Minkälaiset naistenvaatteet menee parhaiten kirppiksellä kaupaksi?
Kommentit (7)
Mulla on mennyt kirpparilla kohtuullisen hyvin kaupaksi, mutta me ollaan pidetty aina tosi halpoja hintoja. Mutta tärkeintä on ollutkin olla kauniissa ilmassa kavereiden kanssa pitämässä hauskaa.
Farkut, neuleet, jakut menevät parhaiten. T-paidat ja paidat huonommin. Jos vaatteella on merkki, ei tarvi olla niin kaksinenkaan, niin se menee paremmin kaupaksi kuin merkitön. Kaikki mikä on marimekkoa menee hyvin kaupaksi. Samoin dieselit, levikset, gantit ja muut todella tunnetut merkit.
Me ollaan siis pidetty tosia halpoja hintoja, tyyppiä eurolla, max kahdella dieselin farkut.
Ne jotka haluavat kovia summia käytetyistä vaatteista: kannattaa miettiä paljonko maksaisit jonkun vanhasta t-paidasta, vaikka hyväkuntoisestakin.
Jos taas on on jotain helmiä: klassisia jakkupukuja (villasta), silkkimekkoja tms. niin niitä kannattaa tarjota kauppoihin, jotka ovat erikoistuneet käytettyihin vaatteisiin.
Joo, niin kuin sanoin aiemmin minun kirpparimyynnillä ei ole tarkoitus tienata erityisesti rahaa, vaan viettää hauska päivä ystävien kanssa. Ja toki tuottaa hyvää mieltä jollekin joka tekee löytöjä.
Jos olen itse päättänyt, että en niitä farkkuja syystä tai toisesta enää pidä, niin mitä väliä sillä on kuinka paljon niistä saan rahaa? En ostanut niitä alunperin hyvän jälleenmyyntihinnan toivossa.
Huutiksen postikulut nostavat hurjasti vaatteen hintaa, siksi ei kukaan osta sitä kautta..
Paitsi että kun olin myymässä vaatteita kirppiksellä, niin joku ählämi osti jotain takavuosien kukkamekkojani ilmeisesti kotona odottaville naisille.
Ja farkut meni ihan hyvin kaupaksi, mutta yleisesti ottaen ei aikuisten vaatteet kovin hyvin mene kaupaksi. Mutta voihan sitä aina kokeilla, eli laitat ensin sinne kirpparille, ja se mikä ei mene niin säkkiin ja hyväntekeväisyyteen.
Vanhanaikaisia tai jo menossa olevia ei osta kukaan. Tai ehkä joku mummo joskus.
Huonosti menevät. Hyväkuntoiset vaatteet voivat mennä noin 10% uuden vastaavan hinnasta kaupaksi, sitä enemmän maksavat ei mene. Jos eroon haluaa päästä, niin hyväntekeväisyyslaatikko lienee helpompi tapa.