Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna palkkapäivänä siirrän säästötileille 807 € - säästätkö sinä ennen vai jälkeen kuukauden menojen?

Vierailija
14.12.2025 |

Minä lasken aina budjetin valmiiksi (excelissä on taulukot kymmeniksi vuosiksi eteenpäin eri skenaarioilla) ja siirrän heti palkan tultua ja laskujen mentyä pääosin suoraveloituksena, kaiken ylimääräisen muutamalle eri säästötilille niin että käyttörahaa jää vain 370 € per kk. Yleensä tuo on riittänyt, joskus ei niin sitten lainaan tarvittavan muutaman kympin säästöistä.

Ensi vuonna taitaa ALV laskea jonkin verran, josko raskisi ostaa kalaa useammin.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän kaikesta eli vähintään 500 euroa joka kuukausi, että pärjään sitten eläkkeellä. Pakko, koska pieni eläke ja sitäkin on jatkuvasti leikattu. Hallituksen toivomat kulutusjuhlat on minun osalta peruttu.

Kun pääset eläkeikään, ei sinulle makseta sitä lainkaan jos on säästöjä. Muista se. Ensin keritään työttömät ja sitten eläkeläiset.

Kai sitä niillä säästöilläkin voi elää. Sitähän varten ne oli säästetty.

Vierailija
62/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan ensin laskut (tiedossa olevatkin jo ennakkoon enkä odota eräpäivää), ja sen jälkeen laitan säästötilille tietyn summan. Luonnollisesti sen verran, että tilille jää rahaa kuukauden lopussa tuleviin laskuihin ja elämiseen.

Miksi tilille pitäisi jäädä rahaa kuukauden lopussa tuleviin laskuihin? Eikö teillä muka tule rahaa kuukauden AIKANA tilille?

Olettepa typeriä jos näin on ettei tule rahaa. 

Kaikki eivät saa tulonsiirtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintövero maksetaan vasta perintöverotuspäätöksen jälkeen, mutta veroa voi joutua maksamaan jo ennen varsinaisen perinnön saamista.

Perintöveroa EI MÄÄRÄTÄ ennen kuin perintö on SAATU. Perintö saadaa KUOLINHETKELLÄ. Milloin se on omalla tililltä tai omassa hallinnassa ON ERI ASIA, silti se perintö on jo saatu, vaikkei siitä pääsekään nauttimaan. 

Vierailija
64/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan ensin laskut (tiedossa olevatkin jo ennakkoon enkä odota eräpäivää), ja sen jälkeen laitan säästötilille tietyn summan. Luonnollisesti sen verran, että tilille jää rahaa kuukauden lopussa tuleviin laskuihin ja elämiseen.

Miksi tilille pitäisi jäädä rahaa kuukauden lopussa tuleviin laskuihin? Eikö teillä muka tule rahaa kuukauden AIKANA tilille?

Olettepa typeriä jos näin on ettei tule rahaa. 

Kaikki eivät saa tulonsiirtoja.

Kuka mistään tulonsiirroista puhunut?

Vierailija
65/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Testamentti: Verovelvollisuus syntyy perilliselle, vaikka hän ei saakaan omaisuutta (esim. vain hallintaoikeus)".

Vierailija
66/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuudesta kysyn, kuinka monelle säästötilille siirrät rahaa? Onko sinulla esim. 10 eri säästötiliä, joille jaat tuon säästöön menevän rahan jonkinlaisella prosenttijaolla, vai onko säästötilejä vain kaksi tai kolme? Ovatko ne säästötilit eri pankeissa, jotta saat maksimoitua talletussuojan (100 000 € / pankki)?

100000€ talletussuojan vuoksi olen jakanut talletukset neljään pankkiin.

Vierailija
67/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästän kaikesta eli vähintään 500 euroa joka kuukausi, että pärjään sitten eläkkeellä. Pakko, koska pieni eläke ja sitäkin on jatkuvasti leikattu. Hallituksen toivomat kulutusjuhlat on minun osalta peruttu.

Kun pääset eläkeikään, ei sinulle makseta sitä lainkaan jos on säästöjä. Muista se. Ensin keritään työttömät ja sitten eläkeläiset.

En minä ainakaan säästä vuokraan ja ruokaan. Sitä varten olen maksanut veroja työpalkoista. Minä säästän matkusteluun, ravintolailtoihin, keikkalippuihin jne.

Vierailija
68/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jengi höpöttää tästä nyt elämisestä ihan kuin säästäminen jotenkin sulkisi sen pois. Aivan kun ei voisi elää nyt ja silti säästää. 😂 Mä sekä elän että säästän. Minulla on puskurirahasto, matkakassa ja sijoituksia + säästöjä. Sijoituksilla ja säästöillä mä olen mm. Ostanut kesämökin, veneen ja matkailuauton. Säästöillä tehnyt pari maailman ympäri matkaa, vietän niillä talvet etelässä, olen käynyt hyppäämässä laskuvarjo hypyn, opetellut sukeltamaan ja toteuttanut muita ukelmiani. Kertoisko joku mulle että miten mä en elä kun mä itse koen eläväni unelmaani jotka nämä säästämiset ja sijoitukset on mahdollistanut. 😂 

Vierailija
69/69 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan säästä vuokraan ja ruokaan. Sitä varten olen maksanut veroja työpalkoista. Minä säästän matkusteluun, ravintolailtoihin, keikkalippuihin jne.

Juu sama homma. Hauskanpitoon ja elämästä nauttimiseen mä olen säästellyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi