Miksi täällä ihannoidaan lentäjiä?
Sama kysymys oli diplomi-insinööreistä. Lentäjät ja DI:t täällä palstalla koko ajan herutuksen kohteina. Mikä saa teidän silmissänne lentäjän näyttämään kuumalta? Palkka toki, onko muukin?
Kommentit (112)
Meillä asuu naapurustossa kaksi lentäjäperhettä. Molemmissa perheen isä eli lentäjä on mukava ja tasapainoisen oloinen. Perheenäiti molemmissa on akateeminen ka työelämässä. Ihan tavallisia ihmisiä. Hyvä palkka ei mitenkään ulospäin näy.
Joakimin ketju.
Pikku homo haaveilee paremmista miehistä kuin niistä kaltaisistaan pikku rotista joita saa.
Kuka ihailee?
Pelkän peruskoulun käynyt työtön läski-Aapeli?
Miehet ihailevat, koska lentäjät heidän silmissään alfoja. Naiset ihailevat koska hyvä palkka.
Onhan se ollut aina ihailu ammatti
Olen aina ihmetellyt miksi naiset eivät hakeudu lentäjiksi. Muistaakseni pari kertaa olen lentänyt naiskuskin kyydissä, oli perämies. Kun palkka on hyvä, ja monet naiset näyttävän arvostavan lentämistä (lentoemo ihanneammatti), miksi ei lentäjän ammatti kiinnosta. Palkka on tosiaan hyvä, en tohtorintutkinnon ja pitkän uran jälkeenkään pääse tuollaiseen reippaasti yli 10 t E/kk palkkaan.
En ihannoi. Bussi- ja ratikkakuskeja. Eivät tule saamaan Nobel-palkintoja tai vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
En ihannoi. Bussi- ja ratikkakuskeja. Eivät tule saamaan Nobel-palkintoja tai vastaavia.
Minun aviomieheni on koulutukseltaan sekä DI (tuotantotalouden) sekä SIO:n käynyt Finskin lentäjä. Juuri yksi päivä tässä juteltiin hänen urastaan, joka sisältää diplomi-insinöörin töitä lähes 10 vuoden ajalta ja nyt lentäjänä noin 15 vuotta. Ei koe kuulemma lentäjän töitä liian vähän haastavina tai kaipaa dippainssin töihin. Lentäjän työhön kuuluu paljon kaikkea sellaista, mikä matkustajille ja ulospäin ei näy. Vastuullista ja vaativaa. Oli lentäjäksi toki paljon vaikeampaa päästäkin opiskelemaan kuin diplomi-insinööriksi. Ja palkka on parempi. Riippuu tietysti mitä töitä dippainssinä tekee, mutta nyt lentäjänä tienaa noin 10-12 000€/ kk ja harva DI siihen yltää.
Jotenkin tuntuu että pakko olla läpällä, ehkä jopa kännissä - ihan tavallisia tallaajia ovat, usein tavallista ärsyttävämpiä toki.
Ja ihan kaikista huvittavimpia on nää muijat jotka kuvittelee että ovat tehneet jonkun ihmeellisen uroteon kun miehellä on tietty ammatti. (Ja juu, mun kaveripiirissä on lentäjiä ja heidän vaimojaan, jostain syystä he on ihan normaaleja pariskuntia eikä mitään lesoilijoita.)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että pakko olla läpällä, ehkä jopa kännissä - ihan tavallisia tallaajia ovat, usein tavallista ärsyttävämpiä toki.
Ja ihan kaikista huvittavimpia on nää muijat jotka kuvittelee että ovat tehneet jonkun ihmeellisen uroteon kun miehellä on tietty ammatti. (Ja juu, mun kaveripiirissä on lentäjiä ja heidän vaimojaan, jostain syystä he on ihan normaaleja pariskuntia eikä mitään lesoilijoita.)
Mitä itse tunnen pari lentäjää perheineen ja hyvin tavallisen ja fiksun oloisia, vaimotkin siis. Eivät yhtään mitään lesoilijoita. Vaimot ainakin näissä perheissä tosi tavallisia, eivät edes juurikaan meikkaa tms.
Huvittavaa!
Miheni on DI, olllaan jo yli 5kymppisiä. Vävy taas lentäjä. En ole lähipiirissä huomannut mitään kateutta, ehkä siksi koska lähimmät ystävät aika saman koulutustason tehtävissä. Minulla ja tyttärelläni on molemmilla akateemiset ammatit, minä teen osa-aika töitä sairauden vuoksi. Ei tässä ole syytä kadehtia kenenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse tunnen pari lentäjää perheineen ja hyvin tavallisen ja fiksun oloisia, vaimotkin siis. Eivät yhtään mitään lesoilijoita. Vaimot ainakin näissä perheissä tosi tavallisia, eivät edes juurikaan meikkaa tms.
Aika usein vaimo on ihan muussa ammatissa kuin joku lentoemo, vaikka toisin liullaan
Vierailija kirjoitti:
Joakimin ketju.
Pikku homo haaveilee paremmista miehistä kuin niistä kaltaisistaan pikku rotista joita saa.
Hyi
Kautta aikainhan lentäjiä on ihannoitu.
Lentäjät ei ainakaan ole tyhmiä, lyhyitä, ylipainoisia ja huonohampaisia. DI:n kriteerit on lähinnä äly.
Vierailija kirjoitti:
Lentäjät ei ainakaan ole tyhmiä, lyhyitä, ylipainoisia ja huonohampaisia. DI:n kriteerit on lähinnä äly.
Pääasiassa lentäjät ovat hyvännäköisiä. T. Emo
Ainoa tuntemani on rasvainen, seksistinen ja sovinistinen vanhempi mies. Istuu räkälässä tai stand uppia hirnumassa. Saalistaa kuumia naisia. Yök.
Ap on luuseriMIES. Luuserimiehillä on pakkomielle muista miehistä. Laatikkoleuka, ammatti, iso ja suonikas. Nämä on homofetissejä.