Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lupaa arvokkaita lahjoja, mutta ei ikinä toteuta lupauksiaan

Vierailija
14.12.2025 |

Onko kukaan ollut vastaavassa erikoisessa tilanteessa, missä mies lupaa täysin oma-aloitteisesti kalliita lahjoja, mutta ei ikinä toteuta lupauksiaan?

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä melkein viisi vuotta ja meillä on vuoden vanha yhteinen tytär. Asumme yhdessä ja olemme olleet kihloissa puolitoista vuotta. Ikäeroa meillä on 16 vuotta. 

Mieheni on hyvin varakas ja haluaa maksaakin pääasiassa välttämättömät elämis- ja asumiskulumme. Itse olen hyvin pienituloinen ja edelleen hoidan tytärtämme kotona. Itse maksan kuitenkin oma-aloitteisesti kaikki vaatteeni, kosmetiikan ja kaikki käyttämäni kauneuspalvelut.

Erikoista hänessä koko yhdessä olemisemme aikana on ollut se, että hän ei juurikaan anna minulle lahjoja, vaikka sellaisia on minulle aina lupaillut. En odota lahjoja, mutta niiden lupailu hämmentää

Esimerkiksi pari vuotta sitten ulkomaanmatkallamme mies vei minut kalliiseen koruliikkeeseen Sveitsissä ja halusi minun kokeilevan Patek Philippen kultakelloa. Hän keskusteli myyjän kanssa ja sanoi, että tulisimme hakemaan kokeilemani kellon juuri ennen lähtöämme maasta. Kuitenkin matkallamme pari päivää myöhemmin mies sanoi minulle, että mietitään vielä, koska en varmaan käyttäisi kelloa ja se jäisi kaappiin pölyttymään. Tunsin oloni todella hölmöksi, vaikka en mitään lahjaa ollut häneltä alun perin odottanut.

Samanlainen tilanne tapahtui matkallamme Ranskassa muutama vuosi sitten, jolloin mies itse halusi viedä minut Chanelin lippulaivaliikkeeseen ja kysyi, mitä haluaisin. Olin todella hämilläni, koska sinänsä en tarvitse mitään, joten katselin vain ympärilleni ja jossakin kohtaa näytin yhtä laukkua ja sanoin, että se oli mielestäni kaunein ja sellainen, mitä voisin kuvitella käyttäväni. Mies kuitenkin halusi jatkaa kiertelyä ja totesi jossakin kohtaa kaikkien muotijuttujen olevan täyttä hömpötystä ja halusi jatkaa matkaa. Ja tasan sama tilanne tapahtui Yhdysvalloissa vuosi tämän jälkeen Pradan liikkeessä!

Pari vuotta sitten hän on myös lupasi ostaa minulle aidot kauniit timanttikorvakorut, jotka sopisivat kihlasormukseeni (ainut saamani koru häneltä). Mitään korvakoruja en edelleenkään ole saanut, vaikka hän silloin tällöin ne mainitseekin, esimerkiksi jos kävelemme jonkin koruliikkeen tai mainoksen ohi. 

Inhottaa tämä joulun aika, koska hän aina kysyy, mitä haluaisin lahjaksi. En halua pyytää mitään, ja olenkin aina sanonut, etten tarvitse mitään - enkä varsinkaan mitään tavaraa tai elektroniikkaa. Viime vuonna jouluna hän antoi minulle kuitenkin langattomat kuulokkeet, jotka enemmänkin ärsyttivät. Itse annoin miehelleni samana jouluna kauniin, laadukkaan merinovillaneuleen ja nahkavyön. 

Rahasta hänellä ei ole todellakaan pulaa, ja muille hän kalliita lahjoja kuitenkin ostelee, kuten pojalleen aiemmasta suhteesta tuliteriä tietokoneita ja kännyköitä. Hän myös maksaa suhteellisen korkeita (hänen mukaansa ylimitoitettuja) elatusmaksuja exälleen, joista muistaa aina silloin tällöin minulle mainita. Hän itse omistaa useita kalliita merkkikelloja ja luksusautoja.

Mietin, miksi mieheni lupailee minulle lahjoja ja maalailee pilvilinnoja, joita ei kuitenkaan ikinä toteuta? Tunnen itseni idiootiksi. En sinällään odota mitään, mutta kokemani tilanteet ovat hämmentäviä. 

Muilla vastaavia tilanteita? Ajattelinkin ihan itse ostaa itselleni seuraavat korvakorut ja laadukkaan laukun - aivan vain v****** hänelle. 

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Pradan ja Chanelin tuotteet onkin ihan hömpötystä, kiinaroskaa jossa vain logo maksaa. Fiksu mies.

Vierailija
62/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toteaisin seuraavan kerran, kun ehdottaa johonkin luksusliikkeeseen menemistä, että ei me sieltä mitään kuitenkaan osteta, niin ihan turha mennä. 

Ja sitten vaan jatkaisin tyynesti mitä ikinä olisinkaan sillä hetkellä tekemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo Pradan ja Chanelin tuotteet onkin ihan hömpötystä, kiinaroskaa jossa vain logo maksaa. Fiksu mies.

No miksi tämä mies sitten raahaa ap:n noihin liikkeisiin? 

Vierailija
64/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toteaisin seuraavan kerran, kun ehdottaa johonkin luksusliikkeeseen menemistä, että ei me sieltä mitään kuitenkaan osteta, niin ihan turha mennä. 

Ja sitten vaan jatkaisin tyynesti mitä ikinä olisinkaan sillä hetkellä tekemässä.

No tämä. Miksi edes ap menee sinne liikkeisiin jos lopputulos on aina sama?

Vierailija
65/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tietty tuli mieleen, että voisiko olla niin, ettei mies tosiasiassa ole niin varakas kuin antaa ymmärtää?

Että noissa liikkeissä aikaisi laskeskella, että helevata tämän laukun/kellon/korun jos nyt ostaa, niin ensi kuu ollaan näkkärilinjalla.

Vierailija
66/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan paska mies. Miten olet voinut jatkaa nämä vuodet. Varakas, eikä edes osta sinulle mitään. Se jo pelkästään, mutta sitten päälle nämä kusetukset. Mikset keskustele asiasta, olisin raivostunut jo ensimmäisestä kerrasta. Pitää sinua ilmeisen tyhmänä. Jotain teidän suhteessa on totaalisen pielessä. 

Itseäni ei häiritsisi se, etten saisi kalliita lahjoja vaikka toinen olisi miljonääri.

Mutta tuon näen todella omituisena ja punalippuisena, että kiikuttaa toisen vartavasten luksusliikkeeseen ja "valkkaa kivoin". Ja kun toinen hämmentyneenä näin tehnyt, niin sitten todetaan, että ei sittenkään osteta mitään.

Jonkinlainen vallan näyttäminen tulee mieleen, ellei kyseessä siis ole se, ettei mies oikeasti olekaan niin varakas mitä antaa ymmärtää. Tosin siinäkin kohtaa tuo olisi todella häiritsevää käytöstä.

Vierailija
67/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti valmiiksi, mitä toivot, kun seurava tilaisuus tulee ja sano se selvästi.  Osoita myös selkeästi pettymystä, jos lahja jää saamatta.  Jos mies vie sinut kauppaan katselemaan ja meinaa lähteä pois, sano suoraan, että me otamme sen nyt mukaan, koska ennen on jäänyt hakematta.  Pidä puoles, jos hän kerran tällaista esittää.

Vierailija
68/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
69/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Käy tarkastuttamassa sormuksesi arvo.

2. Jos nyt joskus sulle ostaa näitä lupaamiaan niin pidä huolen että ne tulee sun nimiin. 

Onko teillä avioehto?

Sun on vaikeampi siintä lähteä jos tyhjän päälle jäät täysin.

Toi vanha kettu ei varmasti enää aijo kustantaa toisen exrouvan elämää jos ero tulee.

Toi ikäero teillä jo tekee että mies on etulyöntiasemassa.

Kaiken huippu tulee tässä: juuri ennen synnytystäni mies osti tuliterän Porschen käteisellä (!!), koska tarvittiin tilavampi ja tehokkaampi auto uuden vauvan kanssa. Kun sitten synnytyksen jälkeen mainitsin, että en malta odottaa, että pääsen taas kasvohoitoon ja hierontaan, jotta tuntea itseni jälleen omaksi itsekseni, mies totesi: turhaa rahojasi moiseen käytät ja että, hän ei ainakaan turhuuksiani kustanna.

Mikä m****! En hänen kauneushoitojani odotakkaan maksavan, mutta en kyllä myöskään kaipaa arvostelua oman rahan käyttöni suhteen. 

Voi ap... Tämä ei kuulosta nyt yhtään hyvältä.

Onhan sinulla omat tulosi, työpaikka johon vanhempainvapaalta palata? 

Edellisessä suhteessa toinen yritti hurmata minua rahalla. Vähän liian innokkaasti oli sitä mieltä, että voisin irtisanoutua stressaavasta työstäni, hän kyllä pitää meistä molemmista huolta.

Jokin intuitio takaraivossani kilkatti kuin palohälytys, ja lopulta ero tuntui helpotukselta. Ehkä edessä olisi ollut juuri se, että olisin ollut toisen armoilla.

Vierailija
70/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti valmiiksi, mitä toivot, kun seurava tilaisuus tulee ja sano se selvästi.  Osoita myös selkeästi pettymystä, jos lahja jää saamatta.  Jos mies vie sinut kauppaan katselemaan ja meinaa lähteä pois, sano suoraan, että me otamme sen nyt mukaan, koska ennen on jäänyt hakematta.  Pidä puoles, jos hän kerran tällaista esittää.

Ei näin. Epäilen, että sitä ap:n pettymystä juuri haetaan.

Mieluummin ilmoittaa vain iloisesti, että ei ole tarvetta millekään, ostan itse jos jotain tarvitsen. Ja keskustelu päättyy siihen.

Vierailija
71/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi trollikin, niin kyllä tällaisia miehiä on. Halutaan esittää jotain varakasta ulospäin, mutta vaikka varaa olisikin nin pihi luonne estää toteuttamasta. Lisäksi jonkinlaista nöyryyttämistä ja vallankäyttöä tuo myös on. Olen itsekin tällaisen tuntenut. Todella ikävä luonne. Tuota sanotaan taloudelliseksi väkivallaksi. Lisäksi kun on noin paljon sinua vanhempi, niin asenteena on että näytetään likalle kaapin paikka ja lisämausteena katkeruus exää kohtaan ja ennenkaikkea se että joutuu maksamaan elareita. Sehän miehiä jäytää aina kaikkein eniten. On päässyt muijasta ja mukulasta eroon, mutta kokee aina mitä suurinta epäoikeudenmukaisuutta ja riistoa kun joutuu vielä senkin jälkeen (oman) lapsensa kuluja makselemaan, kun muijanhan ne kuuluisi maksaa. Näitä itkuvirsiä olen kuulkaa elämässäni kuunnellut, erittäin iso osa miehistä ajattelee näin, itsekkäita ja ahneita kun ovat perusluonteeltaan, iso osa.

Vierailija
72/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi trollikin, niin kyllä tällaisia miehiä on. Halutaan esittää jotain varakasta ulospäin, mutta vaikka varaa olisikin nin pihi luonne estää toteuttamasta. Lisäksi jonkinlaista nöyryyttämistä ja vallankäyttöä tuo myös on. Olen itsekin tällaisen tuntenut. Todella ikävä luonne. Tuota sanotaan taloudelliseksi väkivallaksi.

Itse olen eniten huolissani tuosta, kun saan käsityksen että käytös alkanut/ pahentunut yhteisen lapsen synnyttyä, eli kun toinen on "nalkissa".

Miettisin tosi tarkkaan koko suhteen jatkoa.

Vierailija
73/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti varakas mies ei ole tuollainen, ellei sairasta pihiyttä. Varakas ei myöskään ole, jos tulot 100 000 luokkaa, verotus hoitaa. 

Ennen kaikkea miehen tulee olla myös henkisesti varakas, muutenhan hyvä menee toisellakin puolella hukkaan.

Mies, joka on miljonääri, mutta ei voi jakaa siitä vaimolleen on turhake. Kysehän on periaatteesta. Mies ostelee itselleen satojen tuhansien ostoksia, mutta ei voi antaa kunnon lahjaa vaimolleen. Asiat tulee suhteuttaa. Ei miljonäärin kotona eletä kahta elintasoa siinä kuin ei vähemmälläkään omaisuudella. Tämähän on lakiin kirjattu fakta, elintason tulee olla avioliitossa sama. 

Vierailija
74/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Tässä on paneuduttu liiallisenkin yksityiskohtaiseen selostukseen.

Vierailija
75/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisi trollikin, niin kyllä tällaisia miehiä on. Halutaan esittää jotain varakasta ulospäin, mutta vaikka varaa olisikin nin pihi luonne estää toteuttamasta. Lisäksi jonkinlaista nöyryyttämistä ja vallankäyttöä tuo myös on. Olen itsekin tällaisen tuntenut. Todella ikävä luonne. Tuota sanotaan taloudelliseksi väkivallaksi. Lisäksi kun on noin paljon sinua vanhempi, niin asenteena on että näytetään likalle kaapin paikka ja lisämausteena katkeruus exää kohtaan ja ennenkaikkea se että joutuu maksamaan elareita. Sehän miehiä jäytää aina kaikkein eniten. On päässyt muijasta ja mukulasta eroon, mutta kokee aina mitä suurinta epäoikeudenmukaisuutta ja riistoa kun joutuu vielä senkin jälkeen (oman) lapsensa kuluja makselemaan, kun muijanhan ne kuuluisi maksaa. Näitä itkuvirsiä olen kuulkaa elämässäni kuunnellut, erittäin iso osa miehistä ajattelee näin, itsekkäita ja ahneita kun ovat perusluonteeltaan, iso osa.

Jotenkin se tilanne tosiaan miehen päässä naksahtaa kun pitäisi maksaa omille lapsilleen. Mies sitten kuvittelee katkerana, että ex ottaa varat omaan käyttöönsä. Siitähän usein riidellään. 

Vierailija
76/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto Kukkonenko se siellä?

Vierailija
77/77 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on totta (mitä epäilen), mies käyttäytyy sikamaisesti ja julmasti.