Olisi ihana leipoa jouluksi kaikenlaista
Mutta meillä on pieni porukka eikä välitetä makeasta. Osaan kyllä leipoa ja mielellään ne syövät joille makea maistuu. Hyväntekeväisyysmyyjäisiinkin pyydettiin suolaista.
En halua kutsua mitään suvun ulkopuolisia kotiin. Kunhan vaan ihmettelen kun toiset leipoo aivan valtavasti että miten paljon porukkaa sitä on syömässä? Hygieniasyistä, vaikka minulla on hygieniapassi ja puhdas keittiö, ei vanhusten talotkaan ota itsetehtyä ja ymmärrän kyllä perusteet.
Kommentit (6)
Varmaan ne leipoo,joiden joulunvietossa on paljon ihmisiä. Moni myös syö makeaa mielellään. Minäkin ennemmin syön leipomuksia, kuin suklaata.
Etkö osaa tehdä pienempiä reseptejä? Onko sulla jotain suurtalouskokin keittokirjoja?
Minä leivon jonkun suklaisen töihin kahvipöytään jo tällä viikolla.
Jouluruuan jälkeen syödään perheen kanssa jotkut koristellut suklaamousset tms. Tykkään myös leipoa mutta jouluna on niin paljon muitakin herkkuja että ehkä tortut riittää ainoaksi leivonnaiseksi. Jos lapsi haluaa leipoa pipareita niin saatetaan niitä tehdä valmistaikinasta viikonloppuna
Minä leivon paljon vaikka olen mieheni kanssa kahdestaan, mieheni on pullahiiri (hoikka), itse pidän enemmän suolaisista leipomuksista.
Hyvä huomio aloittajalta. Ei tule enää juurikaan leivottua kun ei niitä syö kukaan. Puolison kanssa yritetään koko ajan syödä terveellisemmin. Leipä vaihdettu kokojyvään ja leipärasva kasvipohjaiseen, leikkeleet sydänmerkityihin ja juustot kokonaan pois. Maitotuotteet vähärasvaista rahkaa. Herkutteluleivonnaiset ei oikein sovi tähän kuvioon. Jos joskus halutaan pullaa ostetaan kaupasta yksi molemmille tai jos on iso pulla niin yksi puoliksi.
Kuka enää leipoo valtavasti? Kenellä on edes aikaa, jos ei ole työtön tai eläkeläinen? Meillä ei leivota enää edes piparkakkuja, kun ei ole pieniä lapsia.