Suomalaiset eivät syö - Sinuhe-leipomo hakeutuu konkurssiin
Lahdessa toimiva Sinuhe-leipomo hakeutuu konkurssiin koska suomalaiset ovat vähentäneet leivän syömistä minkä lisäksi valmistuskustamnukset ovat noisiest esimerkiksi maakaasun hinnan takia ja seurauksena leipomon kassat ovat huvenneet tyhjiin.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011698237.html
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/legendaarinen-leipomo-konkur…
Kommentit (50)
Heidän esim bebe leivos olikin säälittävän kokoinen muihin verrattuna.
En osta mitään muovipussiin pakattua leipää joka pinnalta pehmeä. Ostan tuoretta ruisleipää jossa pinta on rapea. Mikään E-koodi helvett* ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin vierastan "sinuhe"-nimisiä tuotteita. Kannatan vain suomalaista. Kiitos leipurimestari
Tämä on kyllä hyvin perinteinen suomalainen 1930-luvulla perustettu leipomo.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää. Olen ollut Sinuhen tuotteiden kuluttaja pitkään. Olen kyllä huomannut että tuotteet on vähentyneet ja saatavuus ollut huono. Isot jyrää valitettavasti myös leipomoalalla pienet alleen.
Onneksi tämä ei vielä välttämättä tarkoita, että toiminta loppuu. Hesarin jutun mukaan omistajat olivat toiveikkaita, että konkurssimenettelyn jälkeen pystyttäisiin jatkamaan.
Vierailija kirjoitti:
Wallinheimo?
Egyptiläinen
En ole koskaan kuullutkaan moisesta leipomosta. Ei ole heidän tuotteitaan osunut kohdalle.
Sinuhe tekee mitätöntä leipää.
Sen sijaan Viipurilainen porskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinuhe tekee mitätöntä leipää.
Sen sijaan Viipurilainen porskuttaa.
Jäärä on paras leipä mikä kaupoista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Eilen viimeksi ostin täältä Hgistä Putaan Pullan sämpylöitä eli valmistettu siellä Oulun yläpuolella. Kai se Sinuhekin olisi voinut levittäytyäympäri maan.
Kyllä Sinuhen tuotteita on ollut myynnissä ainakin pääkaupunkiseudulla ja kehyskunnissa vuosikymmenet. Mitään Sinuhen mainoksia en tosin muista nähneeni koskaan, joten olisiko yksi konkurssin syy kenties siinä, ettei firma ole mainostanut itseään tarpeeksi näkyvästi vaan luottanut siihen, että tuotteet myyvät itse itseään "ilman somehömpötystä"? Tulipahan mieleen.
Älkää viekö Sìnuhea, aamutuoreet aittaleivät ovat omia lemppareita.
Asun Jyväskylässä ja vuosia tuli ostettua täälläkin Sinuhen leipiä. Kuitenkin joku kolme tai neljä vuotta sitten ne katsois eikä niitä ei ole enää näkynyt kaupoissa. Ja vaikka ole jättänyt tuotepyyntöjä niin niihin ei ole reagoitu.