Miksi tavallinen mies ei kelpaa naiselle enää?
Minä olen elävä esimerkki.
Olen 184 cm. Saan toki kehuja ulkonäöstäni, minulla oli kuulemma kesällä glow up, ystävieni mukaan. Kuitenkaan, yhtä tapausta lukuunottamatta, naiset eivät lähesty minua. Tämä yksi tapaus oli kesällä rannalla, kun hieman nuorempi tyttö tuli kysymään minun yhteystietojani. En antanut, koska vaikutti liian nuorelta minulle.
Koulutukseltani olen siis lääketieteen tohtori, aika hyvästä perhetaustasta, kaikki akateemisia. Perintöäkin löytyy useita satoja tuhansia, mutta en leveile, niin naiset eivät tiedä siitä. Palkka on ihan hyvä, mutta pidän sen omana tietonani useimpien kanssa vuorovaikuttaessani.
Opiskeluaikoinani olin aktiivisempi, mutta silloinkaan en löytänyt vakituista suhdetta. Juhlissa tapahtui sitä ja tätä, mutta se jäi muutaman kerran tasolle, aina. Helsingin lääkiksestä valmistuin 2010-luvun alussa, nyt jo erikoistunut.
Se minulle on jäänyt epäselväksi, mikä minussa on vikana. Olen urheilullinen, mahaa ei ole, ja aika komeakin, kun kerran kehuja saan.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi naiset ovat niin etäisiä. Kerran olin nettisivulla nimeltä Omegle, naiset kyllä pitivät seurastani, mutta saavutukseni ja kiinnostuksen kohteeni kuultuaan he lopettivat kiinnostuksensa. Olenkohan epäkiinnostava ihmisenä, olenko liian tunnekylmä, liian suorituskeskeinen, liian meritokraattinen?
Todennäköisesti. Tai susta saa sellaisen kuvan siitä miten kerrot itsestäsi. Kannattaa tutustua livenä ennemmin. Missä sun tyyppiset naiset liikkuu? Bisnestapahtumissa? Vai onko bisnesnaiset sulle liian kovia ja pehmeemmät naiset taas liian tyhmiä? Vaikeeta, jos on kovin spesifi maku, mut täytyy vaan 1 löytää.
Bisnesnaiset ovat oikeastaan juurikin sitä, mitä etsin. Monesti toki seminaareihin ja verkostoitumistapahtumiin olen osallistunutkin, mutta enemmän olen viihtynyt bisnesmiesten kanssa. Naisten kanssa ilmassa on sähköä.
Eikös tuossa Iltalehden kyselyssä aivan ylivoimainen ollut ns. jännämies. Esimerkkinä käytettiin Janne "Nacci" Tranbergiä, tatuoitua tunnettua huumerikollista. Kysely kertoi kai eniten seksuaalisesta puoleensavetävyydestä, eli kuka on "kuumin". Perhettä perustaessaan nainen saattaa ajatella jo toisin tai sitten muuten vaan tyytyä vähempään, käytännön pakosta.
Mutta, ei kai se ettei mie juo, lyö ja hoitaa työnsä, mihinkään sentään riitä. Tämän pitäisi nyt olla selvää kelle tahansa. Kemia syntyy jos on syntyäkseen, tunteita ei voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen elämän tunneulottuvuus ja sisäinen lämpö puuttuu. Toisaalta oma naismakukin on sitten turhan kapea. Tai et vaan ole etsinyt oikeista paikoista.
Luulen, että ongelma piilee siinä, että olen tunnekylmä. Monet ystäväni ovat luonnehtineet minua sellaiseksi. Tunnistan kyllä tämän piirteen, ja aktiivisesti yritän parantaa.
Toi on niin syvällä ihmisen perusneurologiassa, että voi olla vaikee parantaa. Suurin osa naisista varmaan väistää, mutta jos löytyis samalla tunnetasolla toimiva nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi naiset ovat niin etäisiä. Kerran olin nettisivulla nimeltä Omegle, naiset kyllä pitivät seurastani, mutta saavutukseni ja kiinnostuksen kohteeni kuultuaan he lopettivat kiinnostuksensa. Olenkohan epäkiinnostava ihmisenä, olenko liian tunnekylmä, liian suorituskeskeinen, liian meritokraattinen?
Todennäköisesti. Tai susta saa sellaisen kuvan siitä miten kerrot itsestäsi. Kannattaa tutustua livenä ennemmin. Missä sun tyyppiset naiset liikkuu? Bisnestapahtumissa? Vai onko bisnesnaiset sulle liian kovia ja pehmeemmät naiset taas liian tyhmiä? Vaikeeta, jos on kovin spesifi maku, mut täytyy vaan 1 löytää.
Bisnesnaiset ovat oikeastaan juurikin sitä, mitä etsin. Monesti toki seminaareihin ja verkostoitumistapahtumiin olen osallistunutkin, mutta enemmän olen viihtynyt bisnesmiesten kanssa. Naisten
Bisnesnaiset ovat minun kokemukseni mukaan ulkonäkökeskeisiä, eli minulla voi olla myös saumaa heihin.
Vierailija kirjoitti:
ei naiset tarvitse enää nykyään miestä elättäjäksi, kun voi elää sossuntuilla
Ei noin, vaan naiset kouluttautuvat miehiä pitemmälle ja hankkivat työn, eivätkä he tarvitse sohvalleen lompakkoloiseksi niillä sossuntuilla loisivaa työtöntä kaljaa kittaavaa ja pieriskelevää ukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bisnesnaiset ovat oikeastaan juurikin sitä, mitä etsin. Monesti toki seminaareihin ja verkostoitumistapahtumiin olen osallistunutkin, mutta enemmän olen viihtynyt bisnesmiesten kanssa. Naisten kanssa ilmassa on sähköä.
ÖÖ, eikö se sähkö olis vähän se juttu mitä kohden hakeudutaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen elämän tunneulottuvuus ja sisäinen lämpö puuttuu. Toisaalta oma naismakukin on sitten turhan kapea. Tai et vaan ole etsinyt oikeista paikoista.
Luulen, että ongelma piilee siinä, että olen tunnekylmä. Monet ystäväni ovat luonnehtineet minua sellaiseksi. Tunnistan kyllä tämän piirteen, ja aktiivisesti yritän parantaa.
Toi on niin syvällä ihmisen perusneurologiassa, että voi olla vaikee parantaa. Suurin osa naisista varmaan väistää, mutta jos löytyis samalla tunnetasolla toimiva nainen?
Niin, mutta voihan olla, että se nainen sitten kuorisi kylmän ja kivisen sydämen alta kultaisen?
Olisiko niin, että olet itse asettanut puolisollesi aika kovat vaatimukset? Väitän lukemani perusteella, että sinulle ei kelpaa tavallinen nainen. Eli jos joku on lukiolaistyttö on saanut lukion pitkän matematiikan kokeesta arvosanan 6, niin hän ei kelpaa sinulle. Jospa hän on lahjakas muissa asioissa.
Minusta tuntuu, että sinä et etsi tavallista naista, vaan hyvännäköistä ja akateemisesti koulutettua. Valitettavasti vaikuttaa myös siltä, että sinussakin on puutteita kuten esim. sosiaaliset taidot. Siksi muut korkeasti koulutetut miehet ovat napanneet naiset nenäsi edestä. Jokaisella meillä on puutteemme. Se on hyvä muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen olet ihmisenä? Millaiset arvot sinulla on? Mitä harrastat ja mitkä asiat ovat sinulle tärkeitä? Mitä kaipaat kumppanilta? Minkä kirjan luit viimeksi?
Luin viimeksi Richard Ruszyk: Introduction to counting and probability, matematiikkaa. Arvoiltani olen suorituskeskeinen, oikeistolainen. Tykkään ihmisistä, jotka saavat asioita aikaan, ja jotka ovat parempia kuin minä asiassa, jota he tekevät. Pidän älykkäistä ihmisistä, mutta nörttitytötkään eivät ole minun makuuni, koska pidän huolta ulkonäöstäni. Harrastan yleisurheilua ja autoilua. Perhe on tärkeä, terveys, hyvinvointi. Päihteitä en koskaan käytä, en ole koskaan käyttänyt, en koskaan tule käyttämään.
Mikä vika nörttitytöissä on? Olisi yhteisiä asioita..
Hän yleistää että nörttitytöt ovat rumia. Samalla logiikalla tosin nörttipojatkin ovat rumia, joten hän on itse ruma. Mutta hänpä ei pidä itseään rumana. Vaikka lukeekin matematiikkaa, logiikka ei ole hänen vahvuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin, että olet itse asettanut puolisollesi aika kovat vaatimukset? Väitän lukemani perusteella, että sinulle ei kelpaa tavallinen nainen. Eli jos joku on lukiolaistyttö on saanut lukion pitkän matematiikan kokeesta arvosanan 6, niin hän ei kelpaa sinulle. Jospa hän on lahjakas muissa asioissa.
Minusta tuntuu, että sinä et etsi tavallista naista, vaan hyvännäköistä ja akateemisesti koulutettua. Valitettavasti vaikuttaa myös siltä, että sinussakin on puutteita kuten esim. sosiaaliset taidot. Siksi muut korkeasti koulutetut miehet ovat napanneet naiset nenäsi edestä. Jokaisella meillä on puutteemme. Se on hyvä muistaa.
Pitää toki myös muistaa, että rakkausasioissa naiset eivät ole rationaalisia. Usein he tekevät päätöksiä tunteeseen pohjautuen. Tosiasiassa minä kuitenkin tarjoan paljon paremman perhe-elämän, jos vain kemiaa löytyy.
Itse ajattelen, että kaupallisen alan naiset eivät välttämättä ole paras vaihtoehto ap:n kaltaiselle ihmiselle, koska mielestäni kauppakorkealaiset ovat aika sosiaalisia. Sanoisin, että joku diplomi-insinööri nainen olisi enemmän ap:n tyyppiä. Mielellään vielä joku vaihto-oppilas, niin että ap:n tunnekylmyys menee kielitaidon piikkiin.
Tavallinen on turvallinen.
Riemuiten huolisin kummpaniksi ainakin avoimesti tutustumiseen.
Luonteiden yhteensopivuus joko liittäis, tai eroittais. Kummallakin vapaus tykätä, tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylikoulutettu. Panostanut vain akatemiaa.
Kamalasti pelkoja, koska et uskalla tutustua ihmisiin. Joku ehdotti terapiaa, ehkä se voisi olla hyvä.
Kenen elämä sinä elät? Vanhempiasi tai joidenkin odotusten vai omaasi? Mitä sinä haluat. Omalta elämältäsi?Elän omaa elämääni. Taustaltani olen Etelä-Korea + Suomenruotsalainen. Siis sekarotuinen. Voiko tämä vaikuttaa?
Elämäni on suurimmaksi osin korkeamman tavoittelua, oman yrityksen kasvattamista. En oikeastaan liiku seurapiirielämässä, paitsi olen Suomalaisen klubin jäsen.
Etninen ulkonäkö saattaa vaikuttaa, vaikeaa sanoa. Itse saattaisin esim.luulla ulkomaalaiseksi, jättää tutustumatta, koska etsin vakisuhdetta Suomesta (tällätavoin ikäänkuin). Muutoin kyllä eksoottisuus saattaisi olla myös plussaa.
Järki- ja työkeskeisenä ihmisenä koti- ja tunneihminen voi kokea itsensä rinnallasi yksinäiseksi, joten parhaiten sinulle sopisi varmaankin toinen uraorientoitunut ihminen. Kysymys vain kuuluu, missä kohtaisitte nyt alkuun, tutustuaksenne, jos olette molemmat töissä kokoajan. Uusia ihmisiä tapaamatta mahdollisuudet on kovin kapeat. Vaikea tilanne. Harrastatko mitään kodin ulkopuolella, tai teetkö mitään töihin liittymätöntä, missä kohtaat myös naisia, voisit aloittaa keskustelun luontevasti? Muusta kuin työstä....
Ps. Ihan mielenkiinnosta, mikä on Suomalainen klubi?
Kyllä niin saatanan oudoilla miehillä näkee naisia että ei voi kuin ihmetellä ja pyöritellä silmiä.
Outoa, jos pidät itesäsi tavallisena.
Luulin ensin, että tämä on Allun ties monesko avautuminen, mutta ei ehkä olekaan.
Miehillä on ehkä se harha, että pidetään itseä aina taviksena eikä tunnisteta mitä on ja mistä se oman tyyppinen nainen löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyypillinen esimerkki olet ylikoulutetusta, sellaisesta ihmisestä, joka on kokenut itsensä ja olonsa turvalliseksi siellä akatemian ja kirjojen seassa
Ihmisethän ne sinua pelottavat. Et usko riittävästi olevasi tarpeeksi omana itsenäsi, pitää suorittaa ja suorittaa akatemiaa ja milloin mitäkin.
Menepä rohkeasti tutustumaan ihan tavallisiin ihmisiin. Lopeta se muiden yläpuolella oleminen. Ihmisenä ihmisten joukossa. Ole sitä.
Ihmisiä me ollaan kuule siellä akatemiassakin. Oman puolisoni tapasin yliopistolla töiden merkissä. Yhteiset kirjahyllyt ollut jo 21 vuotta :)
Tuo yhteiset kirjahyllyt on suloinen. :)
Kuulostat tylsältä. Onko sinulla elämässä muuta sisältöä kuin omaisuus, ulkonäkö ja koulutus? Luetko kirjoja, kiinnostaako taide, musiikki ja muu kulttuuri, entäs yhteiskunnallinen vaikuttaminen? Jaatko omasta hyvästäsi esim tekemällä vapaaehtoistyötä? Miten suhtaudut huonompiosaisempiin? Tykkäätkö eläimistä ja lapsista? Onko nainen ja parisuhdekin sinulle vain yksi satusjuttu lisää? Mikä tekee naisesta kiinnostavan?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat tylsältä. Onko sinulla elämässä muuta sisältöä kuin omaisuus, ulkonäkö ja koulutus? Luetko kirjoja, kiinnostaako taide, musiikki ja muu kulttuuri, entäs yhteiskunnallinen vaikuttaminen? Jaatko omasta hyvästäsi esim tekemällä vapaaehtoistyötä? Miten suhtaudut huonompiosaisempiin? Tykkäätkö eläimistä ja lapsista? Onko nainen ja parisuhdekin sinulle vain yksi satusjuttu lisää? Mikä tekee naisesta kiinnostavan?
*statusjuttu
Ihmisiä me ollaan kuule siellä akatemiassakin. Oman puolisoni tapasin yliopistolla töiden merkissä. Yhteiset kirjahyllyt ollut jo 21 vuotta :)