turhan rahastaminen. Jatkuvia p*skapiilokuluja joille ei järkevää perustetta. Ei menis läpi jos vaan kehtais viedä asiaa eteenpäin.
TOSI TURHAUTUNUT JA PETTYNYT ELISAAN.
EI ENÄÄ IKINÄ!
Eräs tietty dirikka kannattaisi laittaa Elisalla kävelemään, hänen lähtönsä auttaisi yhtiön tehostamisessa selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Fiksuimmat lähtevät täältä pois etsimään alansa töitä...
Onneksi Suomi ei houkuttele ihmisiä eikä pääomia. Hienoa että nuoret muuttavat ulkomaille :)
Elisan osakkaana uutinen on tietysti hyvä, kun löysiä kuluja höylätään pois.
Mä haluaisin tietää miten ukrainalaisilla uudisasukkailla on varaa kalleimpaan i-phoneen.