Miksi kermaa ei voida myydä niissä pienissä kolmiopakkauksissa? En tarvitse kerralla paljoa, ja menee nopeasti avattuna pilalle.
Tarkoitan niitä pikkupakkauksia missä esimerkiksi on maitoa, joita sitten on esim hotellihuoneessa kahvia varten. Miksi samanlaisia ei myydä kaupoissa, joissa olisi kermaa? Vai myydäänkö, en ainakaan ole huomannut?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin vähän kaikesta ns. annosversiot, kermasta kekseihin, hilloihin ja ties mihin. Ärsyttää kun pitää aina ostaa kerralla liikaa!
Hillot säilyy kuukausitolkulla avattuna, samoin keksit.
2dl kerma säilyy jääkaapissa avattuna ainakin pari viikkoa.
Jos juo kahvia niin harvoin ettei se kulu tuossa ajassa niin kannattaa käydä kahvilassa kahvilla.
Kummaa märinää sinkkupakkauksista kun pakastimet on keksitty ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sivistysmaissa kahvikerma on 10 g kerta-annoksina. Suomessa ei. Kilpailu puuttuu niin meijereissä kuin kauppaketjuista. Saatte jatkossakin tyytyä kaikenlaisiin sotkuihin epäkäytännöllisissä pakkauksissa, ja nekin karmeaan hintaan.
Mitä on ne sivistysmaat?
Vierailija kirjoitti:
https://kaffek.fi/maito-minimaelk-100-arla.html?utm_source=google&utm_m…
Onko kermana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin vähän kaikesta ns. annosversiot, kermasta kekseihin, hilloihin ja ties mihin. Ärsyttää kun pitää aina ostaa kerralla liikaa!
Hilloja saa ainakin pienissä purkeissa. Monissa kaupoissa näitä löytyy usein erikoisjuustojen läheltä ja mm. Espresso House kahvilasta. On noin 1€ per purkki.
Ne hillopurkit on liian pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hilloja saa ainakin pienissä purkeissa. Monissa kaupoissa näitä löytyy usein erikoisjuustojen läheltä ja mm. Espresso House kahvilasta. On noin 1€ per purkki.
Ne hillopurkit on liian pieniä.
Osta 2
Vierailija kirjoitti:
Minulta voit tulla ostamaan hillosilmän, keksin muruset ja lusikallisen kermaa ym tiesmitä pieninä määrinä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta voit tulla ostamaan hillosilmän, keksin muruset ja lusikallisen kermaa ym tiesmitä pieninä määrinä :)
Lähetätkö?
Mekin ollaan löydetty näitä (kerma, hillo, hunaja, nutella) ihan kaupasta Virosta ja Turkista ainakin. Ovat tietty kalliimpia kuin isompi purkki mutta sopii hotellihuoneeseen. Olen kyllä aamupalalta ottanut myös mukaan näitä ja sokerit kahviin :)
Kuohukerma säilyy viikkoja avattuna jääkaapissa. Laita kerma jääkaappiin!
Näistä tuotepuutteista ja toiveista kannattaa kertoa sinne kauppaan ja ketjun palautesivuille.
Kyllä ne noteerataan, kun tulee tarpeeksi monta toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä oli UHT-kermaa desin vai oliko 1,5dl pakkauksia. EI OLE ENÄÄ!
Kerropa vaikka myyjälle siellä LIDL:ssä tuosta puutteesta. Minäkin 'nykäisin' hihasta LIDL:n myyjää ja kyselin yhden tuotteen perään ja kappas meni jokunen viikko niin taas sitä löytyy hyllystä.
Sama saisi olla juustoissa, pieniä sinkkupakkauksia. Tykkään kovasti mutta jos syön monta palaa kerralla, menee ummelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermaa voi pakastaa.
Ei vispaudu sulaessa, mutta voi käyttää kastikkeisiin ja keittoihin.
Mutta ei kahviin.
Miksei? Juoksettuuko?
Koostaumus saattaa muuttua rasvan erottuessa riittävän kauan parasta ennen päiväyksen jälkeen. Purkin sulku tiiviiksi sormilla ja ravistus, poistaa ongelman. Täyskerma (kuohukerma) ei varsinaisesti mene käyttäkelvottomaksi edes kuukauden päiväysvanhana. Sitä voi hyödyntää ruoanlaittoon (ellei homeessa, ja ollut kylmäsäilytyksessä eikä pöydällä oleilemassa). "Pahin", mitä sille tapahtuu, on se, että muuttuu creme fraicheksi (niin!) ikäännyttyään kylmässä tarpeeksi kauan.
Minä ostan aina sen korkillisen 3 dl kerman, käytän kolmessa tai neljässä erässä. Valion kerma säilyy vaikka pari kk hyvänä, Juustoportin vastaava kerma paksuuntuu aika pian.