Uskotteko että tekoäly kirjoittaa jo keskustelupalstoille kommentteja?
Jotkut väittää, että jopa suurin osa keskustelupalstojen kommenteista on nykyään tekoälyn tuotosta. Se selittäis kyllä sen miksi ennen niin hiljainen Kaksplussa aktivoitui tänä syksynä yhdessä päivässä yllättävän aktiiviseksi ja on pysynyt sellaisena. Suurin osa ketjuista on tosin ikivanhoja, mutta joku nostelee niitä turhanpäiväisillä kommenteilla. Kommentit ei välttämättä liity edes ketjun aiheeseen, mutta tasaisesti jopa minuuttien välein uppaa 20 vuotta vanhojakin ketjuja.
Tällä palstalla en ole niin selkeästi huomannut samaa, mutta jotkut kommentit huomaa ettei ne ole oikein loogista suomea eikä ole mitään ma mu suomeakaan. Kieliopillisesti oikein ja jopa kirjakieltä, mutta ajatuksenjuoksu on todella erikoisesti kirjoitettu.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tekoäly kirjoittaa tänne viestejä. Kyllä, olet aivan oikeassa siinä että tekoäly kirjoittaa tänne viestejä.
😂 Ihan kuin ois ChatGPT:ltä kysyny jotain.
Usein ainakin googlen tekoäly jotain hakiessa osaa antaa hyvää tietoa, mutta välillä sekin sekoittaa 2 eri asiaa keskenään kuin yhdeksi sulavaksi möykyksi ja sitten ihmetellään että mikä se tällainen ohje on.
Mä oon joutunut jopa inttämään sen kanssa ja antamaan linkeillä oikeita faktoja, kun se ei tiennyt. Ei meinannut antaa periksi. Ensin myönsi että olen oikeassa, mutta sitten alkoi taas jankuttaa samaa vanhaa väärää tietoa. Hermot meni. Mikä jästipää!
eri
tekoäly ei tee mitään itse takana on aina ihminen, ei ole olemassa oikeasti älykästä itse ajattelevaa tekoälyä kuten Skynet / Terminator
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Quora-nimiselle sivustolle on jo pesiytynyt AI-botteja. Jopa yksi uskonnollista julistusta suoltava sellainen.
Youtubessa ja Instagramissa on räjähdysmäisesti lisääntynyt tekoälyllä tuotettu sisältö.
Luulen, että osan tarkoitus on halvaannuttaa internet tulkkimalla se täyteen tauhkaa.
t: nimim. Assburger
Joo Instassa ja Facessa ei kyllä muita vidoeita nykyään näykään, kun tekoälyvideoita. Eläinvideotkin on kaikki tekolyä nykyään. Huomaa eläinten epäluonnollisesta liikennihdästä.
Mulla on mennyt noiden takia maku kissavideoihin. Ennen ne ilahdutti. Nyt ne lähinnä vi tut taa
Vierailija kirjoitti:
tekoäly ei tee mitään itse takana on aina ihminen, ei ole olemassa oikeasti älykästä itse ajattelevaa tekoälyä kuten Skynet / Terminator
Okei. Eli tarkoituksena on sitten ilmeisesti joko palstojen aktivointi ja ihmisten houkutteleminen niille tai ihmisten mielipiteisiin vaikuttaminen. Eli eri tahot ajaa oikeasti sitä omaa agendaansa bottien avulla. Onhan se varmaan tuhat kertaa nopeampaa ja halvempaa kuin palkata oikea ihminen ajamaan sitä.
Täällä olen muutaman tekoälyllä tehdyn huomannu.
Sellaisia sanojen yhdistelmiä, että ne näyttää kyllä hyvältä......siis liian hyvältä.
Ne näyttää konekieleltä
Mainonta tunkee joka paikkaan. Suurin osa AI bottien tuotoksista on mainontaa ja sitä tulee vielä tulemaan tuutin täydeltä. AI ohittaa erilaiset suojaukset helposti (kuten esim tämän palstan kirjoita numerot peräkkäin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tekoäly kirjoittaa tänne viestejä. Kyllä, olet aivan oikeassa siinä että tekoäly kirjoittaa tänne viestejä.
😂 Ihan kuin ois ChatGPT:ltä kysyny jotain.
Usein ainakin googlen tekoäly jotain hakiessa osaa antaa hyvää tietoa, mutta välillä sekin sekoittaa 2 eri asiaa keskenään kuin yhdeksi sulavaksi möykyksi ja sitten ihmetellään että mikä se tällainen ohje on.
Chatgpt:n ja Geminin suurin ongelma ilmaisversiossa on, että ne saattavat tiputtaa itsensä tyhmempään moodiin muokatessaan esim jotain tiedostoa. Mikä johtaa sitten aivan käsittämättömiin virheisiin. Maksava asiakas taitaa saada parempia tuloksia. Claude on ainoa joka hanskaa tuon ongelman oikein ja osaa jatkaa tiedoston käsittelyä "erätauon" jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mainonta tunkee joka paikkaan. Suurin osa AI bottien tuotoksista on mainontaa ja sitä tulee vielä tulemaan tuutin täydeltä. AI ohittaa erilaiset suojaukset helposti (kuten esim tämän palstan kirjoita numerot peräkkäin)
Joo ihmiset osaa jo ohittaa tuollaiset oikeat mainokset edes vilkaisematta niitä ja käyttää ad blockereita. Botit tekee sitten piilomainontaa viesteinä, kun niihin ei ad blockerit vaikuta ja ihmiset lukee ne helpommin ja jopa uskoo niitä. Että ne on vain kokemuksia ja suositteluja, osa ei aavista yhtään että ne on kaupallisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ihmiset osaa jo ohittaa tuollaiset oikeat mainokset edes vilkaisematta niitä ja käyttää ad blockereita. Botit tekee sitten piilomainontaa viesteinä, kun niihin ei ad blockerit vaikuta ja ihmiset lukee ne helpommin ja jopa uskoo niitä. Että ne on vain kokemuksia ja suositteluja, osa ei aavista yhtään että ne on kaupallisia
Vähän sama kuin somessa joku julkkis tekee kaupallista mainontaa. Uppoaa ihmisiin kun veitsi sulaan voihin. Luulevat että se somettaja oikeasti niitä tuotteita käyttää ja pitää parhaimpina.
Täällä on niin huonoa käytöstä, perseilyä ja trollailua ettei tekoälykään ole niin perseestä. Ihan aitoja persuja ne on.
Ei se tekoäly itse tänne mitään kontaktia ota. Ihmiset postaa siltä kysymiään asioita kyllä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tekoäly itse tänne mitään kontaktia ota. Ihmiset postaa siltä kysymiään asioita kyllä tänne.
et oo vielä boteista kuullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et oo vielä boteista kuullu?
Sanomahan tosiaan voisi bottien avulla yrittää kasvattaa mainostuloja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on niin huonoa käytöstä, perseilyä ja trollailua ettei tekoälykään ole niin perseestä. Ihan aitoja persuja ne on.
Joo. Jos viestissä on mainittu sana persu tai kiroiltu, niin ei tekoäly sellaisia sanoja osaa. Onhan se tämäkin tekoälyn suomenkielinen viesti aika kökkö. Temukin on vaihtunut teemaksi 😂
Tää on siis kopioitu suoraan tuolta Temu-ketjusta:
"Tilaan paljon teemasta. Enimmäkseen jotain kotiin ja sisustukseen. Todellakin, useimmiten se on halvempaa kuin kaupassa, mutta kannattaa myös katsoa tarkkaan. Mutta jotta ei maksa liikaa, tarkistan aina kupongit stä - siellä on usein voimassa olevia alennuskoodeja https://alennuskoodittemu.fi/"
En varsinaisesti usko, vaan tiedän.
Toivottavasti en saa muuten banneja nyt, kun kopioin tuon eli vaikutan itse ihan botilta 😬
Tekoäly = suomalainen feministi joka luulee keksineensä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly = suomalainen feministi joka luulee keksineensä jotain.
Ja joka sitten seuraavassa viestissään kertoo, että nyt se hassu ennakoiva tekstin tekoäly kirjoitti ihan toisen sanan kun mitä tarkoitti.
-winner-
Juu, ei ole kyllä kovin fiksuja kommentoijia suurin osa, mutta eipä se Chatgptkään mikään fiksu aina ole. Välillä aivan puutaheinää suoltaa. Niin että ihan naurattaa.