Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei (koskaan) jaksa tulla vanhemmilleni jouluna

Vierailija
15.12.2025 |

5 min matkan päähän ja ihan vain jouluaterian syöminen kyseessä.

On niin väsynyt töistä kuulemma, no yllätys, kun vapaaehtoisesti tekee 10-12h päiviä.

Tunnen olevani niin täydellinen itsestäänselvyys kuin voin olla, kun tuon vertaa ei voi vaivaa nähdä suhteen eteen.

Ja ei, ei tule tapaamaan vanhempiani muulloinkaan vuoden aikana.

Hävettää kun monesti vanhempani ovat ostaneet lahjoja hänelle yms. ja ihmetelleet, miksei hän tule. Joudun selittämään aina hänen puolestaan, joka ottaa päähän.

En tiedä, mikä pointti tässä kirjoituksessa oli. Kai se, että olenko todellakin itsestäänselvyys, kuten minusta tuntuu?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun mies ei vaan välitä joulusta tai sinun lapsuuden perheen joulunviettotapa ei ole rentoa hänen mielestä.Itse olen senverran introvertti,että joulu ( kuvitteellisen) puolison suvun kesken veisi voimia niin paljon,että tarvitsisin viikon loman ilman ihmisiä.

Vierailija
62/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kyseessä on vakava, yli 10 v suhde ja asumme yhdessä. Minusta vakavaan suhteeseen kuuluu kumppanin perheen tapaaminen edes kerran vuodessa. Pyyntö ei minusta ole kohtuuton, kun välimatka on lyhyt, eikä tarvitse tehdä jotain päivän reissua toiselle paikkakunnalle, mikä olisi ihan eri asia.

Oudolle tuntuu aina selittää porukoille, että sinne mies jäi yksinään kotiin istumaan, ei sillä mitään tekemistä ollut. Ei vain halua nähdä teitä.

Ap

Ei kuulu.

Käytkö sinä yhtä hanakasti omilla appivanhemmillasi?

Yhtä hanakasti? Ei koskaan siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naiset outoja jos vihaavat anoppiaan niin etteivät tahdo nähdä.

Vierailija
64/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sitä

mies tätä

miten te spermaviemärit jaksatte, vuodesta toiseen?

Vierailija
65/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä tuolla enää on jos olet tuota jo 10 vuotta katsellut. Vähän liian myöhäistä kiukutella asiasta.

Sitä väliä, että päätin, että nyt on viimeinen joulu, kun murehdin tätä asiaa. Että pystynkö tämän hyväksymään vai onko eron paikka lopulta.

Ap

Ei se varmaan halua tavata sun vanhempia, täysin tuntemattomia ihmisiä. Ihan normaalia. 

Ei ole normaalia.

Vierailija
66/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee tuosta jakkaralla istujastakin mieleen että kaikenlaisia ne naiset ovat tosiaan vaivoikseen huolineet, voi hyvänen aika. Itse en uskaltaisi edes olla samassa huushollissa jonkun jakkaralla möllöttäjän kanssa.

Vierailija
67/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies sitä

mies tätä

miten te spermaviemärit jaksatte, vuodesta toiseen?

Menehän Veeti jo iltapalalle siitä, äiti voi laittaa taas maitukaakkaota ja voikkuleipiä jos oikein nätisti pyydät.

Vierailija
68/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha selvä, sinä siis otat itseesi kun ei lähde vanhempiesi luo ? Etkö osaa sanoa että tekee pitkää päivää töissä eikä jaksa tulla ? No häpeä itseäsi älä miestä. En minäkään lähtisi 

No kyllä olen sanonut, mutta ihmettelevät silti. Että koskaan ei jaksa tulla, vuodesta toiseen

En jaksa enää empatisoida miehen itse aiheuttamaa työuupumusta, kun tosiaan vapaaehtoisesti painaa pitkää päivää vuodesta toiseen.

Ap

Ehkei se kaikki aika menekään töissä. Aika klassiselta pettäjältä vaikuttaa.

Vierailija
69/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oNhan tuo nyt outoa. Oletko koskaan vaatinut syytä, että miksei mies taas jaksa? Jouluhan on joka vuosi, että sanot sille, että alkaa huilimisen ajoissa, että jaksaa lähteä jouluaterian syömään!. ;)

En huomannut, että onko joulua vietetty miehen vanhemmilla.. ja missä väleissä ovat. Vai onko heitä enää.

No joka kerta. Vastaus on sama "en jaksa. Haluan olla joulun kotona".

Ap

No mikset kutsu vanhempiasi teille syömään jouluateriaa.Vai haluaako hekin olla kotona ja olettavat automaattisesti että sinne mennään.Mikset voi tasapuolisuuden nimissä kutsua vanhempasi teille syömään niin mieskin saa olla kotona.

Vierailija
70/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on yksinkertaisesti itsekäs. Ei siinä oikein muuta syytä ole. Kyllä hän raahautuisi paikalle sinun vuoksesi jos tarpeeksi välittäisi.

Mun mies on vähän samanlainen, vaatii joka joulu että menemme koko perhe hänen vanhempiensa luo, koska asuvat lähempänä. Kun olen vedonnut siihen että olisi kiva jos lapset näkisivät jouluna toistakin mummia (isä on jo kuollut) niin vetoaa siihen että heidän luona on paremmat ruoat ja minun äidin luokse pitäisi sitten jäädä yöksi jne. Äitiä ei onneksi haittaa, on usein itse muiden sukulaisten luona mutta olen kyllä nyt niin monta joulua tästä joustanut että ensi vuonna mies saa mennä vaikka sitten yksin omille vanhemmilleen ja lähden lasten kanssa oman äitini luo.

Vierailija
71/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi selität? Kerrot vanhemmillesi tietenkin, että mies ei tämän vertaa vaivaudu, etkä lasketele jotain lööperiä.

Vierailija
72/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuni rönsyilee. Olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa. Siinä ensimmäisessä perustettiin perhe. Asiaan kuului myös sukulointi puolin ja toisin. Aivan hitsin uuvuttavaa, vaikkei kaikissa kinkereissä juostukaan.

Nyt kun käyn viittäkymppiä ja elän tässä (toivottavasti) loppuelämän suhteessa, niin me ns. huolehditaan omamme. Usein myös tuumataan kaikkiin kutsuihin, että jospa tulette meille. Anoppi on ainoa, joka mielellään tulee eli ei ne muutkaan halua kotoaan lähteä. Mekin viihdytään parhaiten kaksin eikä suoriteta jouluaterioita tai muitakaan "pakollisia".

Vierailija
73/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kyseessä on vakava, yli 10 v suhde ja asumme yhdessä. Minusta vakavaan suhteeseen kuuluu kumppanin perheen tapaaminen edes kerran vuodessa. Pyyntö ei minusta ole kohtuuton, kun välimatka on lyhyt, eikä tarvitse tehdä jotain päivän reissua toiselle paikkakunnalle, mikä olisi ihan eri asia.

Oudolle tuntuu aina selittää porukoille, että sinne mies jäi yksinään kotiin istumaan, ei sillä mitään tekemistä ollut. Ei vain halua nähdä teitä.

Ap

Mikset kerro kaikkea taustaa jo aloituksessa? Onko tarkoitus tehdä tästä monisatasivuinen romaani?

Vierailija
74/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa eropaperia joululahjaksi aattona. 

Vierailija
75/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi ihmeessä sen miehen pitäisi snne mennä jos ei halua.

Vierailija
76/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, että ei jaksa - hän ei halua tulla tapaamaan vanhempiasi. Miksiköhän hänen vanhempansa on aina reissussa? Tapaako muuten vanhempiaan? Voihan olla että hän haluaisi tavata vanhempiaan, mutta jos he eivät ole kiinnostuneita pojastaan, voi miehelläsi olla paha mieli jouluna - ja mm. sen takia ei halua tulla vanhemmillesi. 

Voi myös olla niin että haluaisi tehdä jotain muuta kuin olla kanssasi, mutta ei jaksa irrottautua. Ehkä lasten takia, jos teillä on. 

Vierailija
77/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö kotona niin ei jaksa syödä enää kylässä.

Vierailija
78/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo

Vierailija
79/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vuotta olitte olleet yhdessä, kun tämä asia alkoi sinua häiritsemään? 

Vierailija
80/110 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi ihmeessä sen miehen pitäisi snne mennä jos ei halua.

Mikään pakkohan ei ole tehdä mitään, mutta kyllä terveessä parisuhteessa luulisi viitsivän edes kerran vuodessa tehdä jotain sellaista mikä ei itseä huvita, koska siitä tulee toiselle hyvä mieli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän