Miksi kermaa ei voida myydä niissä pienissä kolmiopakkauksissa? En tarvitse kerralla paljoa, ja menee nopeasti avattuna pilalle.
Tarkoitan niitä pikkupakkauksia missä esimerkiksi on maitoa, joita sitten on esim hotellihuoneessa kahvia varten. Miksi samanlaisia ei myydä kaupoissa, joissa olisi kermaa? Vai myydäänkö, en ainakaan ole huomannut?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kahviin pitää laittaa kermaa?
Miksi pitää juoda kahvia?
Kun tekee pakkaukseen pienen reiän, säilyy pidempään.
Voisihan sitä kokeilla pakastaa kermaa tai maitoa vaikka jääpalapusseihin ta rasioihin.
Ei olisi kallis kokeilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Mutta kyllä kerma säilyy pitkään, joskus käyttänyt kolme viikkoa samasta purkista kahviin.
Iskukuumennettu versio säilyy pitempään, mutta muut pitäisi kai käyttää 3-4 päivässä kuten maitokin.
Säilyy kyllä oikeasti paljon pidempään.
Totta, mutta jostain syystä purkkien kyljessä on tämänsuuntaiset ohjeet. Edellytys hyvälle säilymiselle on se, että purkin sulkee hyvin ja tiiviisti aina heti käytön jälkeen ja säilyttää jääkaapissa. Siis koskee kermaa, maidolle minulla on kyllä viiden päivän takaraja, vaikka olisi kuinka hyvin suljettu ja jääkaapissa säilytetty.
Mitä pelkäät tuon takarajan kanssa? Itse kaadan vähän viemär
Tavallinen maito (ei siis edes iskukuumennettu) säilyy avaamattomana kuukauden verran hyvänä parasta ennen päiväyksen jälkeen. Avattuna pitkälti toista viikkoa (jopa silloin, kyn sen avaa reilusti päiväykden ylittäneenä). Krrma säilyy PALJON pidempään. Siirto lasiastiaan olikin hyvä vinkki, testaanpa sitä, jos joskus jää kermaa yli.
Googgleta annosmaito, niin löytyy kyllä. Annosmaitoja (eikä kermoja) ne taitaa ulkomaillakin yleensä olla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla kerman tai maidon vaihtoehdoksi noita coffee creamer-kasvisrasvajauheita.
Yllättävän hyviä ja säilyy pitkään.
Esim. X-tran jauhe 250g maksaa noin 2€ purkki ja kestää tosi pitkään.
Taatusti kestää, minulla kestäisi loppuiän 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla kerman tai maidon vaihtoehdoksi noita coffee creamer-kasvisrasvajauheita.
Yllättävän hyviä ja säilyy pitkään.
Esim. X-tran jauhe 250g maksaa noin 2€ purkki ja kestää tosi pitkään.
Taatusti kestää, minulla kestäisi loppuiän 🤮
No kannattaa kokeilla ennen kuin tuomitsee.
Tämä oli vain ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Mutta kyllä kerma säilyy pitkään, joskus käyttänyt kolme viikkoa samasta purkista kahviin.
Iskukuumennettu versio säilyy pitempään, mutta muut pitäisi kai käyttää 3-4 päivässä kuten maitokin.
Säilyy kyllä oikeasti paljon pidempään.
Totta, mutta jostain syystä purkkien kyljessä on tämänsuuntaiset ohjeet. Edellytys hyvälle säilymiselle on se, että purkin sulkee hyvin ja tiiviisti aina heti käytön jälkeen ja säilyttää jääkaapissa. Siis koskee kermaa, maidolle minulla on kyllä viiden päivän takaraja, vaikka olisi kuinka hyvin suljettu ja jääkaapissa säilytetty.
Mitä pelkää
En pelkää mitään, mutta mielestäni viikon vanha maito maistuu litkulta. Puhun nimenomaan avatuista purkeista enkä mistään avaamattomista.
Voihan niitä netistä tilailla, mutta aika hullua minusta olisi tällaisia käyttää https://www.biolaboratorium.com/fi/products/kaffeecreme-laciata-mlekpol…Łaciata%20Mlekpol%2010x10ml¤cy=EUR&gad_source=1&gad_campaignid=22878647026&gbraid=0AAAAApPd1mdFzZPlxRgE0hjZmYVca99_D&gclid=EAIaIQobChMItYSG15bAkQMVgViRBR0EoxdoEAQYFyABEgI_D_D_BwE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kahviin pitää laittaa kermaa?
Makukysymys. Sitä voi ainakin laittaa vähemmän kuin maitoa.
"Makukysymys. Sitä voi ainakin laittaa vähemmän kuin maitoa."
Juuri noin. Kahvi ei siksi myöskään jäähdy heti niin paljon ja nopeasti. Vastaavanlainen makukysymys kuin se, että toiset tykkää kermajäätelöstä, toiset maitojäätelöstä, ja kolmannet kasvirasvajäätelöstä. En tiedä mitä ne käyttää tavanomaisesti, jotka lisää voita kahviin. En ole edes kokeillut. Mutta tavallaanhan loogista, jos osa kahvin aromeista on rasvaliukoisia. Ei joku Van Houten (kaakaojauhe) edes oikeastaan sekoitu johonkin rasvattomaan maitoon. Jne. Mutta moni ei tiedä edes rasvaliukoisia mausteita, jotka kannattaa laittaaa ölytilkan/voin lisäksi ensimmäisenä lämpiävään pannuun, koska silloin makuoptimin saavuttamiseksi riittää huomattavasti pienempi määrä kuin "maustamisvaiheessa".
Vierailija kirjoitti:
https://kaffek.fi/maito-minimaelk-100-arla.html?utm_source=google&utm_m…
Onpa edullisiakin. Näitä täytyy kyllä tilata!
Vierailija kirjoitti:
Kermaa voi pakastaa.
Ei vispaudu sulaessa, mutta voi käyttää kastikkeisiin ja keittoihin.
Klaus uuhlssonilla oli ainakin pieniä n. 4cl kannellisia muovipikareita myynnissä
Vierailija kirjoitti:
https://cdon.fi/tuote/kahvikerma-75g-kapselissa-10-120kpl-laatikko-120-…
Ihanan kallista ja tietty säästökoko. Tavallinen 10*10g pakkaus maksaa ostospaikasta riippuen 20 - 60 c = 2 - 6 €/kg.
Linkissä oleva vaihtoehto on ensinnäkin vain 7,5 g pakkaus ja jopa yhtenä 120 kertapakkauksen annoksena maksaa 24,48 € kg. Kuten sanottu, kaiken kilpailun puuttuessa, saatte jatkossakin ostaa outoja pakkauksia sikahintaan.
Minä haluaisin vähän kaikesta ns. annosversiot, kermasta kekseihin, hilloihin ja ties mihin. Ärsyttää kun pitää aina ostaa kerralla liikaa!
Mitä pelkäät tuon takarajan kanssa? Itse kaadan vähän viemäriin ja jos ei näy kokkareita, käytän.