Joulu ovella ja mies tunnetusti rasittavalla tuulella
Hän on luetellut VAIN MITÄ EI TARVITA, ei mitään MITÄ TARVITAAN. Kysyin häneltä, luetteleeko vain omia tarpeettomuuksiaan sillä koko perheen edestä hän ei yliviivaa kaikkea. PISTE !
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Miehet on itsekkäitä kuspäitä, ei voida edes lasten eteen sen verran tehdä että lopettaisivat kiukuttelun ja änkyröinnin ja osallistuisivat kivan joulun järkkäykseen.
Eikö tämäkään ole miesvihaa????
Me olemme mieheni kanssa yhdessä miettineet ja kirjoittaneet ylös, mitä jouluksi tarvitaan. Tuo lista on ollut meillä olemassa jo ainakin 20 vuotta. Siihen on lisätty ja siitä on yliviivattu asioita vuosien saatossa. Mutta ne alkuperäiset asiat ovat lähes kaikki vielä mukana.
Joulun alla lista otetaan esille, ja joulun jälkeen arkistoin sen aina samaan paikkaan keittiön kaappiin keittokirjojen kanssa samalle hyllylle kansioon, missä on erilaisia reseptejä lippulappusilla, joita olen sieltä ja täältä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka päättää kirjoituksensa kirjoittamalla kirjaimin "PISTE!" on itse syypää kaikkiin kanssakäymisen ongelmiinsa. Yksikään edes suunnilleen siedettävä ihminen ei koskaan tekisi noin.
PISTE !
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tokaisi että kun vanhin lapsi on nyt kymmenen niin voisi jo riittää tämä joulun leikkiminen ja olla viettämättä lainkaan. Ruuat hän haukkuu siitä huolimatta että joka vuosi olemme tehneet ruokaa, jota hän on toivonut, eikä meille ole perinteisiä jouluruokia tehty koska mies luonnehtii niitä "sen näköisiksi että on kaivettu biojäteastiasta". Itselleni joulu on ollut aina tärkeä juhla ja surettaa että omat lapset ei ole koskaan saaneet kokea sellaisia taianomaisia jouluja mitä itse lapsuudessa.
Kun laitetaan jouluihminen ja joulunvihaaja viettämään joulukuun viimeiset viikot yhdessä, siitä ei vaan voi hyvä heilua.
Vierailija kirjoitti:
Ylilihavat, siaksi itsensä syöneet löysä pil lut haukkuvat puolisonsa jos ei lähde ylikuluttamaan joulua. Voin kuvitella miten rasva oikein tirsuu näiltä emakoilta suupielistä.
Haluatko pillua joululahjaksi, onko viime kerrasta jo kulunut vuosia ?
Miehet voivat viettää joulunsa vanhempiensa luona niin loppuisi änkeröinti
Tällaiset itsekkäät, ärsyttävät, myrtsit, nalkuttaja miehet vaihtoon hyvät naiset. Tällaisilla miehillä ei tee mitään.
Mikä vanukas jouluksi? Onko rahka jouluruoka?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tätä jouluvouhkaamista. Mitä ihmeen 'taianomaista' jouluun ymppäätte? Minulle joulu on Jeesuksen syntymän muistoksi vietettävä päivä. Toivon joulurauhaa itselleni ja rauhallista ympäristöä muutenkin. Yksin kotona on parempi vaihtoehto kuin suvun keskeinen joulunvietto tarjoomuksineen.
En panosta syömiseen sen kummemmin kuin muutenkaan. Jääkaapissa on samat jutut kuin yleensäkin. Hyvä niin.
Lahjana annan lahjakortteja paikalliseen, suureen kauppakeskukseen. Saa sieltä jokainen valita, mitä haluaa. Uskon, että ovat ihan tyytyväisiä ratkaisuun.
n67
Minulla ainakin on todella lämpimiä muistoja lapsuuden jouluista, ja olen halunnut luoda lapsilleni samanlaisia.
Ruoka, lahjat, tunnelmallinen hämärä valaistus jossa kuusen koristeet kimaltelee. Lahjakirjojen lukeminen ja lahjapelien pelaaminen, ja jääkaapista haettavissa jouluruokaa...
Vierailija kirjoitti:
Miehet voivat viettää joulunsa vanhempiensa luona niin loppuisi änkeröinti
Mies menee äitinsä luokse jouluna niin äiti alkaa änkeröimään, sen verran huonosti kasvatettu mies kysymyksessä. Menee vaan äitilään syömään viemättä itse mitään äidille !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kamala muisto.Isämme ,oikeen hankala juoppo, alkoi jo joulukuun alusta änkeröimään. Äiti ja meitä liuta lapsia Lapissa , pelkäsimme joulun tuloa joka vuosi.
Rahaa oli niukasti, ukko ei antanut penniäkään ruokaan puhumattakaan lahjoista, joita ei edes kannattanut uneksia.
Hiljaa , varovasti leivoin torttuja ja teimme ruokaa ettei vaan häiritä herraa.
Jouluaattona yritti olla kunnolla mutta se ikuinen suunsoitto ja ruoan rähmiminen oli jotain kamalaa.
Ei ihme että itsellä täytyy olla joululiinat ja kauniit vadit ruoille , aina.
Surullisia muistoja. Säälin aina pikkusisaria,kun tulivat helmoihin peloissaan.
Mistä rakas äiti taikoi lahjat on minulle arvoitus. Emme paljoa odottaneet emmekä saaneet muuta olimme tyytyväisiä.
Näitä saatanan Saiturin
Äitiriepu ajoi pyörällä 30 asteen pakkasessa sillan yli töihin pesemään maalareitten työkaluja , usein raskaana.
Ukko joi joka pennin ja lainasi jatkuvasti kalanmyyjältä. Inhoan haukikeittoa . Aina tarjolla ja tiesimme mistä oli kysymys kun toi kalaa torilta kotiin. Vippiä ......viinaa
Onneksi olen eronnut kaikista miehistä, niin saan nauttia ja viettää jouluni rauhassa ihan miten tahdon.
Olen saanut lapsuudessani leppoisan, mukavan joulun mallin. Anopin myötä jouluhelvetin, joka on saanut mieheni inhoamaan joulua ja sen viettämistä noin teini-iästään alkaen. Miehellä vei useamman vuoden sisäistää ajatus, ettei meidän joulua tarvitse suorittaa ja hänenkin mielipiteillä on väliä joulun suunnittelussa.
Jouluraivossa voi olla kyse jo lapsuudesta asti jonkin sortin ahdistuksesta ja miten perheessä on pitänyt alistua yhden ihmisen joulusuorittamiseen tai huonoon käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen eronnut kaikista miehistä, niin saan nauttia ja viettää jouluni rauhassa ihan miten tahdon.
H Y V Ä Ä J O U L U A ! Oikeesti, vielä kerran H Y V Ä Ä J O U LU A, siis oikein hyvää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on itsekkäitä kuspäitä, ei voida edes lasten eteen sen verran tehdä että lopettaisivat kiukuttelun ja änkyröinnin ja osallistuisivat kivan joulun järkkäykseen.
Eikö tämäkään ole miesvihaa????
Ei ole. Jos he toimisivat toisin, ja silti kirjoitettaisiin, näin olisi. Mutta tässäkin ketjussa on useampi änkyröimässä ja kiukuttelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tokaisi että kun vanhin lapsi on nyt kymmenen niin voisi jo riittää tämä joulun leikkiminen ja olla viettämättä lainkaan. Ruuat hän haukkuu siitä huolimatta että joka vuosi olemme tehneet ruokaa, jota hän on toivonut, eikä meille ole perinteisiä jouluruokia tehty koska mies luonnehtii niitä "sen näköisiksi että on kaivettu biojäteastiasta". Itselleni joulu on ollut aina tärkeä juhla ja surettaa että omat lapset ei ole koskaan saaneet kokea sellaisia taianomaisia jouluja mitä itse lapsuudessa.
Ihan ilman sarvia ja hampaita, eikö tullut mieleen ennen kuin teit miehen kanssa lapsia, ettei joulusta välttämättä tule kiva kenellekään joulua vihaavan ihmisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset itsekkäät, ärsyttävät, myrtsit, nalkuttaja miehet vaihtoon hyvät naiset. Tällaisilla miehillä ei tee mitään.
Kuka uskaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisen urakan olet kyllä tehnyt, kun olet ehtinyt olla yhdessä (peräti naimisissakin?) kaikkien miesten kanssa! Kyllä sen jälkeen on jo aikakin rauhoittua.
Sillä on vaikeaa. Yrittää hallita stressiään. Miksi kiusaatte?