Hevosella pitää olla kaveri vuodenvaihteen jälkeen. Vanhukset pärjää hyvin yksinkin!
Hevosella on oltava pysyvässä pitopaikassaan näkö- ja kuuloyhteys toiseen hevoseen heti vuodenvaihteesta lähtien. Lisäksi hevosella on oltava mahdollisuus päivittäiseen turpakosketukseen toisen hevosen kanssa. Asetuksen mukaan päivittäinen turpakosketusmahdollisuus voidaan järjestää toteutuvaksi karsinassa, pihatossa, tarhassa tai laitumella. Mahdollisuutta päivittäiseen turpakosketukseen ei tarvitse olla oriilla.
Hohoijaa
Kommentit (26)
Koiralla pitää olla tietyn kokoinen häkki tai juoksulanka, ja nautojen pitää päästä ulkoilemaan vähintään 60 vuorokauden aikana vuodessa. Jos niiden omistaja joutuu hoitoon, voi olla G-tuoliin sidottuna päivät ja yöt sänkyyn.
Vihvassu kaipaisi tosiaan turpaansa.
Ei mulla muuta.
Mikäs estää vanhuksia tapaamasta ihmisiä? Hyväkuntoinen vanhus voi liikkua ja huonokuntoisempi on vanhainkodissa tai saa kotiin omaishoitajan. Hevosen on vaikeampi ilman ihmisen apua järjestää seuraa itselleen. Vertauksesi on näin ollen ontuva.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs estää vanhuksia tapaamasta ihmisiä? Hyväkuntoinen vanhus voi liikkua ja huonokuntoisempi on vanhainkodissa tai saa kotiin omaishoitajan. Hevosen on vaikeampi ilman ihmisen apua järjestää seuraa itselleen. Vertauksesi on näin ollen ontuva.
Ei niitä omaishoitajia mistään niin vaan saa. Kotihoito kyllä voi pikaisesti käydä hoitamassa, mutta ei heillä ole aikaa juttuseuraksi jäädä. Kyllä vanhusten yksinäisyys on iso ongelma tässä maassa.
Ihmisellä pitää olla kaverina toinen ihminen, apina tai gorilla
Minustakin yksinasuvat vanhukset tulisi siirtää yhteisöllisen asumisen piiriin vanhainkoteihin, että perilliset voisivat realisoida heidän asuntonsa jo leskien ja muiden yksinasuvien eläessä.
Miksei yksinäiset vanhukset muuta yhteen? 2 mummoa tai pappaa mahtuu ihan hyvin kaksioon.
Kyllä parempi eläinsuojelulaki on vain hyvä asia.
Yhteisöllistä asumista kehitetään ja lisätään koko ajan.
Vielä kun poistettaisiin lehmänkellot, ikään kuin eläimillä ei olisi kuuloaistia, täyttä kiduttamista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei yksinäiset vanhukset muuta yhteen? 2 mummoa tai pappaa mahtuu ihan hyvin kaksioon.
Loistava idea! Kaksi toisilleen ventovierasta ihmistä samaan asuntoon. Joko samaan makuuhuoneeseen tai toinen nukkumaan olohuoneeseen. Vähän kuin opiskelijat. Yhteisöllisyys ennen kaikkea! 👍
Yhellä mummolla oli kaatumisen seurauksena kotihoidon käynnit, pesut, lääkkeiden jako ym. Mutta mummo kun pääsi jaloilleen niin kaikki hoitohenkilöt laittoi menemään. Olisi ollut mahdollista jatkaa hoitosuhdetta.. Jotta on sitä näinkin päin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vihvassu kaipaisi tosiaan turpaansa.
Ei mulla muuta.
Mikäs se tämä nykyinen hallitus onkaan?
Ei mulla muuta.
Onko turpakosketukseton hevonen yhtä kuin incel? Koska ihmis-inceleille hankitaan apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava idea! Kaksi toisilleen ventovierasta ihmistä samaan asuntoon. Joko samaan makuuhuoneeseen tai toinen nukkumaan olohuoneeseen. Vähän kuin opiskelijat. Yhteisöllisyys ennen kaikkea! 👍
Eihän hevonenkaan saa valita, minkä värisen hevosen saa kaverikseen.
Vierailija kirjoitti:
omaishoitajan vai kotihoitajan?
Oletko itse omien vanhuksiesi tukena, vai odotatko vain, että kyllä yhteiskunta huolehtii? Ei oikein riitä väkeä, kun on kohta 2 miljoonaa eläkeläistä, joista osa pärjää ja osa ei niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Yhteisöllistä asumista kehitetään ja lisätään koko ajan.
Joo mun asiakkaalle esitettiin vaihtoehdoksi tällaista yhteisasumista. Itse on pyörätuolissa täysin autettava niin hänen olisi pitänyt osallistua kaikkeen ja auttaa muita. Hah mä sanon, ihan hulluja nää ajatukset noilla Sote ihmisillä.
Tässäkin syrjitään miehiä