Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun vastaanottaja ei korjaa väärää osoitettaan ja joka vuosi joulukortteja tuleekin meille?

Vierailija
14.12.2025 |

Pitääkö tulkita että roskiin vaan? Kun ei jaksa enää tuota hommaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää roskista myös avaamattomat postille . Posti kyllä korjaa asian.  Ja kun ne palautuu usein lähettäjälle jos niissä on osoite . Viron ulosotto näkyy maittavan kirjeitä laskuja Suomeen myös . Tämä ei siis olekaan hyvä pakopaikka. 

Vierailija
42/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa asunnossa yöpyy monia muitakin usein ja asuukin välillä. Edellisten asukkaiden nimet ovessa . Tai jonkun muun kuin kuka siinä asuu. Sellaiset postit saattaa olla myös asunto osakkeen omistajien vaikka siellä on vuokralaiset. Näinkin on usein että posti tulee sinne vuokrattavana olevaan asuntoon.  Joskus hakevat ne sitten. Sitten niitä eronneita joiden puolisot ei anna osoitetta , ovat turvatalossa tai muualla . Nekin voi palauttaa postiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat edellisen asukkaan postia, älä avaa sitä, vaan kirjoita kuoreen väärin jaettu tai jaettu väärin (jos Postin jakama) tai ei kuulu minulle ja palauta se postilaatikkoon tai postiin; Posti huolehtii jatkosta, mutta voit myös ilmoittaa toistuvan postin lähettäjälle tai Postin asiakaspalveluun. (AI-vastaus)

"Väärin jaettu" tarkoittaa postille sitä, että kortissa on oikea osoite, mutta se on jaettu johonkin muuhun osoitteeseen. Oikea tapa on vetää osoite yli ja kirjoittaa: "Ei asu tässä osoitteessa" ja pudottaa kortti postilaatikkoon. Näin myös posti ohjeistaa eli tämä ei ole kiusantekoa postille.

Vierailija
44/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan! Ei ole sinun tehtävä toimittaa postia eteenpäin. Heitän aina minulle kuulumattomat postit roskiin. Se ei ole suuri vaiva.

Vierailija
45/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin vaan! Ei ole sinun tehtävä toimittaa postia eteenpäin. Heitän aina minulle kuulumattomat postit roskiin. Se ei ole suuri vaiva.

Rikot silloin lakia.

Vierailija
46/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kun muutatte että annatte itse läheisille tuttaville uuden osoitteen itse.  Virallisille taas virallisen tai käytte kertomassa digipaikassa .  Vanhat ihmiset taas ei pysty usein kun muuttavat palvelutaloon uuteen paikkaan. Silti nekin postiin takaisin.  Palvelutalon ja omaiset sitten hoitaa niitä asioita . 

Vierailija
47/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilaan joutuneet ja kuolleet . Muumaahan muuttaneet . Näitä on paljon mihin on luonnollinen selitys.  Voitte laittaa ne isoon kirjekuoreen ja päälle texti , ei asu täällä . Postiin sitten tai postilaatikkoon. Posti selvittää ne konttorilla.  Opiskelemaan lähteneet toiselle paikkakunnalle tai töihin . Jotkut unohtaa noi osoitteenmuutos jutut vain. Jos olet juuri muuttanut Suomeen käy digikeskuksessa ilmoittamassa.  

Vierailija
48/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että kun omainen kuolee olet muumaalainen , niin tuhkauurnat kuljetus kotimaahasi ei maksa paljoa. Hautaa hänet sinne.  Sitten ne nettitilaukset , laskut seuraa perässä vaikka muusta maasta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme