Miten autat talouden nousuun?
Kun 100 000 suomalaistaperhettä (50 000 € / puoliso) ostaa kotimaasta 100 000 €:lla, myyntiä syntyy 10 miljardia euroa.
(Jos tuo raha maksettaisiin suomalaisille 60 000 €:n vuosipalkkana, 166 66 suomalaista pääsisi nauttimaan siitä.)
Menkää siis pankkiin, nostakaa 50 k€:n kulutusluotto ja ostakaa sillä jotain kotimaista. Laitatte talouden ennennäkemättömään nousuun.
Raha on tehty käytettäväksi ja sijoitettavaksi kasvuun, ei säilöttäväksi!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna muuttanut, teettänyt remonttia, vaihtanut autoa, ostanut kodinkoneita. Mitä vielä pitäisi tehdä jotta Suomen talous lähtisi nousuun?
Sijoita kotimaisiin kasvuyrityksiin, joilla on innovatiivisia tuoteideoita.
Miten noihin sijoitetaan? Pörssissä vai jotenkin henkilökohtaisesti ottamalla yhteyttä niihin kiinnostaviin kasvuyrityksiin? Ei mulla ole rahaa sijoittaa, kun ne tuskin haluaa mitään satasta, mutta teoriassa kiinnostaa. :D
Älä usko. Osta mandatum osakkeita tai Nordea. Saat hyvää osinkoa.
Minä vedän saksalaisen vuoden 1945 univormun päälle, kasvatan kapeat viikset ja alan tekemään tiettyjä tervehdyksiä. Eiköhän saksalaiset ymmärrä ja saadaan kasvatettua kauppaa ja luottamusta maiden välillä.
T: perussuomalaisten jäsen
Ei kannata ajatella niin että millä saa koko talouden nousuun vaan oman paikkakunnan pidettyä elinvoimaisena. Osta palveluita paikalliselta pk-yrittäjältä ja varsinkin mitä pienemmästä kunnasta kyse, sitä suurempi merkitys.
Ostakoot he, joille mainoksetkin suunnataan.
Kulutin tänään Suomea nousuun ja ostin Lidlistä kaksi pakettia Emilia kahvia, a' 1,15€.
Kunhan maksaa 6 prossaa osinkoa. Toi mulla alaraja.
Eri