Olen lopettanut meikkaamisen lähes kokonaan
Ikääntyvälle iholle en ole löytänyt minkäänlaista kevyttä tai mitään muutakaan voidetta joka näyttäisi hyvältä.
On kokeiltu BB:t ja CC:t, halvat ja kalliit, kevyet ja vähän peittävämmät. Kovin peittävä saa ihon näyttämään vanhemmalta kun kaikki pinnan struktuuri tulee esiin.
Mä en enää jaksa etsiä ja kokeilla.
Joskus saatan sipaista jotain poskipäiden kevyen couperosan tasoitteeksi.
Mites muut +60v?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Laitat liikaa sitä meikkivoidetta. Todella pieni määrä meikkisiveltimellä riittää, ja aloittaen kasvojen keskiosasta.
En muuten laita, ihan fakta.
Minä en ole koskaan edes aloittanut. M66
Vierailija kirjoitti:
Laitat liikaa sitä meikkivoidetta. Todella pieni määrä meikkisiveltimellä riittää, ja aloittaen kasvojen keskiosasta.
Ei meikkisiveltimellä kannata. Mieluummin sormin tai meikkisienellä ja vielä kevyemmän tuloksen saa kostutetulla meikkisienellä.
Itse vasta 51 v, mutta mulla toisinpäin, nyt se meikki vasta alkaa oikein kunnolla vaikuttaa. Nuorena kun meikkasi, ei se niin kovin paljoa ulkonäköä muuttanut, vähän väriä sai vaan lisää. Nyt pienelläkin meikillä saa aivan väsyneen ja vanhan näköisestä vielä aika pirteän näköisen.
Yleisesti sanoisin, ettei siitä ihon pintatekstuurista kannata olla pakkomielteinen. Ei ihmiset useimmiten katsele toisia niin tarkkaan ja läheltä arjessa, että juurikaan asiaa edes huomaisivat. Toiseksi, tuohon ongelmaan on olemassa ratkaisuja. Esim. huokosia täyttävät primerit täyttävät myös juonteita ja ikätekstuuria. Sitten on tuotteita, jotka tilapäisesti silottaa ihon kuin ihon. Itse juhlavampaan meikkiin käytän Thomas Roth Instant Firm Eye silmien alle ja saman sarjan FirmX Temporary Face Tightener kasvoille ja dekolteelle. 8-16 tunniksi totaalisen rypytön naama.
Minä en meikkaa, enkä "puhdista" ihoani. Laitan talvisin kosteusvoidetta suihkun ja saunan jälkeen. Jos pitää olla enempi virallinen, niin laitan hieman mineraalipuuteria. Olen kyllä ajatellut hankkia huulipunan, mutta toistaiseksi on ajatuksen tasolla. Ystävät ei ole hylänneet ja mieskin jaksaa vielä kiehnätä tuossa kyljessä.
Olen liian nuori, mutta liputan puhtaan meikittömyyden puolesta. Tunne iholla on ihana.
Iho huonossa kunnossa? Minkälaisilla tuotteilla hoidat sitä? Vesipesu ja perusvoide?
Vierailija kirjoitti:
Iho huonossa kunnossa? Minkälaisilla tuotteilla hoidat sitä? Vesipesu ja perusvoide?
Sitä pintastruktuuria tulee ihoon ihan ikääntymisen myötä, ja menopaussin jälkeen varsinkin ihon rakenne muuttuu paljon, eikä sitä ihonhoidoilla muuteta. Couperosakin on perinnöllinen hiussuonten laajenemistaipumukseen liittyvä juttu, eikä johdu ihon huonosta hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian nuori, mutta liputan puhtaan meikittömyyden puolesta. Tunne iholla on ihana.
Itse en ole ilmeisesti kovin herkkä tuntemaan asioita, koska en tunne voimakastakaan meikkiä naamallani mitenkään. Olen paljon meikittä, koska teen 100% etätyötä eikä meillä pidetä kokouksissakaan kameroita päällä, turha sitä yksin kotona istumiseen meikata. Mutta nautin kun on tilaisuuksia johon saa laittautua, enkä kyllä tunne iholla mitään erota tunteessa onko meikkiä vai ei.
Ei se miehelle oikein sovikaan, rivon näköistä !