Millainen sielunelämä on ihmisellä, joka lyö hevosta piiskalla minuuttikaupalla?
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011686604.html
Ei voi kyllä ymmärtää, ei millään. Ja sitten selitetään minkä ehditään, miksi oli ihan pakko. Että ei suostunut liikkumaan ja piti "välttää onnettomuus". Uskomatonta pskaa.
Kommentit (26)
MINÄ omistan hevosen ja MINÄ voin hakata sitä niin paljon kuin MINÄ haluan. Se on MINUN hevonen.
Sairas maailma
Hevosten pito ei sovi kaikille. Rääkkääjillä ei hyvä olla hevosia. Linkkiä en ole vielä katsonut.
Tämä on valitettava lieveilmiö, kun aletaan harrastamaan "tosissaan". Näillä suurtalleilla ei ole aikaa paapoa hevosia, kun sata muuta on siellä tallissa odottamassa omaa vuoroaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettava lieveilmiö, kun aletaan harrastamaan "tosissaan". Näillä suurtalleilla ei ole aikaa paapoa hevosia, kun sata muuta on siellä tallissa odottamassa omaa vuoroaan.
Joten millä tavalla väkivalta auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten millä tavalla väkivalta auttaa?
Kyllä se piiskaamalla lähtee liikenteeseen, kuten tässäkin tapauksessa. Svedut elävät tässä suhteessa melkoisessa itsepetoksessa, kun kuvittelevat suurtalleissa olosuhteiden olevan eläinystävälliset. Siellä hevosurheilu on monta kertaa isompi juttu. Suurtalli on vähän kuin McDonalds. Hevoset treenataan, ajetaan loppuun ja huutokaupataan eteenpäin (jos jollekin kelpaa, esim. suomalaisille) tai viedään teuraaksi. Suomessa ei taida olla enää montaa tallia, missä olisi edes 50 hevosta yhtä aikaa, saati päälle 100.
Harjoituksiahan ei pysty valvomaan. Ja silloin voidaan käyttää juuri niin julmia keinoja kuin keksitään. Kisoissa sitten pelkkä rangaistuksen uhka riittää.
Ilmeisesti tämän vuoksi hevosia myös kuolee radalle, kun juoksevat voimiinsa nähden liian lujaa ja sydän pettää.