Nuorin tietämäsi kävelemään oppinut lapsi?
Kiinnostaisi vain tietää, minkä ikäisenä on ylipäänsä mahdollista oppia kävelemään ilman tukea.
Kommentit (59)
Olihan se menoa kun ei yhtään osannut varoa ja pää kolisi joka välissä.
Tämä joka lähti 9kk ikäisenä olisi ollut taidoiltaan valmis jo 8kk ikäisenä, mutta oli niin arka lähtemään.
Oma leijonani käveli vajaa yhdeksän kuukautta. Päätöntä menoa, aina joku paikka auki, oikeestaan juoksi!
alkon kävelemään 8kk ikäisenä. Ei kyllä pää kolissut joka paikkaan, eteni kuitenkin harkitusti ja ihmeen varmasti, eli ei kyllä tullut erikoisemmin kuhmuja jai haavoja. Pian jo juoksikin.
On muutenkin aika villi ja liikkuvainen, mutta koheltaa huomattavasti muita vähemmän, kai " tietää rajansa" ;)
Silloinen neuvolatäti kuulemma ollut ihmeissään ku olin silloin kävellyt itse neuvolaan.
Mutta tosi pieni kuitenkin. Siellä se käveli ihmisten joukossa :)
Kyseessä tuttavaperheen vauva.
En tiedä, liittyykö tämä mitenkään asiaan, mutta vauva oli rakenteeltaan todella "jäntevä" ja vahvanoloinen. Ei mikään letkeä sylikissa, joka imeskelee varpaitaan vaunuissa kellien.
Käveli tuolloin huoneen toiselta laidalta toiselle. 9 kk iässä ei juurikaan kontannut enää koskaan. Siskonsa oppi 9 kk iässä.
8 kk ikäisenä itsekin olen kuulemma oppinut kävelemään.
Ja kyllä, teloin itseäni kuulemma koko ajan.
tyttö, oppi kävelemään vajaa 8kk iässä.
Kaverini lapsi käveli noin puolivuotiaana.
Tukea vasten oli pystyssä jo 6kk ja olin siitä ihan kauhuissani, kun olin ajatellut ettei sen ikäisenä vielä ylöspäin suunnata! Onneksi sitten kuitenkaan ei lähtenyt tuetta kun vasta tuossa vaiheessa. Meillä on ihan videokuvaa tallessa ekoista kävelypätkistä. :)
Käveli pöydän ympäri (pöydästä tukea ottaen), kun oli juuri 6kk täyttänyt. Oli todella koomisen näköinen, kun oli ihan vauva ja käveli monta kierrosta aina. 7kk ikäisenä käveli ilman tukea.
Oma tyttöni käveli ilman tukea 8kk ikäisenä ja poika 12kk ikäisenä.
Olin juuri ultrassa ja kätilö huomasi,että tuleva vauvamme kävelee vatsassani. Kätilö huomasimyös,että vauvamme pelasi jotain. Emme erottaneet oliko kyseessä pleikka 2 vai 3 Ja raskausviikkojakin on vasta 20. Joten suurella todennäköisyydellä meidän lapsemme kävelee synnäriltä kotiin,kuten tuolla edelläkin oli kirjoitettu.
Minä en kävellyt kuin vasta puolitoista vuotiaana, MUTTA yksi vuotiaanapa lauloin alusta loppuun kuullos pyhävala, siniristi lippumme, hämähämähäkki.
6 kk ikäisen kävelevän. Ei kivaa katsottavaa, sillä ei hänellä vielä ollut pääkoppa kypsä kävelemiseen. Kokoajan hankkiutumassa vaaroihin.
Meillä lähti esikoinen myös 6 kk kävelemään. Olin todella onnellinen kun kuopus malttoi odottaa pari kuukautta pidempään.
kummityttö lähti pikkuisen jälkeen puolen vuoden ja oma poikani reilun 9 kuukauden iässä. itseasiassa poika lähti eilen kävelemään :)
oli kyllä hauska näky