Mitä tehdä kun vastaanottaja ei korjaa väärää osoitettaan ja joka vuosi joulukortteja tuleekin meille?
Pitääkö tulkita että roskiin vaan? Kun ei jaksa enää tuota hommaa.
Kommentit (48)
Ehkä vastaanottaja ei tiedä, että joillakin on edelleen vanha osoite, johon lähettävät kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vastaanottaja ei tiedä, että joillakin on edelleen vanha osoite, johon lähettävät kortteja.
He on nähneet tuon väärän osoitteen jo aika pitkään siinä. Heitä ei kiinnosta sitä korjata lähettäjälle.
Aina tulee kuluja. Nyt on jo tullut kun nostin asian tapetille.
Olisi pitänyt pieniä roskiin "roskaposti" heti. Tuli myös toinen korttia ja oikea osoite ihan toisessa kunnassa oletettavasti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He on nähneet tuon väärän osoitteen jo aika pitkään siinä. Heitä ei kiinnosta sitä korjata lähettäjälle.
Olisi pitänyt pieniä roskiin "roskaposti" heti. Tuli myös toinen korttia ja oikea osoite ihan toisessa kunnassa oletettavasti.
ap
Mitä kuluja sinulle tulee?
Menet postiin ja kerrot ettei kyseinen ihminen asu tässä osoitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Menet postiin ja kerrot ettei kyseinen ihminen asu tässä osoitteessa.
Tämä on valitettavasti ainoa oikea ja käyttökelpoisin tapa toimia. Muuten väärän postin tuleminen ei lopu ikinä, jos oikea vastaanottaja ei (syystä tai toisesta) vaivaudu ilmoittamaan uutta osoitettaan korttien lähettäjille.
Aloittajana tarkistaisin myös Suomi.fi Henkilötietopalvelusta ketkä on merkitty rekisteröidyksi hänen asuntoonsa ettei entinen asukas kummittele vielä sielläkin jos ei olekaan muuttanut kirjojaan muualle.
Meille tuli neljänä jouluna edellisen asukkaan joulukortti, ensimmäisenä jouluna ymmärsin kun oltiin itse vasta muutettu. Mutta heitin ne seuraavina jouluina roskiin, ei kiinnostanut enää tehdä mitään muuta. Tuskin kukaan kaipaa korttia keneltäkään kun ei edes oikeaa osoitetta saa ilmoitettua
Vierailija kirjoitti:
Mä olen myös vetänyt rastin osoitteen päälle ja kirjoittanut isolla "ei asu tässä osoitteessa". Ja sitten postiin. Ovat loppuneet.
Minulle ei loppunut, no onneksi näkyi lähettäjä ja sinne soitin, että tässä on vuoden ajan tullut tämän nimiselle henkilölle postia ja minä olen tässä asunut pari vuotta. Kiitteli siellä toisessa päässä ja lupasi ettei enää tule
Vierailija kirjoitti:
Mulle on vuosia tullut joulukortti "Matti ja Maija Virtanen. T. Jorma ja Pirjo."
Mun nimi on "Maija Virtanen", mutta Mattia ei täällä asu, enkä tunne Jormaa ja Pirjoa. Muutama vuosi sitten Matin nimi jäi kortista pois ja viime vuonna Jormakin jäi pois..
Lähes joka joulu tulee joku mysteerijoulukortti jossa osoite on ihan oikea mutta josta ei löydy lähettäjän nimeä suurennuslasillakaan ja kirjoittajien käsialakin on ollut ihan outo. Vähän creepyä mielestäni.
Ei tuo ole sen vastaanottajan syy vaan postin. Posti ei nykyisin enää käännä posteja, vaikka heillä onkin tiedossa uusi osoite.
Vastaanottaja ei todennäköisesti tiedä, että yksi kortin lähettäjä laittaa joka vuosi kortit vanhaan osoitteeseen. Esim. jotkut vanhat ihmiset eivät muista saaneensa osoitteenmuutosilmoituksen, tai sitten posti on aikoinaan hukannut sen.
Itse olen vienyt tällaiset postiin. Tuntuisi aika veemäiseltä heittää vaan roskikseen toisen joulukortti. Mutta ei yllätä minua, että noin ikävästi käyttäytyviä ihmisiä on juuri tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
He eivät ole voineet korjata asiaa, koska posti ei todennäköisesti ole toimittanut kortteja perille.
Katsopa DVV:n sivuilta onko vielä kirjoilla asunnossasi. Tämä on nimittäin yllättävän yleistä, että asunnossa on kirjoilla ylimääräisiä henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos roskiin vaan viet, niin voi jatkua ties kuinka kauan. Postin pitää saada tieto, ettei ko. hlö asu enää siellä.
Itse olen kirjoittanut kuoren päälle, että "ei asu tällaista henkilö tässä osoitteessa" ja vienyt lähimpään kirjelaatikkoon. Postikorttiin en kirjoittelisi, vaan veisin sen postin palvelupisteeseen.
Jos ex-asukki on kuollut tai makaa sairaalassa, ei ole pystynyt tekemään osoitemuutosta.
Kuka maksaa minun kulut?
ap
Mitkä kulut? Kuluuko sun ainut kynä tuossa paljonkin?
Kerään laukunpohjalle pinon näitä ja vien postiin... Kun muistan ja tässä saattaa mennä kuukausia. Välillä jaetaan väärään osoitteeseen. Välillä ei ole viitsitty vaihtaa osoitetta.
Olleet aika nuhjuisia sitten lopulta, mutta ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei halua olla tekemisissä joulukorttien lähettäjän kanssa, joten ei voi osoitetta hänelle korjata. Heitä vaan roskiin, jos on kerta tietoinen ongelmasta.
Ei toisen postia saa heittää roskiin. Kerää joulun kortit pussiin, kirjoita siihen että henkilö ei asu tuossa osoitteessa ja nakkaa pussi postille.
Suomessa kirjesalaisuus on suojattu. Toisen henkilön postin avaaminen, lukeminen tai hävittäminen ilman lupaa voi olla rikos (postin loukkaaminen).
Vierailija kirjoitti:
Oikean osoitteen laatikko on n. 50 metrin päässä, mutta en vie sinne. Eräs toinen naapuri kuvitteli että heidän laatikostaan ollaan jotain pöllimässä kerran vastaavassa tapauksessa.
ap
No sitten sä olet k-pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua olla tekemisissä joulukorttien lähettäjän kanssa, joten ei voi osoitetta hänelle korjata. Heitä vaan roskiin, jos on kerta tietoinen ongelmasta.
Ei toisen postia saa heittää roskiin. Kerää joulun kortit pussiin, kirjoita siihen että henkilö ei asu tuossa osoitteessa ja nakkaa pussi postille.
Suomessa kirjesalaisuus on suojattu. Toisen henkilön postin avaaminen, lukeminen tai hävittäminen ilman lupaa voi olla rikos (postin loukkaaminen).
Olkoot jos joku ei saa osoitetta ilmoitettua niin jää ilman joulukortteja joku raja se on meillä muillakin
Ne palautetaan postiin joko laatikkoon tai postin toimistoon. Posti etsii sitten oikean osoitteen. Näin käy useinkin muutoissa kuin ettei tuttavat saa tietoa ja laittavat vanhaan osoitteeseen. Monen ovessa lukee ihan muu nimi kuin keitä siinä asuu . Kun usein vaihtuu asukkaat . Vuokrat nousee ihmiset vaihtaa halvempiin. Virolaisia nimiä on paljon ollut posteissa mitä on tullut. Eikä asu . Myös roskista löytyy avaamattomia posteja joten ne kuuluu palauttaa oikein postille. Posti palauttaa ne vaikka Viroon.
No meille tuli aina vaan joku lehti jostain uskonnosta vaikka peruttiin se . Ei kuuluta siihen uskontoon. Samoin niitä vartiotornia on turha tiputella .
Vierailija kirjoitti:
siellä se sitten haukkuu kaikki kun eivät edes korttia lähetä.
Tämä! Kannattaa huolehtia että osoitetiedot ovat ajantasalla. Vai onko ylivoimainen tehtävä?
Mulle on vuosia tullut joulukortti "Matti ja Maija Virtanen. T. Jorma ja Pirjo."
Mun nimi on "Maija Virtanen", mutta Mattia ei täällä asu, enkä tunne Jormaa ja Pirjoa. Muutama vuosi sitten Matin nimi jäi kortista pois ja viime vuonna Jormakin jäi pois..