Vihaan nykyistä Helsinkiä
Juoppoja, nistejä, kerjäläisiä, pummeja ja "kunniakansalaisia".
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, harmi. Ite tykkään kotikaupungistani kovin.
Ihan kiva oli 60 luvun lopulla stadi lapsuudessani, samoin 70 ja 80 luvulla nuoruuden aikana. 90 lukukin oli vielä aika jeppis, mutta viimeiset pari vuosikymmentä on menty huonompaan suuntaan ja vauhdilla. Ai harmi.
Millä tavalla huonompaan suuntaan? Ainoa negatiivinen mieleen tuleva asia on liiallinen rakentaminen. Muuten kaupunkin on mennyt paljon parempaan suuntaan. Julkinen liikenne on huippua verrattuna siihen mitä se oli ysärillä. Lähiöihin on saatu palvelut eikä tarvitse joka jutun takia lähteä keskustaan. Kivoja ravintoloita on tullut sinne sun tänne ja yleisesti ottaen tekemistä on enemmän.
eri
Tuo liiallinen rakentaminen ärsyttää minuakin. Taloa talon viereen. Näkyy vain betoniseiniä ikkunoista ja joka aukiolle pitäisi rakentaa.
itse ne on persut sinne äänestetty, nauti nyt "kunniakansalaisista"
Vierailija kirjoitti:
Miten sä oikein päiväsi vietät, jos tuollaiset asiat koskettavat sinua arjessa? Itse viihdyn akateemisessa seurassa ja huono-osaisin tietämäni ihminen on kaupan myyjä. Helsingin etu on siinä, että voi itse valita oman seuransa toisin kuin jossain Turengissa.
Ja tunkea pään pensaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä oikein päiväsi vietät, jos tuollaiset asiat koskettavat sinua arjessa? Itse viihdyn akateemisessa seurassa ja huono-osaisin tietämäni ihminen on kaupan myyjä. Helsingin etu on siinä, että voi itse valita oman seuransa toisin kuin jossain Turengissa.
Tämä. Tuntuu, että tätä Helsingin rappiokuvaa suitsuttaa lähinnä ne, jotka ovat kerran käyneet vuonna 1995 ja ne, joilla elämäm kolulaisuus tuo arkeen ylitsepääsemättömiä haasteita.
Vierailija kirjoitti:
Aika pikkuruisessa kuplassa ilmeisesti elelet
Anni Sinnemäki hengenheimolaisineen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Helsingissä viimeksi 2017.
Onnitteluni, itse kärsin Itäkeskuksessa.
Mä asun kans idässä, Siilitiellä. Ei ole huolia siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväosaisia akateemisia aikuisia on Helsingin kokoisessa kaupungissa kymmeniä tuhansia. Siitä voi muodostaa vaikka millaisia piirejä, jos energiaa ja aikaa riittää. Ei tarvitse viettää aikaa elämänkoululaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväosaisia akateemisia aikuisia on Helsingin kokoisessa kaupungissa kymmeniä tuhansia. Siitä voi muodostaa vaikka millaisia piirejä, jos energiaa ja aikaa riittää. Ei tarvitse viettää aikaa elämänkoululaisten kanssa.
Kiva asenne sulla.
Mä en kans tajuu tätä hommaa. Asun Itä-Helsingissä ite ja ainoa häiriö on Tallinnanaukion satunnaiset sekakäyttäjät. Yhden kerran yksi selvästi sekaisin ollut rähjäsi bussissa Herttoniemessä, mutta tästäkin on joku kolme vuotta aikaa. Asun vuokralla, käyn duunissa, hoidan kaupat ja kirjastot ilman suurempia ongelmia.
Kyllä noita kaikkia oli ennenkin, mutta poliisi korjasi ne pois julkisilta paikoilta talteen, kenet minnekin. Mutta jos pohdinta keskittyy sunnuntain Alkon aukioloaikoihin, alkoholin kotiinkuljetukseen, huumehuoneiden perustamiseen, eikä hoitoonohjaukseen, tilanne vain pahenee kaikkialla Suomessa. Kemihän pahin huumekaupunki.
Jatkuvat tietyöt kaupunkialueella tuntuvat olevan ikuisuusprojekteja. Ei esim. Tukholmassa ole tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Muutamme pois heti kun mahdollista. Tämä ei tule tästä paranemaan, päinvastoin. Pikku hiljaa tosin koko Suomi tuhotaan ma muilla, joten ihan sama missä asuu.
Syrjäseuduilla saa sentään vähän lisää aikaa, jos ei mitään erityisiä palveluita tarvitse.
En usko, että koko pk-seudulle jää kovin montaa järkevää valkoista tässä seuraavan 10 vuoden sisällä.
Tuo kehitys taittuu jossain vaiheessa, kun sosiaalituen maksaminen tulee mahdottomaksi. Eli tuolle on ihan oma saturaatiopisteensä ja se ei ole kaukana.