Sunnuntai 22.04.2007 töissä:
Yksi kuolee.
Toinen juhlii syntymäpäiviään kymmenen vieraan kanssa.
Kolmas haluaa lähteä kävellen kotiin, vaikka molemmat lonkat on murtuneet ja yksin ei seisoa jaksa.
Neljäs ilmoittaa, että hän on masentunut ja saa aina olla vihainen ja ei voi syödä tälläistä paskaruokaa.
Viides huutaa ihan vaan siksi että on kiva kuunnella omaa ääntä ja kysy välillä kuka täällä metelöi.
Kuudes ei halua, että muilla käy vieraita kun hänen vaimonsa tulee vasta illalla.
Seitsemännen mies juottaa vaimolleen puoli litraa vettä ja viisi perunaa ja kahdeksan lihapullaa.
Kahdeksas kulkee edes takaisin ja ihmettelee miksi työvuoron aluksi kuollut ei tule syömään.
Yhdeksäs soittaa kelloa kymmenen minuutin välein ja kysyy tuleeko diakonissa huomenna.
Kymmenes hakee lehmiään ja ilmoittaa, että sinä siis minä olen täysin hyödytön ihminen kun en lehmää osaa lypsää.
Yhdestoista sanoo, perkele minä en yöpaitaa päälleni laita.
Kahdestoista haluaa koko lasillisen konjakkia ja ruuaksi rasiallisen voimariinia.
Kolmastoista huone on tyhjä sinne tulee huomenna uusi asukas.
Neljästoista sanoo sinä olet kiltti ja sulla on nätti tukka.
Mummuni on vanhainkodissa, hän on yksi niistä täysijärkisistä mutta ruumiiltaan heikoista vanhuksista. Hän aina kehuu, kuinka häntä hoidetaan hienosti, ja aina autetaan. Viimeksikin kun kävin, hänellä oli ollut aamulla vatsa sekaisin, mutta kehui kuinka hoitajat olivat heti pesseet hänet ja auttaneet puhtaat vaatteet päälle.
Ainoa pieni moitteenpoikanen hoitajille on tullut siitä, että olivat maininneet että mummullani käy paljon vieraita. Siellä kun käy lähes joka päivä joku lähisukulainen, viikonloppuisin useampiakin päivässä. Mutta mummulle vieraat ovat tärkeitä, erityisesti kun vanhainkodissa ei ole paljon juttukavereita, muut vain " laulelevat omia laulujaan" .
Kiitos teille hienosta työstä!