Mitä tehdä kun vastaanottaja ei korjaa väärää osoitettaan ja joka vuosi joulukortteja tuleekin meille?
Pitääkö tulkita että roskiin vaan? Kun ei jaksa enää tuota hommaa.
Kommentit (48)
Se ei oo sun ongelma.
Ehkä voit sulata lähiosoitteen korteista ja tiputtaa postin postilaatikkoon.
Sit ne on postin riesana
Turha lähettää mitään kortteja. Ei halua, että tiedät missä hän asuu. Anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Se ei oo sun ongelma.
Sit ne on postin riesana
* sutata eikä sulata
Jos roskiin vaan viet, niin voi jatkua ties kuinka kauan. Postin pitää saada tieto, ettei ko. hlö asu enää siellä.
Itse olen kirjoittanut kuoren päälle, että "ei asu tällaista henkilö tässä osoitteessa" ja vienyt lähimpään kirjelaatikkoon. Postikorttiin en kirjoittelisi, vaan veisin sen postin palvelupisteeseen.
Jos ex-asukki on kuollut tai makaa sairaalassa, ei ole pystynyt tekemään osoitemuutosta.
Vierailija kirjoitti:
Se ei oo sun ongelma.
Sit ne on postin riesana
Jos tekisin näin, niin olisiko kuitenkin hiukan kuin kiusantekoa postia kohtaan? Liikaa kuitenkin vaadittu ett' laittaisin oikeaa osoitetta siihen korttiin. Liikaa vaivaa, varsinkin kun toistuu ja toistuu.
Tämä tulee mieleen.
ap
Vedä osoite yli ja pudota takaisin postin laatikkoon. - "Väärä osoite! PALAUTETAAN Lähettäjälle!"
Vierailija kirjoitti:
Jos roskiin vaan viet, niin voi jatkua ties kuinka kauan. Postin pitää saada tieto, ettei ko. hlö asu enää siellä.
Itse olen kirjoittanut kuoren päälle, että "ei asu tällaista henkilö tässä osoitteessa" ja vienyt lähimpään kirjelaatikkoon. Postikorttiin en kirjoittelisi, vaan veisin sen postin palvelupisteeseen.
Jos ex-asukki on kuollut tai makaa sairaalassa, ei ole pystynyt tekemään osoitemuutosta.
Kuka maksaa minun kulut?
ap
Ei halua olla tekemisissä joulukorttien lähettäjän kanssa, joten ei voi osoitetta hänelle korjata. Heitä vaan roskiin, jos on kerta tietoinen ongelmasta.
Jos saat edellisen asukkaan postia, älä avaa sitä, vaan kirjoita kuoreen väärin jaettu tai jaettu väärin (jos Postin jakama) tai ei kuulu minulle ja palauta se postilaatikkoon tai postiin; Posti huolehtii jatkosta, mutta voit myös ilmoittaa toistuvan postin lähettäjälle tai Postin asiakaspalveluun. (AI-vastaus)
Mä olen myös vetänyt rastin osoitteen päälle ja kirjoittanut isolla "ei asu tässä osoitteessa". Ja sitten postiin. Ovat loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa minun kulut?
ap
Ei siinä ole mitään kuluja, että kirjoitat kuoren päälle viestin ja viet sen alueesi lähimpään kirjelaatikkoon tai postiin.
siellä se sitten haukkuu kaikki kun eivät edes korttia lähetä.
Oikean osoitteen laatikko on n. 50 metrin päässä, mutta en vie sinne. Eräs toinen naapuri kuvitteli että heidän laatikostaan ollaan jotain pöllimässä kerran vastaavassa tapauksessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa minun kulut?
ap
Siis mitkä ihmeen kulut?
Kyllä minä olen lähetnyt viemään postia, joka on vahingossa tullut minulle, vaikka osoite oli naapuritalon asukkaalle. Ja olen vienyt kuoren viestin kera kirjelaatikkoon samalla, kun olen muutenkin lähtenyt jonnekin. Ja minun postia on tuotu, kun on mennyt naapurille.
Ap:tä ei näemmä tarpeeksi paljon se väärä posti ketuta, kun kuluja kyselee ja tietää, että 50 metrin päässä on se oikea osoite.
En lähtisi mitään postikortteja kuljettelemaan, roskiin vaan. Jos näyttää joltain asiapostilta jossa on joku virallisempi taho lähettäjänä, niin sitten nakkasin postilaatikkoon.
Vetäisin katuosoitteen yli ja pudottaisin kortit takaisin postilaatikkoon, samoin paikkakunnan jos ei samasta kyse. Siinähän postissa saavat alkaa selvittää uutta osoitetta. Ei myöskään voi olettaa että uusi asukas tietäisi vanhan asukkaan uuden osoitteen niin että voisi vaihtaa sen lähetykseen.
Työnnä roskiin. Ei ole tainnut korttejaan kaivata.