Joulu hirvittää
Olen yksinäinen ja arkena sen asian kanssa ihan sujut. Mutta kun alkaa tämä muiden jouluihanuus niin se ahdistaa. Töissä en kehtaa sanoa edes, että olen vain yksin kotona. Kun muut miettivät mihin asentoon tortun sakarat laitetaan tänä vuonna.
Viime vuonna oli vielä koira, mutta nyt ei ole enää💔
Kommentit (75)
Yksin vietetyn joulun jälkeen olet vahvempi! Yksinolo on loppupeleissä todella opettavaista. Pidä itsestäsi huolta! Kuten sanotaan. Ole oma paras ystäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä et ole yksin, että samassa tilanteessa on valtaisa joukko ihmisiä. Sitä voi aina tehsä sen joulunkin itselleen mieleiseksi.
Hurstin pitää taas jouluaaton vieton varmaan.
Mikset voisi olla siellä joko auttamassa muita yksinäisiä ihmisiä tai sitten viettää vaan joulua siellä muiden yksinäisten kanssa?
Ihmisiä myös yksinäisiä asuu muuallakin kuin Helsingissä ja täällä muualla ei ole tuollaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarit on auki joulunakin.
Baarit? Kuka niissä haluaa jouluna olla - tai muutenkaan?
Jokin siisti, mukavasti sisustettu pubi tai karaokepaikka on ok. Joskus niissä on pidetty ihan joulujuhliakin, laulettu yhdessä.
Ja lisään, että ketään ei pakoteta juomaan. Olen itsekin alkoton.
Ainakin jotain pitää ostaa, muuten et ole tervetullut asiakas.
Kuuntele joku hyvä äänikirja joulunpyhinä! Tee ihana kasvonaamio. Syö mieliruokiasi. Hemmottele itseäsi!
Hiihtämään! Jos on lunta! Luonto hoitaa omiaan.
Mitä jos ottaisit jonkun eläimen kaveriksi, josta on vähemmän vaivaa? Vaikka pupun. Ei tarvitse ainakaan ulkoiluttaa joka päivä. Pupun voi päästää lattialle spurttailemaan. Mulla oli lapsena pupu, joka sai olla vapaana. Hänet oli opetettu käymään hiekkolaatikolla vessassa kuin kissat. Veskissä oli myös juomat ja ruuat. Ovi aina raollaan, että pääsi sinne. Hän teki mitä lystäsi. Ei onneksi järsinyt mitään, joten ei tarvinnut siitä olla huolissaan että puree johtoja tms. Tuli sohvalle viereen katsomaan telkkaa. Varsinkin jos söi vaikka omenaa, niin hänelle tietysti siitä osingot. Siinä nyhjättiin kylki kyljessä omppua rouskuttaen ja telkkua katsellen.
Vierailija kirjoitti:
Mene Ruotsiin huoraksi, pösilö.
Jos tulet asiakkaaksi niin toki💗
Palapelin kokoaminen on loppujen lopuksi aika kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Kissa voisi olla sopiva lemmikki tässä tilanteessa. Ja jos Hurstin juhliin lähden niin menee junassa joulu :) Sekin on ihan hyvä vaihtoehto.
Kiitos vinkeistä.
Menee varmasti kun junat loppuu kulkemasta aattona klo 18 ja jatkuu joulupäivänä klo 8 jälkeen, aattona kulkee harvennetulla aikataululla ja joulupäivänä sunnuntain mukaan
Kaiken kaikkiaan muista, että meitä on kymmeniä tuhansia muitakin samassa tilanteessa.
Yksin itsekin olen jo monta joulua ollut. On ihan normaalia kokea yksinäisyyttä ja surua, jos on vasten omaa tahtoaan yksin. Mutta ainakin sitä voi vähän lievittää. Samoja jouluisia asioita voi yksinkin tehdä, mennä ihmisten joukkoon nauttimaan jouluisista asioista. Jaettu ilo on monen mielestä parempi ilo, mutta voihan sitä tuntemattomankin kanssa vaihtaa hymyt ja tervehdykset ja pari sanaa, jos ei ole läheistä ihmistä siinä vierellä. Ei se ehkä samaa vastaa, mutta on kumminkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sukua tai perhettä. Ottaisin uuden koiran, mutta sairauteni rajoittaa sen hoitoa tulevaisuudessa.
No tämä nyt oli vain tämmöinen pieni purkaus. Ja sille joka ilkeilit hirvestä niin kiitos.
Entäs kissa? Sitä ei tarvi ainakaan ulkoiluttaa. Riittää, että annat ruokaa ja vettä ja leikit välillä. Hiekkojen vaihto tietysti myös.
Toki kiipeilypuun ja pesän tarvitsee, ettei kynsi huonekalujasi/verhojasi pilalle.
Ja eläinlääkärin. Ottaisin mielelläni itsekin kissan, jos sen pito ei olisi niin kallista.
Eihän kissaa tarvii usein eläinlääkäriin viedä. Eikä mitään rokotteita ainakaan edes tarvii - sairastuu vielä niistä, kuten ihmisetkin.
Pikku vaivat voi hoitaa itsekin kissal
Sterilisaatio, hammaskivi ja oikeat rokotukset (en ole rokotekriittinen). Voihan kissa muutenkin sairastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarit on auki joulunakin.
Baarit? Kuka niissä haluaa jouluna olla - tai muutenkaan?
Jokin siisti, mukavasti sisustettu pubi tai karaokepaikka on ok. Joskus niissä on pidetty ihan joulujuhliakin, laulettu yhdessä.
Ja lisään, että ketään ei pakoteta juomaan. Olen itsekin alkoton.
Ainakin jotain pitää ostaa, muuten et ole tervetullut asiakas.
Kahvi tai limsa, ei maksa paljon.
Minäkin olen viettänyt monta joulua yksin ja mielestäni se on ihan mukavaa ja rauhallista. En tietysti koe itseäni yksinäiseksi, siinä se ero varmaan onkin. Mutta silloin kun olen jouluja viettänyt omassa seurassa, niin teen sen joulun ihan samalla tavallaan kuin tekisin, jos olisi sukua tai kavereita kylässä. Kuusi, koristeet, kukat, lahjat kuusen alle, piparitalo, juhlapäivällinen ja shamppanjaa. Pukeudun juhlavaatteisiin ja laitan kampauksen sekä meikin. Juhlin ja nautin tunnelmasta.
Paljon on tekemistä itsekseenkin. Ostan yleensä jouluksi kirjan tai pari ja pistän ne itelleni pakettiin. Eli luen, kokoan jouluaiheisia palapelejä, katson lempisarjoja ja leffoja, tanssin yksin kotona, saatan leipoa vielä jotain herkkuja, käyn saunassa ja hautuumaalla, tänä vuonna myös joulukonsertissa, askartelen, ostan jouluksi myös yleensä ristikkolehden, jos palapelit ei kiinnostakaan. Kyllä sitä tekemistä keksii.
Vierailija kirjoitti:
Mene Tinderiin....
En tiedä suosittelenko. Siellä on aika harvassa normaalit ja mukavat miehet, jotka ei vonkaa heti ekan moin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yksin itsekin olen jo monta joulua ollut. On ihan normaalia kokea yksinäisyyttä ja surua, jos on vasten omaa tahtoaan yksin. Mutta ainakin sitä voi vähän lievittää. Samoja jouluisia asioita voi yksinkin tehdä, mennä ihmisten joukkoon nauttimaan jouluisista asioista. Jaettu ilo on monen mielestä parempi ilo, mutta voihan sitä tuntemattomankin kanssa vaihtaa hymyt ja tervehdykset ja pari sanaa, jos ei ole läheistä ihmistä siinä vierellä. Ei se ehkä samaa vastaa, mutta on kumminkin jotain.
Joulun alla on runsaasti erilaisia tilaisuuksia, joissa voi fiilistellä halvalla tai ilmaiseksi. Niiden jälkeen sopiikin rauhoittua omiin oloihin.
Eihän kissaa tarvii usein eläinlääkäriin viedä. Eikä mitään rokotteita ainakaan edes tarvii - sairastuu vielä niistä, kuten ihmisetkin.
Pikku vaivat voi hoitaa itsekin kissalle. Apteekissa on lääkkeitä ja netissä ohjeita.
Sitäpaitsi eläinlääkäriltä voi kysyä ohjeita, ne on yleensä ylityöllistettyjä, että antavat mielellään puhelimessa ohjeita.