Joulu ovella ja mies tunnetusti rasittavalla tuulella
Hän on luetellut VAIN MITÄ EI TARVITA, ei mitään MITÄ TARVITAAN. Kysyin häneltä, luetteleeko vain omia tarpeettomuuksiaan sillä koko perheen edestä hän ei yliviivaa kaikkea. PISTE !
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tokaisi että kun vanhin lapsi on nyt kymmenen niin voisi jo riittää tämä joulun leikkiminen ja olla viettämättä lainkaan. Ruuat hän haukkuu siitä huolimatta että joka vuosi olemme tehneet ruokaa, jota hän on toivonut, eikä meille ole perinteisiä jouluruokia tehty koska mies luonnehtii niitä "sen näköisiksi että on kaivettu biojäteastiasta". Itselleni joulu on ollut aina tärkeä juhla ja surettaa että omat lapset ei ole koskaan saaneet kokea sellaisia taianomaisia jouluja mitä itse lapsuudessa.
Jouluankeilijat voisivat pysyä huoneissaan koko joulun ja antaa niiden sitä viettää, jotka sitä haluavat viettää. Itse vietän näin aikuisenakin. Ei se ole pelkästään lasten juhla.
Se on hauska, kun ne jotka eniten tuovat esiin, että vihaavat joulua, niin myöskin stressaavat siitä ja sen valmisteluista eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva mies minun kokemuksen mukaan hössöttää joulua. Ei hössöttänyt minun isä, ei lasteni isä eikä varsinkaan nykyinen mieheni. Ihan vain minä olen sen joulun järjestänyt.
Omat poikani ovat nyt nuoria aikuisia. Kukaan heistä ei joulusta piittaa eikä halua tehdä mitään sen eteen.
Ja jokainen voi viettää joulua tavallaan. Tässä sinun tarinassa on yksi häiriötekijä ja ankeuttaja, sinä.
Nyt en ymmärrä. Miten olen ankeuttaja?
Meillä ei kukaan hössötä yhtään mitään. Silti on joulukoristeet, jouluruoat ja joululahjat hankittuina. Myös mies osaa siivota, tehdä ruokaa ja ostaa lahjoja. Samoin toimii veljeni omassa perheessään.