Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet seurustellut miehen kanssa 4 kuukautta ja olette sopineet hänen tulevan luoksesi viikonloppuna, mutta hän haluaakin erota

Vierailija
13.12.2025 |

Onko mielestäsi ok että hän soittaa sinulle pari tuntia ennen tuloaan? Vai pitäisikö mielestäsi ajaa luoksesi kertomaan asiasta kasvotusten? 

Asuu siis kahden tunnin ajomatkan päässä.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä nyt vain se yli-innokas nainen puhelimitse ja blokkaa se. 

Sitten mene takaisin vaimosi luo maitojunalla.

End of story.

Vierailija
42/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toiselle voi kyllä tulla aikamoisena yllätyksenä, jos vielä eilen ihastunut ja tapaamista innolla odottava yht'äkkiä ilmoittaakin, että juttu on ohi. On täysin ymmärrettävää, että toinen osapuoli kaipaa jotain selvitystä. 

Haluaisitko että sulle kerrotaan selitykseksi että haluaa palata vaimon kanssa yhteen?

Asia tulisi ainakin selväksi eikä jäisi mietityttämään. Mä ainakin kunnioittamisen, vaikka se tottakai ilkeältä tuntuisikin.

Olen itse ainakin sellainen,että helposti jään pähkäilemään "entä jos" ja mitähän mä tein, jos mulle ei kerrota mitään syytä.

Ja onhan se totuudenmukaisuus sitä vaimoakin kohtaan kunnioittavaa. Mieheltä olis suoraselkäistä ja hienoa rehellisyyttä eikä mitään kiertelyä, missä jätetään se toinen vähän epätietoisuusessa roikkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään kertoi. Olet etuoikeutettu.

Vierailija
44/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toiselle voi kyllä tulla aikamoisena yllätyksenä, jos vielä eilen ihastunut ja tapaamista innolla odottava yht'äkkiä ilmoittaakin, että juttu on ohi. On täysin ymmärrettävää, että toinen osapuoli kaipaa jotain selvitystä. 

Haluaisitko että sulle kerrotaan selitykseksi että haluaa palata vaimon kanssa yhteen?

Asia tulisi ainakin selväksi eikä jäisi mietityttämään. Mä ainakin kunnioittamisen, vaikka se tottakai ilkeältä tuntuisikin.

Olen itse ainakin sellainen,että helposti jään pähkäilemään "entä jos" ja mitähän mä tein, jos mulle ei kerrota mitään syytä.

Ja onhan se totuudenmukaisuus sitä vaimoakin kohtaan kunnioittavaa. Mieheltä olis suoraselkäistä ja hienoa rehellisyyttä eikä mitään kiertelyä, missä jätetään se toinen vähän epätietoisuusessa roikkumaan.

Jos toinen ilmoittaa ettei enää tule ja että suhde päättyy tähän, ei siitä pitäisi mitään roikkumista enää olla.

Vierailija
45/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittokin on jo hyvä. Miksi ajaa sanomaan sen?

Vasta keväällä mulla oli 4kk juttu miehen kanssa, joka siis asui ihan kaupungissa ja nähtiin usein, oli hauskaa ja lämmintä.

Heti kun aloin vähän luottamaan että tää taitaa olla hyvä tyyppi ja tunteita muodostumaan, niin mies ghostas pikkuhiljaa. Sattui kyllä.

Mulla oli kans yli vuoden juttu etämiehen kanssa. Ei me virallisesti yhdessä ehditty olemaan välimatkan takia (9h suuntaansa), mutta kumpikin oli valmis tulemaan sen kanssa toimeen, puhuttiin ja käyttäydyttiin kun rakastavainen pari ja kumpikin, ainakin myös puhui, että haluaa olla sen toisen. Joka päivä paljon yhteyksissä.

Sit mies alkoi nopeasti etääntymään, noin viikossa viileni ja sit olikin ihan kaikki vialla vaikka vasta olin hänen elämän rakkaus, kulta ja maailman ihanin ja välimatkakin oli yhtäkkiä ongelma.

Olin itse siinä vaiheessa taas ehtinyt just alkaa uskoa hommaan ja ollut valmis muuttamaan lähemmäs, tästä vihjasin mutta ei se tainnut tajuta miksi oisin muuttamassa enkä halunnut painostaa. Jouluakin hän olisi jo syyskuussa halunnut viettää mun kans.

Kyllä mä koin, että meillä kuitenkin rakastava suhde oli (kyllä me siis muutamaan otteeseen nähtiinkin, aina oli oikein ihanaa ja suretti lähteä) ja olisin toivonut, että mies tekstin sijaan olisi edes videopuhelun soittanut, että nään hänet kun hän asiansa kertoo, ei meillä ikinä kasvotusten ollut ongelmia.

Oliko tää liikaa pyydetty kun yli vuosi oltu joka päivä rakkaita toisillemme? Välimatkasta huolimatta tässä ollaan aikuisia ja vastuussa sanomisista.

Vierailija
46/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sentään kertoi. Olet etuoikeutettu.

Minun mielestä olisi pitänyt tulla kertomaan se kasvokkain. Soittaminen 4 kk jälkeen on törkeää.

Vierailija
47/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No tilanne: mies erosi 20 vuoden suhteesta ja ensitapaaminen ja seurustelu alkoi muutama viikko sen jälkeen. Mies halunnut edetä hiljalleen, nainen suunnitellut jo parin viikon jälkeen yhteenmuuttoa. Mies sanonut että ei halunnut enempää lapsia kuin nyt on ja siksi vasektomia tehty, nainen alkanut selvittää miten sen saa purettua koska HÄN haluaa lapsia. Nainen halunnut jo tavata miehen lapset, mies ei ole suostunut, koska lapset oireilevat vielä eroakin. 

Siinä sulle taustaa."

No ei mun mielestä tarvi lähteä ajelemaan, puhelimessakin voi jutella ja asian hoitaa fiksusti. Vaikka nainen onkin mennyt reippaasti asioiden edelle, ja erehtynyt luulemaan suhteesta liikoja.

t. eri vastaaja, jonka mielestä tällaiset vähän kanssa riippuu tapauksesta, miten olisi paras tapa toimia.

Vierailija
48/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin riittävä.

Vierailija
49/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ihan mielellään haluaisin tietää. Kun ollaan rehellissiä, niin sitten tietää mistä on kyse eikä tarvi ihmetellä. 20 vuoden suhde (josta vasta erottu)  on iso juttu, niin itse ainakin tajuaisin asian laidan. Onneksi ei sen pidempään ole ehditty uuden kanssa olemaan. Myöhemmin olisi jo ollut sitten  helposti ikävämpi tilanne. Seurustelun alussa on vielä hyvä viheltää peli poikki, syystä jos toisesta.

Vierailija
50/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun jättää saapumatta ja täräyttää estot päälle.

Vierailija
51/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvitella itseäni tuollaiseen tilanteeseen. En ikinä aloittaisi suhdetta ihmisen kanssa, jonka erosta on vain kaksi viikkoa. Joten en osaa vastata kysymykseen.

Sanoit että pitäisi selittää. Yleisesti ottaen olisiko tuo mielestäsi sellainen selitys jonka voi toiselle suoraan läväyttää? 

En sanonut, että PITÄISI selittää, vaan sanoin, että toinen osapuoli HALUAISI varmasti jonkin selityksen. Tai no, kirjoitin niin siinä vaiheessa kun en vielä tiennyt, että kyse oli jostain heti eron jälkeen pikaisesti aloitetusta jutusta, jossa toinen osapuoli mietti jo lapsen hankintaa. Itse kommentoin mielessäni vähän normaalimpi suhdekuvio. Jos suhde on vaikuttanut toimivan ja jos on vaikuttanut, että toinenkin osapuoli on oikeasti kiinnostunut, niin onhan se outoa, jos silloin yhtäkkiä juttu loppuukin ilman mitään syytä. Normaalin tunne-elämän ihmisillä nimittäin ei mene asiat noin, ja silloin on aika inhimillistä, että ihminen haluaisi tietää, mistä äkillinen mielenmuutos johtui. Nimittäin terveen ja tasapainoisen tunne-elämän ihmisillä eivät ihmissuhteet ole tuollaista tuuliviirimeininkiä. Mutta myönnän, että jos kyse on käytännössä heti eron jälkeen aloitetusta suhteesta, ei siihen voi soveltaa normaalien suhteiden käytäntöjä, kuten ei sellaisenkaan, jossa joku miettii lasten hankkimista kun on oltu yhdessä vasta 4 kk JA jos lisäksi toinen on käytännössä hypännyt suoraan edellisestä suhteesta uuteen.

Vierailija
52/77 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onhan se totuudenmukaisuus sitä vaimoakin kohtaan kunnioittavaa. Mieheltä olis suoraselkäistä ja hienoa rehellisyyttä eikä mitään ki

Jos toinen ilmoittaa ettei enää tule ja että suhde päättyy tähän, ei siitä pitäisi mitään roikkumista enää olla.

Onko ihmisten tunneasioiden ja niiden käsittelyn ymmärrys sinulla jotenkin vähän puutteellista, jos sinusta on erikoista tai jotenkin poikkeuksellista miettiä suhdeasioita ja eron syitä erotessa? 

"Roikkuminen" / asioiden miettiminen ja käsittely, on myös kaksi vähän erilaista asiaa.  

Eroajalle tietenkin syy on tavallisesti selvä. 

Vierailija
53/77 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen tilanne tässä siis olisi? Olisiko sen 4 kuukauden ajan koko ajan ollut tiedossa, että juttu ei välttämättä oikein toimi - ehä ollut ongelmia tai yhteensopimattomuutta, ja oltaisiinko viime aikoina keskusteltu siitä, että mahtaakohän tämä oikein toimia, koska se-ja-se juttu ei oikein natsaa, ja ehkä kumpikin ollut vähän epävarma siitä, että onko jutussa aineksia mihinkään? VAI tulisiko ero täysin puskista niin, että siihen asti koko 4 kk:n ajan kaikki on ollut hyvin ja suhde vaikuttanut toimivan, ja edellisiltana tämä eroa tänään haluava on laittanut jotain sydän-emojeita, kirjoittanut kuinka on "ihana nähdä huomenna"?

Ja mikä sen eron syy siis olisi? Oliko koko 4 kk pelkkää feikkiä vai onko eroaja vain niin ailahtelevainen, että rakastuneenakin saattaa ykskaks kääntää kelkkansa ja päättääkin haluta erota?

Helpompaa vastata, jos vähän tietää, mistä tilant

Juoksu. Kerran yksi mies raahasi minut asuntonäytölle noin kolmen viikon tuntemisen jälkeen. Luulin olevani mukana makutuomarina, mutta katseltiinkin kämppää meille. Lisäksi kosi aika pian. Kyllä juoksin karkuun. Mies oli hyvin katkera ja oli sitä mieltä vakaasti, että katkaisin suhteen toisen miehen vuoksi. Kaikkea sitä. 

Vierailija
54/77 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun ghoustaa, niin naisetkin tekevät.

Vierailija
55/77 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä erosta tarvii ilmoittaa. Jättää vaan menemättä. 

Aluksi voi laittaa viestiä, ettei jaksa tulla kun väsyttää. Sitten laittaa puhelimen pois päältä.

Vierailija
56/77 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on hyväksyttävää. Ota vain opiksesi ja seuraavan ehdokkaan kanssa testaa seurusteluelimen yhteensopivuus heti alkuun, samoin nukkumis- ja hygieniarutiinit. 

Vierailija
57/77 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun jättää saapumatta ja täräyttää estot päälle.

Mutta miksi teet niin, kerro syy?

Vierailija
58/77 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies saa jättää tai erota!! Ne on ainoastaan naisten oikeus!! Jos joku nainen miehen valitsee niin miehen putää vain hyvöksyö nainen ja pysyä suhteessa niin kauan kunnansihteeri naine  löytää paremman ja jättää mutta miehillä ei ole oikeutta jättää naista!!!

Vierailija
59/77 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittokin on jo hyvä. Miksi ajaa sanomaan sen?

Vasta keväällä mulla oli 4kk juttu miehen kanssa, joka siis asui ihan kaupungissa ja nähtiin usein, oli hauskaa ja lämmintä.

Heti kun aloin vähän luottamaan että tää taitaa olla hyvä tyyppi ja tunteita muodostumaan, niin mies ghostas pikkuhiljaa. Sattui kyllä.

Mulla oli kans yli vuoden juttu etämiehen kanssa. Ei me virallisesti yhdessä ehditty olemaan välimatkan takia (9h suuntaansa), mutta kumpikin oli valmis tulemaan sen kanssa toimeen, puhuttiin ja käyttäydyttiin kun rakastavainen pari ja kumpikin, ainakin myös puhui, että haluaa olla sen toisen. Joka päivä paljon yhteyksissä.

Sit mies alkoi nopeasti etääntymään, noin viikossa viileni ja sit olikin ihan kaikki vialla vaikka vasta olin hänen elämän rakkaus, kulta ja maailman ihanin ja välimatkakin oli yhtäkkiä ongelma.

Olin itse siinä vaiheessa taas ehtinyt just alkaa uskoa hommaan ja ollut valmis muu

En ymmärrä, miksi lähteä etäsuhteeseen, jossa näinkin pitkä välimatka. Miehet nyt puhuvat mitä tahansa. Samaan aikaan miehellä voi hyvinkin olla toisessa kaupungissa toinen nainen, jolle puhelee samalla tavalla, jopa perhe.

Rakkauden kaipuun ei saisi olla niin suuri, että se vaientaa järjen äänen. 

Tsemppiä tulevaan. 

Vierailija
60/77 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tuli oikein kunnon hulluakka-vibes.

Lyhyt puhelu riittää ja estot päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi