Oletteko huomanneet, että ilmastonmuutos on alkanut näkyä konkreettisesti?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa rannikolle kalastajiks, ja tulkaa sen jälkeen kieltämään asia. Näkisitte miten edes pienet vesistöjen lämpötilojen nousu vaikuttaa ihan konkreettisesti pieneen ihmiseen. Tää on selviytymistä, ei työtä enää.
Mika kieltäisin olevani kalastaja ?
Ja suomalaisten keskimitta ei ole pienin maailmanlaajuisesti.
Kaksi kuukautta satanut vettä. En ole huomannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Lunta tänäänkin tullut.
Olen huomannut. Pikkuhiljaa jäätiköt sulavat etelässä ja pohjoisessa. Se on ihan normaalia maapallon syklejä Se että pysäyttääkö meidän päästörajoitukset tätä kehitystä, on ihan toinen juttu.
Kun tähän ilmastonmuutoskeskusteluun ja tpimenpiteisiin liittyy vahvasti raha ja joku entiteetti, joka sen saa, sen funktio maailman pelastajana on vesittynyt.
Jos on todellinen hätätila ja ne, mitä meillä kerrotaan on totta, luulisi tulevan radikaaleja toimenpiteitä heti.
Viimeksi oli ennustus aseteltu niin, että Suomessa loppuu vedet kaivoista ja pellot kuivuvat kun ei sada. Kyllä nyt luulisi pelloilla olevan vettä kuten kaivoissakin. Tarina muuttuu ajan funktiona, sellaista on ilmastotiede.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut. Pikkuhiljaa jäätiköt sulavat etelässä ja pohjoisessa. Se on ihan normaalia maapallon syklejä Se että pysäyttääkö meidän päästörajoitukset tätä kehitystä, on ihan toinen juttu.
Kun tähän ilmastonmuutoskeskusteluun ja tpimenpiteisiin liittyy vahvasti raha ja joku entiteetti, joka sen saa, sen funktio maailman pelastajana on vesittynyt.
Jos on todellinen hätätila ja ne, mitä meillä kerrotaan on totta, luulisi tulevan radikaaleja toimenpiteitä heti.
Ei meillä ole jäätiköitä mitä sulaa.
En ole huomannut. Ja vaikka oliainkin niin en tee asialle mitään. Osuuteni maapallon päästöistä 0,00000001818% eikä sen poistaminen vaikuta yhtään mihinkään.
Nyt vaihteeksi leuto alkutalvi. Edelliset 5 talvea olivat runsaslumisia.
No se nyt on varmaa ettei tätä saada enää edes hidastettua saati sitten pysäytettyä.
Vierailija kirjoitti:
No se nyt on varmaa ettei tätä saada enää edes hidastettua saati sitten pysäytettyä.
Sekin on aika varmaa, ettei mitään silti tapahdu.
Planeetta on ollut joskus jopa 10 astetta lämpimämpi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Merivirrat,auringon aktiivisuus yms nyt aiheuttanut tällaisen merellisen säätyyppin. Välillä on kylmiä mantereista säätyyppiä ja välillä merellisiä matalapinevoittoisia.
Sitten jos on -20c pakkasta kaksi kuukautta yhteen soittoon niin porukat huutavat että ilmastonmuutos on peruttu.
Esim nyt polaaripyörteen hajoaminen aiheutti muualla laajoja kylmäpurkauksia. Meillä taas lauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Meri ei Helsingissä enää mene useimpina talvina kunnolla jäähän. Lapsuudessani bussi ajoi jäätietä Suomenlinnaan.
Ketju täynnä tieteellisiä havaintoja.
Tässä kysyttiin asioita, jotka itse kukin on itse havainnut. Niitä tieteellisiä mittauksia tekevät ihan muut ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole jäätiköitä mitä sulaa.
Ei tarvitse Norjaa kauemmaksi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on aika varmaa, ettei mitään silti tapahdu.
Planeetta on ollut joskus jopa 10 astetta lämpimämpi.
Niin oli, brontosaurussivilisaation aikaan.
Mitenkäs se viime talvi. TAlvi tuli tosi aikaisin, lunta oli paljon ja myös kovia pakkasia. Viime kesä oli kylmä ja sitten tuli se muutaman viikon kuumuss ja kesä oli siinä. Muistan monai mustia jouluja vuosikymmenten takaa.
No en ole huomannut. Olen kyllä huomannut, että asiasta uutisoidaan ihan peevelisti. Usein se uutisoidaan niin, että olisi tapahtunut jotain aivan poikkeuksellista. Myös jos liittyy säähän, niin tässä pari esimerkkiä.
Kesällä on tulossa hellejakso - mediassa lukee KÄRISTEKUPOLI
Talvella on tulossa pakkasjakso - mediassa lukee. JÄÄHELVETTI VYÖRYY
Nykyiset myrskyt on usein supermyrskyjä, megamyrskyjä. Sekä massiivisia tulvia jne jne
Ei täällä ole tulvinut ollenkaan.
Mittarit ja tilastot ovat luotettavampia kuin Romppasen Reiskan muisti.
Mutta kyllä tämän muutoksen alkaa jo tajuta Reiskakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Meri ei Helsingissä enää mene useimpina talvina kunnolla jäähän. Lapsuudessani bussi ajoi jäätietä Suomenlinnaan.
Tässä kysyttiin asioita, jotka itse kukin on itse havainnut. Niitä tieteellisiä mittauksia tekevät ihan muut ihmiset.
https://www.researchgate.net/figure/Global-Temperature-and-CO2-levels-o…
Siinö vaiheessa kun tuo co2 käppärä on nollassa, niin planeetta on kuollut!
Tik tak tik tak.