Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun vastaanottaja ei korjaa väärää osoitettaan ja joka vuosi joulukortteja tuleekin meille?

Vierailija
14.12.2025 |

Pitääkö tulkita että roskiin vaan? Kun ei jaksa enää tuota hommaa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä roskiin. Ei ole tainnut korttejaan kaivata. 

Vierailija
2/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei oo sun ongelma.

Ehkä voit sulata lähiosoitteen korteista ja tiputtaa postin postilaatikkoon.

Sit ne on postin riesana

Vierailija
4/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha lähettää mitään kortteja. Ei halua, että tiedät missä hän asuu. Anna olla. 

Vierailija
5/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei oo sun ongelma.

Sit ne on postin riesana

* sutata eikä sulata

Vierailija
6/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos roskiin vaan viet, niin voi jatkua ties kuinka kauan. Postin pitää saada tieto, ettei ko. hlö asu enää siellä.

Itse olen kirjoittanut kuoren päälle, että "ei asu tällaista henkilö tässä osoitteessa" ja vienyt lähimpään kirjelaatikkoon. Postikorttiin en kirjoittelisi, vaan veisin sen postin palvelupisteeseen.

Jos ex-asukki on kuollut tai makaa sairaalassa, ei ole pystynyt tekemään osoitemuutosta.

Vierailija
7/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei oo sun ongelma.

Sit ne on postin riesana

Jos tekisin näin, niin olisiko kuitenkin hiukan kuin kiusantekoa postia kohtaan? Liikaa kuitenkin vaadittu ett' laittaisin oikeaa osoitetta siihen korttiin. Liikaa vaivaa, varsinkin kun toistuu ja toistuu.

Tämä tulee mieleen.

ap

Vierailija
8/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä osoite yli ja pudota takaisin postin laatikkoon.  - "Väärä osoite! PALAUTETAAN Lähettäjälle!"

Vierailija
9/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos roskiin vaan viet, niin voi jatkua ties kuinka kauan. Postin pitää saada tieto, ettei ko. hlö asu enää siellä.

Itse olen kirjoittanut kuoren päälle, että "ei asu tällaista henkilö tässä osoitteessa" ja vienyt lähimpään kirjelaatikkoon. Postikorttiin en kirjoittelisi, vaan veisin sen postin palvelupisteeseen.

Jos ex-asukki on kuollut tai makaa sairaalassa, ei ole pystynyt tekemään osoitemuutosta.

Kuka maksaa minun kulut?

ap

Vierailija
10/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua olla tekemisissä joulukorttien lähettäjän kanssa, joten ei voi osoitetta hänelle korjata. Heitä vaan roskiin, jos on kerta tietoinen ongelmasta. 

Vierailija
11/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat edellisen asukkaan postia, älä avaa sitä, vaan kirjoita kuoreen väärin jaettu tai jaettu väärin (jos Postin jakama) tai ei kuulu minulle ja palauta se postilaatikkoon tai postiin; Posti huolehtii jatkosta, mutta voit myös ilmoittaa toistuvan postin lähettäjälle tai Postin asiakaspalveluun. (AI-vastaus)

Vierailija
12/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös vetänyt rastin osoitteen päälle ja kirjoittanut isolla "ei asu tässä osoitteessa". Ja sitten postiin. Ovat loppuneet.

Vierailija
13/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa minun kulut?

ap

Ei siinä ole mitään kuluja, että kirjoitat kuoren päälle viestin ja viet sen alueesi lähimpään kirjelaatikkoon tai postiin.

Vierailija
14/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä se sitten haukkuu kaikki kun eivät edes korttia lähetä.

Vierailija
15/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean osoitteen laatikko on n. 50 metrin päässä, mutta en vie sinne. Eräs toinen naapuri kuvitteli että heidän laatikostaan ollaan jotain pöllimässä kerran vastaavassa tapauksessa.

ap

Vierailija
16/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa minun kulut?

ap

Siis mitkä ihmeen kulut?

Vierailija
17/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen lähetnyt viemään postia, joka on vahingossa tullut minulle, vaikka osoite oli naapuritalon asukkaalle. Ja olen vienyt kuoren viestin kera kirjelaatikkoon samalla, kun olen muutenkin lähtenyt jonnekin. Ja minun postia on tuotu, kun on mennyt naapurille.

Ap:tä ei näemmä tarpeeksi paljon se väärä posti ketuta, kun kuluja kyselee ja tietää, että 50 metrin päässä on se oikea osoite.

Vierailija
18/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on tapahtunut mitä?

Vierailija
19/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi mitään postikortteja kuljettelemaan, roskiin vaan. Jos näyttää joltain asiapostilta jossa on joku virallisempi taho lähettäjänä, niin sitten nakkasin postilaatikkoon.

Vierailija
20/48 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäisin katuosoitteen yli ja pudottaisin kortit takaisin postilaatikkoon, samoin paikkakunnan jos ei samasta kyse. Siinähän postissa saavat alkaa selvittää uutta osoitetta. Ei myöskään voi olettaa että uusi asukas tietäisi vanhan asukkaan uuden osoitteen niin että voisi vaihtaa sen lähetykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan