Löydät vanhempasi jäämistöstä ison kassillisen käteistä, n. 100.000e. Mitä teet?
Viet pankkkiin perikunnan tilille ja maksat kiltisti perintöverot ja jaat summan muiden perillisten kanssa.
Vai viet kassin kotiisi, et puhu kenellekään ja käytät käteiset pikkuhiljaa ihan vaan ruokakaupassa ja muualla missä käteinen nyt edes enää käy.
Kommentit (121)
Eihän mun tarvitsisi koko summasta maksaa perintöveroa, vaan jokainen perikunnan osakas omalta osaltaan. Näin ollen löytö pitäisi lisätä perukirjaan, jakaa osakkaille ja verottaja ottaisi omansa. Menisi muuten ikäväksi kikkailuksi. Paitsi että tokihan tuossa perinnönjättäjäkin on mitä ilmeisimmin jotain kikkailut.
Käteisellä ostaa kaikenlaista ja myy niitä sitten netissä ja saa näin osan rahoista tilille.
Antaisin 50k systerille ja sanoisin ettei mokaa tätä nyt mitenkään.
Täytin just 40v niin varmaan parille kaverille ja vaimolle antaisin käteisenä 5k jahe laittasivat lahjana tililleni. Loppuja käyttelisin pikkuhiljaa pakollisiin menoihin käteisenä. Aina välillä, muutaman kuukauden välein kävisin työntämässä tilille pari tonnia merkillä kirpparimyynnit.
Kaikkee tollasta.
Veisin puolet siskolle, eikä asiasta puhuttaisi enää sanallakaan. Olemme ainoat rintaperilliset. Käyttäisin osan käteisenä ja osan laittaisin muutamien satasten pompseina tilille, jos joku kyselisin, ilmoittaisin niiden olevan kirpparimyyntirahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vien kotiin ja käytän elämiseen, annan lapsille käteisenä ja makselen heidän laskuja.
Niin miten maksat laskut käteisellä?
Pankkitilille saa kyllä tallettaa rahaa ja maksaa sieltä laskuja. Tonni silloin, toinen tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Miten mahtaa onnistua tilille tallettaminen kun kaikenmaailman rahapesulait sun muut. Mutta itse ainakin haluaisin rahat tilille, koska tuossa määrin käteistä ei pysty käyttämään oikein kunnolla. Laskuja ja lainoja ei voi maksaa käteisellä, eikä taidan autonkaan ostaminen onnistua. Pienen määrän, muutaman tonnin, voisin jättää käteisvaraa.
Sitä voi elää vaikka käteisellä rahalla, maksaa ruokakaupassa ja muualla aina käteisellä. Palkka menee säästöön ja sijoituksiin.
Vien pankin säilytyslokeroon ja käytän niitä vähitellen käteisenä. Vois maksaa kaikki matkat ym luksukset niistä🤔
Vierailija kirjoitti:
Miten mahtaa onnistua tilille tallettaminen kun kaikenmaailman rahapesulait sun muut. Mutta itse ainakin haluaisin rahat tilille, koska tuossa määrin käteistä ei pysty käyttämään oikein kunnolla. Laskuja ja lainoja ei voi maksaa käteisellä, eikä taidan autonkaan ostaminen onnistua. Pienen määrän, muutaman tonnin, voisin jättää käteisvaraa.
Kyllähän sitä kerran kuussa siirtää pieniä määriä. Isompia siirtoja ja sanoo, että möin iphonen.
Minulla ei ole sisaruksia ja verottajan kanssa en jaa, joten rahat taskuun ja menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensat ja ruoat viideksi vuodeksi maksettu eteenpäin. Toki inflaatio syö, mutta vähempi riesa se on kuin perintöverot. Varmaan kaverit voi maksaa laskut, toista saa elättää lahjaveroitta. Voivat myös lahjoittaa sulle 2000€/3v. Hyvitä sitten laskut ja lahjat sinulle käteisellä.
Yksityiseltä jobbarilta voi ostaa auton käteisellä ilman kysymyksiä, varmaan kannattaa kun miettii millaiset säästöt tulee. Varmaan kannattaa saksasta tms ostaa ja tuoda suomeen, ettei suomessa verottaja ala ihmettelemään mistä
5000/3v.
Jaan sisarusten kanssa ja vien vanhempien haudalle seuraavalla kerralla kalliimman kukan. Kiitän mielessäni fiksuja vanhempia.
Jos joku sisaruksistani löytäisi tuskin kertoisi, muille ehkä mutta ei minulle. Eli varmaan pitäisi. Kyllähän käteiselle käyttöä löytyy. Voi maksaa kaupassa, baarissa, ladata matkakortin ja ostaa halvempaa elektroniikkaa.
Irtisanoisin itseni töistä, muuttaisin muutamaksi vuodeksi Thaimaahan tai johonkin muualle Kauko-Aasiaan, siellä vaihtaisin pikkuhiljaa käteisen paikalliseksi valuutaksi ja elelisin herroiksi.
Jos oikein laitan menemään, niin 400e/kk ruokaan, 100e bensaan, 500e vaatteisiin ja muuhun sälään. Eli tonni kuussa. Rahat riittäisi 8 vuotta. Mahtaako käteinen olla käypää niin kauan edes.
Käteinen on hyvää evästä tässä maailmassa 👍
Vien pankkiin ja maksan perintöverot. En pystyisi kuluttamaan 100000 € käteistä edes viidessä vuodessa. Maksan perintöverot ja saan puhdasta rahaa tilille noin 84000 €. Voin sitten sijoittaa puhtaat rahat ja saan niille 7 % tuottoa vuosittain. Viiden vuoden kuluttua minulla on 118000 € laillista rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaan rahat tasan sisarusteni kanssa ja sovitaan ettei kukan kerro verottajalle mitään.
Ehdottomasti tämä. Helppohan tämä summa olisi käytellä vähitellen. Tallettaa pieniä summia, maksaa kaikki ruokalaskut yms käteisellä jne.
Ei sieltä mitään arvokasta löytynyt...
jaan sisaruksien kanssa. osa heidän skideilleen. ei MITÄÄN tileille.