Mummot käyttäneet kelatakseja rikollisesti!
Kommentit (30)
Ap:n otsikointi kertoo ikärasismista, johon hallituksen toivoisi puuttuvan välittömästi. Tuossa jutussa ei väitetä mummojen käyttävän kelatakseja rikollisiin toimiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n otsikointi kertoo ikärasismista, johon hallituksen toivoisi puuttuvan välittömästi. Tuossa jutussa ei väitetä mummojen käyttävän kelatakseja rikollisiin toimiin.
Mummot tai sairaat käyttivät taksia, onko edes paha juttu.
Vierailija kirjoitti:
On myös naisvihaa, koska kohdennettiin mummoihin, ei pappohin.
Kela-taksien väärinkäytökset tulivat ilmi, kun invamopoihin asenetiin toimivat akut. Jopa sairaaloissa kykenee invamopolla käymään JOS KELI(sää-mää) JA JUNA-ASEMa on sopivanetäisyyden päässä.
Inva-mopojen valmistajien km ilmoitukset kyllä ovat valehtelua. Kesällä + 25 asteessa - lähelle max - +5 syksyllä - elä unta nää talvi -15 - vaaran paikka jopa 5 km ajolla.
Invamopovalmistajat väitävät jopa 60 - 70 km matkoja asvaltilla on täyttä valetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös naisvihaa, koska kohdennettiin mummoihin, ei pappohin.
Antaa edes sairaiden ja vammaisten ajaa taksilla. Ai niin, yhteiskunnan rahoilla ei saa työllistää.
Yks tuttu invalidi kulkee kaikki matkansa kela-taksilla. Kysyin kerran tuosta jutusta. Hän sanoi, että hänelle on annettu x määrä matkoja kuukaudessa käytettäväksi ja sen verran saa kulkea, missä liikkuukin. Henkilö ei kävele ja ainakin hän oli ymmärryksessä, että Kela taksilla saa pärrätä sen x määrän matkoja minne vaan.
Pitäisikö siis jalattomien ihmisten maksaa itse taksinsa ellei mene lääkäriin? Eihän niillä ole rahaa. Miten ne matkustaa hoitamaan lasten asioita ym, jos ei saa Kela-taksia käyttää? Järki hoi taas kerran.
Kaveri saa kolme asiointikyytiä viikossa eestaas taksilla Kelan piikkiin. Kauppaan, lääkäriin ym. Usein pyytää mukaan että lähdetääs kaljalle naapuripitäjään kun ei ole muutakaan tekemistä. On sopivasti parikymmentä kilsaa terkkariin ja baariin. On invalidi, pystyy ajamaan autolla mutta ei nostamaan tai kantamaan mitään joten tarve on aito. Sitähän ei kukaan kysy että naisystävä hoitaa ostokset ja kodinhoidon. Lisäksi taksi tulee sieltä parinkymmenen kilometrin päästä kun omalla kylällä ei enää taksia ole. Tilanteita on monenlaisia.
Kuka taas haukkuu väärää puuta? Ne väärinkäyttäjät taitavat olla niitä huumehörhöjä ja muita, joilla ei ole oikeutta kela- tai sotetakseihin.
Itse olin sairaalassa, niin opintotuen maksaminen sillä välin jatkui. Yritin muuttaa sen sairausrahaksi, niin Kelasta tuli päätös. että olen työkykyinen. Niin, minut todettiin työkykyiseksi sairaalajakson ajalle ja sairaalahoidon ajan ja sen jälkeistä sairastamis tai kuntoutumisaikaa rahoitin sillä opintotuella. Opiskelin pisteet kyllä ja ylimääräistäkin, koska oli pakko sairaana opiskella, ettei tukia peritä takaisin. Muiden ei potilaana eikä sairaalahoidossa yleensä ole tarvinnut opiskella, mutta minun piti, koska Kela ei maksanut sairausloman ajalle sairausrahaa ja minulle oli maksettu opintotukia, kun olin sairaalassa.