Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten autat talouden nousuun?

Vierailija
17.12.2025 |

Kun 100 000 suomalaistaperhettä (50 000 € / puoliso) ostaa kotimaasta 100 000 €:lla, myyntiä syntyy 10 miljardia euroa.

(Jos tuo raha maksettaisiin suomalaisille 60 000 €:n vuosipalkkana, 166 66 suomalaista pääsisi nauttimaan siitä.)

Menkää siis pankkiin, nostakaa 50 k€:n kulutusluotto ja ostakaa sillä jotain kotimaista. Laitatte talouden ennennäkemättömään nousuun.

Raha on tehty käytettäväksi ja sijoitettavaksi kasvuun, ei säilöttäväksi!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tee mitään, mikä millään tavalla hyödydyttää persuja ja kokoomusta.

Vierailija
2/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri tänä aamuna verkkokaupasta kotimaassa valmistetun neuleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka ainoan euron mink voin säästöön. Luotto hallituksen kykyyn hoitaa mitään ongelmaa on pakkasen puolella. "Aikuisten politiikka" näyttää todella oudolta!

Vierailija
4/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo tämä kuluttamisesta vouhkaaminen. Talous nousee sillä, että kääritään hihat ja aletaan taas saikuttamisen sijaan tekemään töitä ja viemään korkean jalostusarvon tuotteita.

Vierailija
5/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tänään kuluttanut. Hain ruokakaupasta maitoa, jauhelihaa ja porkkanaa. Huomenna lupaan kuluttaa maksamalla puhelinlaskuni.

Vierailija
6/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna muuttanut, teettänyt remonttia, vaihtanut autoa, ostanut kodinkoneita. Mitä vielä pitäisi tehdä jotta Suomen talous lähtisi nousuun?

Vierailija
7/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo tämä kuluttamisesta vouhkaaminen. Talous nousee sillä, että kääritään hihat ja aletaan taas saikuttamisen sijaan tekemään töitä ja viemään korkean jalostusarvon tuotteita.

Tärkeintä olisi palkata hyvätuloisten miesten koulutetut 50 plus töihin. Muuten hyvätuloinen puolisokaan ei pysty kuluttamaan.

Vierailija
8/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pelkoperseisiksi muuttuneet pankit anna 50ke lainaa edes jollekin kymppitonnin ennen veroja tienaavalle nykypäivänä. Hyvä jos saa 20.

Vierailija
9/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei viime vuosina ole sakannut kulutus vaan investoinnit. Jostain syystä siitä kulutuksesta vouhkataan, vaikka yksikään maa ei vielä koskaan ole saavuttanut pitkän aikavälin kasvua kulutusjuhlilla. Sekalaisia talouskriisejä on kyllä saatu niin aikaan.

Vierailija
10/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mä se 50 tonnin lainan maksan?

Ja enhän mä tarvi mitään edes 5000 arvoista just nyt, niin hullun hommaa tollainen tuhlailu.

Vierailija
11/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna muuttanut, teettänyt remonttia, vaihtanut autoa, ostanut kodinkoneita. Mitä vielä pitäisi tehdä jotta Suomen talous lähtisi nousuun?

Sijoita kotimaisiin kasvuyrityksiin, joilla on innovatiivisia tuoteideoita.

Vierailija
12/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olen uusinut sohvan, ostanut uudet lattiamateriaalit koko taloon (osan olen vaihtanut, talven aika vaihdan loput), olen ostanut talon maalit ja maalannut talon, ostin uuden sängyn, ostanut maalit ja tapetit makkareiden pintaremontiin. Nyt sitten laitetaankon rahahanat kiinni ja säästetällään.

Vierailija
13/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-----------

Sijoitan jo Suomi indeksiin. Muitten vuoro kuluttaa vaihteeksi.

Vierailija
14/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kuluttaminen mitään auta, kun tuotot jaetaan osinkoina sijoittajille sekä tuottamattomalle hallinnolle bonuksina, eikä yrityksen kehittämiseen.

15/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jooulukuussa kävin Terveystalossa korvalääkärillä sekä ottamassa influenssarokotuksen ja 2 kertaa  olen käynyt ravintolassa syömässä. Muuten en ole tarvinnut muuta kuin mitä tuosta pienestä K-Marketista saa. 

Vierailija
16/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutit vit tuun ja oma kansa ensin. Persu.

Vierailija
17/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota lainaa vaan säästän. Osakkeet poikii lisää rahaa. En osta turhaa tavaraa. En ole kussut tätä taloutta vaan tää nykyhallitus.

Vierailija
18/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noihin sijoitetaan? Pörssissä vai jotenkin henkilökohtaisesti ottamalla yhteyttä niihin kiinnostaviin kasvuyrityksiin? Ei mulla ole rahaa sijoittaa, kun ne tuskin haluaa mitään satasta, mutta teoriassa kiinnostaa. :D

Vierailija
19/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro se Lasse Lehtoselle.

Vierailija
20/27 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks suurin osa saikuttajajista saaneet lopputilin tai se on tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä