Millainen sielunelämä on ihmisellä, joka lyö hevosta piiskalla minuuttikaupalla?
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011686604.html
Ei voi kyllä ymmärtää, ei millään. Ja sitten selitetään minkä ehditään, miksi oli ihan pakko. Että ei suostunut liikkumaan ja piti "välttää onnettomuus". Uskomatonta pskaa.
Kommentit (26)
Minä kyllä voin lyödä. Tosin ei ole hevosta mutta muita eläimiä. En tiedä sielunelämästäni sitten mitä se on. Mitä tarkoitat? Mikä sielu?
Parempi piiskalla kuin pätkällä piikkilankaa. Ei etsitä aina negatiivista, tuostakin jutusta löytyi hyvää, kun ensin vähän ajatteli.
Ratsastuksen voisi lopettaa kokonaan, kun hevosista ei tunnuta välittävän piirun vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä voin lyödä. Tosin ei ole hevosta mutta muita eläimiä. En tiedä sielunelämästäni sitten mitä se on. Mitä tarkoitat? Mikä sielu?
Sitä juuri, että olet suunnilleen kastemadon tasolla älyllisesti. Ehkä hiukan alempana.
Koko hevosala pitäisi laittaa suurennuslasin alle. Näitä tapauksia on huolestuttavan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ratsastuksen voisi lopettaa kokonaan, kun hevosista ei tunnuta välittävän piirun vertaa.
Kaikki eläinurheilu on ihan skitsoa. Alistaa nyt eläin omaksi orjaksesi, jotta saat lähmiä tätä, ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläinurheilu on ihan skitsoa. Alistaa nyt eläin omaksi orjaksesi, jotta saat lähmiä tätä, ja niin edelleen.
Jep. Jos hevoset tietäisivät, että niiden kuuluu vain alistua koulutettaviksi ja totella ratsastajaa täydellisesti kaikessa niin varmasti valitsisivat jäädä syntymättä.
Tuomion pitäisi olla silmä silmästä -periaatteella. Voisi tuokin hevosenpitäjä oppia jotain.
Vierailija kirjoitti:
Olet pelottavan sekaisin. Hanki itsellesi apua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eläimiä lyöt?
Itse lyön hyttysiä ja kärpäsiä hengiltä ja punkit liiskaan. Hiiret loukutan.
Vierailija kirjoitti:
Mielentila on minäminä ja minun etuni eikä muiden kipua ajatella. Säännöllisesti tällaiset ovat muutenkin ymmärrykseltään suppeita. Mikä sielu se kysyy. Mutta itseään eivät antaisi lyödä.
Ei kyllä mene selitys mitenkään läpi. Jos ihan oikeasti olisi kyseessä ollut kuvatunkaltainen tilanne, niin silloin noustaan kärryistä ja talutetaan hevosta. Ja pyritään rauhoittelemaan hevosta, ei piiskata hullun lailla.
Joka ei ymmärrä, se pitäisi kouluttaa ymmärtämään. Piiskalla selkään riittävästi. Joku voi olla niin vajaa ettei sekään auttaisi. Mutta pitää eristää kaikista eläimistä.
Heh , tänään ei tarvitse , ennenvanhaan oli tilanne päällä ruoska soi ja luodit vinkui, taikka miekkamiehet olivat kintereillä.Nykyaikana ei hevosia oikeastaan tarvita muuta kuin lihana.
Vierailija kirjoitti:
Ratsastus ja ravit ovat eläinrääkkäystä
Mä sanoin yhdelle raviurheilun puolustajalle että ravihevosia piiskataan niin tuli kovasti selitystä että eläinlääkäri kyllä puuttuu tällaiseen jne. Ei se eläinlääkärikään joka paikkaan ehdi. Käydäänkö talleilla säännöllisesti? Näin penskana tosi ällöttävän ravihevosen koulutuksen, jossa raviheppaa lyötiin aina turvalle, jos tuli laukka-askelia. Toivottavasti ei enää tällaista koulutusta.
Jatkan tuosta ns.koulutuksesta, eli ravihevosen edellä meni sellainen lava-auto, jossa oli ukko, joka läimäisi hevosta turpaan, jos tuli laukka-askel.
Ei sielunelämää ollenkaan.