Eläkkeiden verotus kiristyy
Kokoomus ja Perussuomalaiset ovat kaikessa hiljaisuudessa valmistelemassa lakiesitystä, mikä kiristää eläkkeiden verotusta. Ensin yrittivät leikata eläkkeitä, mutta se ei onnistunut, niin nyt sama vaikutus saadaan aikaan eläkkeiden veronkiristyksellä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Minähän osallistun jo talkoisiin: pienen työeläkkeeni verotus on 25 %. Teen eläkeläisenä töitä, ja ansiotulojeni ennakonpidätys on 35 %.
No ei todellakaan sitten ole pieni eläke eikä pienet ansiotulot. Tiedän kyllä, miten noita verotetaan.
Vielä reilu vuosi kärsittävä tätä hallitusta. Sitä ennen kokkarit ja persut ehtivät tuhoamaan koko maan. Vain rikkaiden verotus kevenee, me eläkeläiset maksamme kovan hinnan siitä. Miettikää nyt, ketä äänestätte seuraavissa vaaleissa. Kun nyt jo pienestä eläkeestäni viedään hieman lisää, ei jäljelle jää juuri mitään. Samaan aikaan vielä pienennetään asumitukia, niin tavallinen eläkeläinen on aika ahtailla.
Mun eläke brutto 2200, ennakonpidätys 24,5 ensi vuodelle. Kyllä aika tiukkaa on. Tekisin mitä tahansa palkkatyötä lisäksi, jos saisin jotain.
0-4500€/kk eläkkeissä muutos 0-0.1% luokkaa...
Kyllä nyt joutuu leipäjonoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö tarkempia tietoja tästä. Itse jo varsin pienellä eläkkeellä jolla just ja just tuun toimeen. Jos kiristävät taas sieltä pienempituloisilta kun rikkailta eivät ota menee taas jännäksi miten sitä tulee toimeen.
Mulla nousi 11,5%::sta 15%'in.
Miten pieni eläke sulla oikein on?
Mulla samalla 11,5 %tippui 7 prosenttiin. Eläke kyllä pieni muutenkin, niin oli hyvä vain mutta euroissa ei paljonkaan.
3 000 euroa kuukaudessa oli mun palkka ennen työttömäksi jäämistä.