IS: pienituloisia lähes 800 000!
Pienituloisiin asuntokuntiin kuului viime vuonna 782300 henkilöä, mikä on yli 14 prosenttia asuntoväestöstä, Tilastokeskus kertoo.
IS
Kommentit (135)
huomaa, nykyhullutus tuottaa kasvua tuollakin saralla, sitten konkurssit, viinan juonti, kulutuksen vähentymisen nousu,jne. jne.
huonon hallituspolitiikan kasvu.
hallituksen kannatuskin kasvaa, käänteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja uusia lapsia putosi köyhyyteen 31 000 . Hieno yli 20 % kasvu oli . Orpo Purra tykkää kasvu sanasta . Nyt yli 150 000 lasta elää köyhyydessä .
Ja kaikki on kuulemma vanhempien vika ja töihin vaan mennään eikä laiskotella.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan laskennallinen asia. Jos talouden tulot ovat alle 60% mediaanista, niin katsotaan köyhäksi. Tilastot paranisivat, kun lähellä mediaania olevia palkkoja pienennettäisiin ja samalla mediaanitulo laskisi.
Hei vaan Petteri!
Jes hienoa perskokkare hallitus taas uusi ennätys tosin negatiivinen sellainen.
Iltapaske: Pienituloisia lähes 800.000!!!!
Valtio ja rikkain prosentti: Ketä kiinnostaa? Mitään ei muuteta, paitsi köyhyyttä aiheutetaan lisää, ensi vuonna tavoitteenamme on miljoona pienituloista ja 2 miljoonaa työtöntä.
PYH ! Köyhät punikit vois kans mennä töuhin. Suami nousis.
Onko meidän jokaisen elämän tarkoitus tuottaa vain voittoa rikkaimmalle prosentille?
Veroista menee iso siivu valtion johtajien palkkoihin. Firma, jolle teet tuottavaa työtä menee iso siivu pomoille ja omistajille. Joka suunnasta nyhdetään alemmalta tasolta ja lopulta yhä isompi joukko jää ilman.
Tämä järjestelmä ollut voimassa vain vajaa parisataa vuotta ja perustunut kasvuun. Kasvuun joka nyt loppumassa, luonnonvarat kaluttu ja nuorilla ei varaa tehdä lapsia, eli riistetyt loppuu.
Tulee romahdus, mutta järjestelmä pumppaa viimeiseen asti varat rikkaimmalle prosentille joka ei edes niitä varoja tarvitse.
Mä en tiedä miten tämän pahuuden saisi lopetettua.
Pienituloisia köyhiä 800.000!!!
Päättäjät: Mitä sitten?
Onhan se selvä, että pienituloisia on koko ajan enemmän, koska ihmisiä jää paljon eläkkeelle. Eläke on useilla juuri vähän alle 1500 euroa, jos on työskennellyt vaikka raksalla, kuten moni tuttunikin on.
Miten luulette että pärjättiin 60- luvulla kun ei ollu mitään tukia? Katsoin valokuvia kodistamme miltä silloin näytti ja olen varma että moni tämän päivän köyhäksi itsenitsensä lukeva näkisi, nii hämmästyisi. Askeettisen askeettista, ei mitään muuta kuin välttämättömät kalusteet ja esineet. Kun olen käynyt nykyköyhien kotona niin kaikki pursuaa tavaroista ym. Ei ole köyhyydestä tietoakaan saati kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
"Miten luulette että pärjättiin 60- luvulla kun ei ollu mitään tukia? Katsoin valokuvia kodistamme miltä silloin näytti ja olen varma että moni tämän päivän köyhäksi itsenitsensä lukeva näkisi, nii hämmästyisi. Askeettisen askeettista, ei mitään muuta kuin välttämättömät kalusteet ja esineet. Kun olen käynyt nykyköyhien kotona niin kaikki pursuaa tavaroista ym. Ei ole köyhyydestä tietoakaan saati kokemusta."
Ei sillä tavaralla maksa yhtään laskua, osta kaupasta ruokaa tai maksa vuokraa jne. Tavarat voi olla saatu vaikka ilmaiseksi sukulaisilta, roskalavalta, kirppikseltä, ostettu aikana kun oli vielä töitä ja rahaa...Tavaran jälleenmyyntiarvokin voi olla lähellä nollaa.
Mitä ihmettä, emmekö olekaan rikkaita ja maailman onnellisimpia?
Varmaan kova paikka myöntää suomalaisille että olemme euroopan köyhimpiä maita ja ihan itse aiheutettu mm massiivisella maa han muutolla ja ylläpitämällä valtavaa virkarälssiä.