Olen tänään ollut 6 kk juomatta alkohoolia! Ensimmäistä kertaa olen hieman ylpeä itestäni
Vuosien juomaputki loppui kesäkuussa ja näyttää että pääsin eroon.Kaduttaa menneisyys mutta tuntuu niin vietävän hyvältä elämä nyt.
Kommentit (28)
Paria viikkoa vaille kuusi vuotta ilman päihteitä. Nyt parisuhde, lapsi syntyy keväällä. Lisäksi vakityö ja haave opiskelusta. Oon kohta nelikymppinen, mutta tuntuu kuin elämä olisi vasta alkanut.
Onnea! Menneisyys voi kaduttaa mutta se on myös hyvä asia: nyt tiedät, millaista elämää et enää halua elää ja millainen ihminen et halua olla. Joskus ihmisen pitää rymytä pohjan kautta ennen kuin löytää itsensä. Helpommallakin sen voisi löytää mutta moni meistä on lapsesta saakka niin ehdollistettu siihen, millaisia meidän "kuuluu" olla, että sen takia niitä harhailuja ja huonoja valintoja tulee tehtyä. Olen myös lopettanut juomisen ja havahtunut ajan kuluessa siihen, kuinka alkoholi vääristi persoonallisuuttani ja piti minut tiukasti kiinni harhamaailmassa ja eräänlaisessa valeminässä. Juomisaikoinani kun olin sitä mieltä, että alkoholi tekee minusta aidomman. Kuinka väärässä olinkaan.
Vierailija kirjoitti:
7kk selvinpäin. En tiedä, onko elämä parempaa. Terveellisempää kyllä. Olisi jotain, mikä puuduttaisi ajatuksia riittävästi, mutta ei olisi epäterveellistä.
Ala vaikka maalaamaan, abstraktia taidetta!
Ei sen ekana tarvii hienoa olla, maalaat itellesi!
Pahvikin käy alustaksi, ja halpalaupasta halpoja värejä!
Myöhemmin sitte oikeita värejä!
%C3%A4%2FTruthDetectiveVierailija kirjoitti:
Vielä haluan kertoa että ei ollut niin vaikea kun oletin. Päätin vaan ottaa itseäni niskasta kiinni ja se onnistui Ap
Sama juttu. Itsellä tulee uutenavuotena puolitoista vuotta täyteen raittiutta ja on ollut paljon helpompaa kuin aluksi pelkäsin. Parasta on ollut juuri se itsevarmuuden lisääntyminen, kun huomaa että on onnistunut pitämään päänsä ja muuttamaan elämänsä. Sitten on uskaltanut tehdä muitakin uusia asioita ja muutoksia.
Tämä tarkoitettu ehdotukseksi hänelle, joka kaipasi korvaavaa tekemistä ajatusten järjestämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että elämäsi ongelmat, mitä varmaan on kasapäin, johtuu esim. hyvästä viinistä. Olet ihmisenä saamaton, et ehkä koskaan opiskellut riittävästi, lukenut, tehnyt mitään järkevää. Hyvä tapa syyttää viiniä/alkoholia kaikesta, että eihän se nyt sinusta itsestäsi johtunut, vaan alkon saksalaisesta rislingistä.
Olen kauppatieteiden maisteri. Ja ollut yrittäjä 20 vuotta .. tuo loukkasi vähän Ap
Ei se syy koskaan viinin juomiseen ole sinun ongelmasi. Sinun pääsi kertoo, että pidetäänpä nyt taas tauko ja unelmoidaan, eipä tehdä nyt taaskaan mitään järkevää muutamaan päivään. Krapulassa kaduttaa ja vihaat itseäsi. Ei sinun pääsi sisäinen viha morkkis johdu rieslingistä tai hyvästä viinistä. Sinä olet tuollainen, heikkomielinen tapojesi orja. Voit addiktoitua ihan mille vaan, sksiin, tupakkaan, ihan mihin vaan millä pääset pois kurjasta itse itsellesi rakentamasta elämästä.
Hyvä. Minäkin tein alkoholia liikaa juoneena tekoja jotka olivat hävettäviä. Jossain vaiheessa rajan on tultava vastaan, usein ikävä kyllä vasta silloin kun tulee sairauksia jotka tuo 'harrastus' aiheutti.