Facebook ryhmän sääntöihin oli laitettu, ettei saa kiittää ryhmään pääsystä? Miksi ei, eikös se kuulu hyviin tapohin?
Kommentit (37)
Haluatko lukea ryhmässä tuhansia kiitos viestejä?
Jos kaikki tekis niin, niin ryhmät olis täynnä pelkkiä kiitoksia.
Miksi pitäisi niitä viestejä lukea ? En ole itse koskaan laittanut
Vierailija kirjoitti:
Ei. Se on ihan v*tun ärsyttävää.
Kaikkihan haluaa saada kiitosta. Miten se voi ärsyttää? Kiitos sinullekin tästä kommentista.
Ihan p.kaa. Koko some. Mutta tuokin ilmiö. Varmaan myös taputat lentokoneen laskeuduttua.
En tykkää turhanpäiväisistä toivotuksista myöskään - asiaviestit hukkuu joulun, pääsiäisen, minkä milloinkin toivotusten sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan haluaa saada kiitosta. Miten se voi ärsyttää? Kiitos sinullekin tästä kommentista.
No koska olen niissä ryhmissä jonkun syyn, eli ryhmän aiheen vuoksi, enkä kenenkään kiitosten. Haluan lukea kommentteja kiinnostavasta aiheesta, enkä 100 samanlaista "kiitos ryhmään pääsystä"-postausta joka päivä.
Asia hukkuu niiden alle ja kyllä, se ON ärsyttävää.
Ryhmien ylläpitäjänä hylkään aina "kiitos ryhmään pääsystä" julkaisut. Isoissa ryhmissä kukaan ei halua lukea näitä kiitoksia. Jos on jokin sadan jäsenen puolikuollut ryhmä, niin kiitoksista ei ole haittaa, vaikka typerää se onkin.
Kiitokset avaajalle, että hän on sentään lukenut ryhmän säännöt. Yleensä juuri liittyneen jäsenen ensimmäinen julkaisu hylätään/poistetaan ryhmän jonkin säännön rikkomisesta.
Olen myös laittanut uudet jäsenet tästä syystä 3 päivän jäähylle lukemaan niitä sääntöjä.
Aika paljon paukutellaan myös ryhmään liittymispyyntöjä vastaamatta liittymiskysymykseen tai siihen vastataan jotain urpoa. Sääntöjen hyväksymiskohtaan ei muisteta laittaa pukkia. Onneksi nämä menevät automaattisesti hylkyyn.
Facebookissa on myös "ylläpitäjänä apuri", jolla saa sääntöjen vastaiset julkaisut, kuten monikuvajulkaisut automaattisesti poistettua jonosta.
Ryhmiin ei myöskään saa kutsua kavereitaan ja niistä kutsuista seuraa kutsujan poisto ryhmästä ja kutsutun jäsenpyynnön hylkäys. Jokainen liittyy ryhmiin itse, jollei kyseessä ole moderoimaton ryhmä. Itse en sellaisiin liity, koska ne ovat täynnä huijareita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi niitä viestejä lukea ? En ole itse koskaan laittanut
Ei niitä lukea tarvitse, mutta ei niitä viitsi ryhmän sivuilla rullaillakaan. Mistä tunnistaa vähän "hitaan" Ihmisen?
Hän kiittää ryhmään pääsystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät siis kiitos sanaa vallan välineenä? Sinä päätät, että kaikki haluaa, vaikka sulle juuri sanottiin, että ärsyttää.
Tuo on tosi raivostuttavaa kun ihmiset turhaan kiittelee ryhmään pääsystä. Ryhmän seinä täyttyy turhista kiitoksista eikä varsinaisia kesksuteluita löydä kiitosten seasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kaikki? Mistä tiedät? Et ole kovin looginen. Joku juuri sanoi että se on ärsyttävää. Se, että se ärsyttää, nimenomaan osoittaa että kaikki EIVÄT halua kiitosta. Minä en ainakaan halua kiitosta tyhjänpäiväisistä asioista joissa ei ole mitään kiittämisen aihetta.
Miksi siitä pitäisi kiittää? Ryhmä muodostuu ihmisistä, eikä ilman liittyjiä ole ryhmää. Onko oletuksesi että juuri sinulta evätään ryhmään pääsy, ja sitten olet ikionnellinen ja kiitollinen jos niin ei tehdäkään?
Jos on, niin laita sille ylläpitäjälle suoraan yksäri jossa kiittelet häntä kun hyväksyi sinutkin ryhmään. Ihan turhaa itsensä korostamista tuoda omat kiitoksensa sinne ryhmän seinälle kaikkien uutisvirtaan.
Ite hyväksyn kerran viikossa ryhmään pyrkijät yhtenä könttinä. Joskus heitä on kourallinen, joskus kymmeniä. Mitä jos nuo kymmenet hyväksytyt yhteen pötköön laittaa kiitos viestin? Ryhmän jäsenet hakkaa ilmoitusnappia ja hukun valituksiin. Älkää hyvät ihmiset ihan oikeasti kiittäkö ryhmään pääsystä! Te ette ole niin tärkeitä ihmisiä että ketään kiinnostaisi.
Jos tosiaan kiitellä haluatte, niin kiitelkää sitten vaikka siinä liittymiskysymyksen yhteydessä, että "taivahan kiitos etukäteen jos huolitteminut ryhmäänne".
Mut muistakaa silti vastata myös kysymykseen fiksusti. Itse hylkään ne vastaukset, joissa lukee "ok", "kiinnostaa", "kiinnostelee", "da", "yes" tai muuta mistä ilmenee, että kysymystä ei ole ymmärretty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhmän jäsenet, eivät ole olleet päättämässä sitä pääsetkö ryhmään vaiko et, joten turha heitä on kiitellä ryhmän seinällä.
Ylläpitäjiä taas ei voisi vähempää kiinnostaa sinun kiittelemisesi. He tekevät vain vapaaehtoistyötä ja se sinun kiitosjulkaisusi vain lisää heidän työtään, kun julkaisut menevät yp:n hyväksynnän kautta hyvissä ryhmissä.
Ei kuulu.