Paljonko teille jää kuukaudessa rahaa laskujen ja lainojen jälkeen?
Ja kuinka monta henkeä perheessä?
Meille jää nelihenkisen perheenä vaihdellen 1000-1500 euroa.
Tiukkaa on.
Kommentit (21)
Kahden hengen talous. Jää säästöön/sijoituksiin kaikkien menojen jälkeen, sisältäen myös ruoat, 3450 € /kk.
Sivu eli säästötilille menee 1000€/kk eli summa joka meni aikanaan asuntolainaan/kk.
Ruoka-ja päivittäiskauppaan menee n.1000€/kk, välillä ylikin. Plus jokaperjantainen ruoan tilaus ulkoa.
1500 €. Ei velkoja, velaton asunto. Puolisolla jää 2000 €. Ei siltikään vietetä kulutusjuhlaa, koska milloin tahansa voi loppua työt, niin on stressittömämpää, kun on säästöjä pahan päivän varalle.
Mulle käteen jäävä palkka on noin 2200€. Siitä maksan yhteiselle asuntolainatillille 400€ ja autolainan 300€. Sitten puhelinlasku noin 20€. Arkisäästötilille laitan 200€. Pitkäaikaiseen 100€. Eli näköjään noin 1000€ menee heti.
Ruokaan menee mulla noin 400€ kuussa. Sitten muut ostot ja hankinnat mitä nyt kuukausittain on.
Muutaman kerran vuodessa tulee vakuutusmaksut ja esim. kiinteistövero. Me maksan tuolta arkisäästötililtä.
Mies tienaa enemmän, ja maksaa menojamme enemmän.
Niin ja meitä on 2hlöä nyt, kun kuopuskin nuutti pari kk sitten omilleen. Hän on kyllä usein viikonloppuisin täällä kotosalla.
-6-
Jos jää tuhat euroa, pärjää kyllä hyvin. Jos et pärjää, asut liian kalliisti.
Kaksi aikuista, minulla jää n 2900€, miehestä en tiedä, mutta noin saman verran tienataan.
En ole laskenut niin tarkkaan, pitäisi kyllä. Osa laskuista on vaihtelevia summiltaan (esim. sähkölasku, julkinen liikenne) ja osa tulee harvemmin (esim. kotivakuutuslasku). Kai sitä joku 300-400 euroa jää käytettäväksi ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos jää tuhat euroa, pärjää kyllä hyvin. Jos et pärjää, asut liian kalliisti.
Mielestäni tuhat euroa nelihenkiselle perheelle ei ole kyllä paljon, kun tuosta menee ruokaan 500-600 euroa, ja bensaan varmaan 200 euroa. Ja asumme halvalla pienessä maalaiskunnassa. Ap
Noin 3500-4000 euroa palkkatöistä ja vaihtelevasti vielä tuon päälle molempien sivutoimisista yrityksistä. 2 henkilön talous.
Vierailija kirjoitti:
Noin 3500-4000 euroa palkkatöistä ja vaihtelevasti vielä tuon päälle molempien sivutoimisista yrityksistä. 2 henkilön talous.
Ainiin, tuossa oli vähennetty pelkkä asuntolaina, unohdin laskut. Jätetään sivutoimen tulot pois, ne kattaa laskujen osuuden. Eli 3500-4000 euroa kahdelle henkilölle.
n. 200€ jää kuussa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Noin 5000 eur jää lainojen ja pakollisten jälkeen kuukaudessa. Vanhemmat, kolme teini-ikäistä lasta.
Vaihtelevasti. Sen määrittää vuorotyön lisät. Mut sit laitan kyllä aina bensarahatkin tohon kk menoihin. Kauppaan on varattu 800ekk,jos jotain jää,ne menee patjan alle. En ole laskeskellu ikinä sen tarkemmin. Kun ei ole ollu tarvetta. Mun systeemi toimii mulle, eikä tartte credittiä vinguttaa.