Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joita on rankasti kiusattu

Vierailija
13.12.2025 |

Miten olette päässeet elämässä eteenpäin? Ja mikä on teidän entisten kiusaajien nykyinen asetelma?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen päässyt. Hautausmaalla jo yli 20 vuotta sitten

Vierailija
2/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa murhetta maksaan toisten ilkeydestä? 

Yleensähän se näyttää vain sen, millainen ihminen kiusaaja on. 

Osa on valmis mitä kamalempiin tekoihin muuten vaan, osa, jos siitä on heille hyötyä.

Kiusaajia on kaikissa ammattiryhmissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitan. 

-aikuiskiusattu lahjakas

Vierailija
4/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteuksen 5:11-12. Olen etsinyt sen kohdan Raamatusta ja päättänyt mennä eteenpäin.

Vierailija
5/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut kiusaajieni elämää. Miksi olisin? Tuntuu oudolta stalkata jotakuta, joka on varsinkin satuttanut sinua nuorena.

Elämässäni on tapahtunut kiusaamisen jälkeen huomattavasti rankempia asioita. Niiden valossa kai kiusaaminen ei enää tuntunut niin isolta asialta.

Vierailija
6/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka elämää, unohda kiusaaja, sun ei tarvitse olla kostonhimoinen, mustasukkainen tai mitään häntä kohtaan, älä välitä siitä mitä hän on ollut tai on nykyää. Tee omasta elämästä sellainen kun haluat sen olevan. Kaikesta selviää. 

Vierailija
7/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kiusaamisesta yli parikymppisenä siinä mielessä, että en enää ole asiaa muistellut enkä ajatellut. Sensijaan se on jättänyt minuun jonkinlaisen ulkopuolisuuden ja huonommuuden tunteen. En ole oikein missään kotonani, eikä minilla ole juuri ystäviä.

Minulla on työ ja perhe, mutta ulkopuolisuuden tunne kalvaa, kärsin ajoittaisesta masennuksesta ja itsemurha-ajatuksista.

t: mies 53v

Vierailija
8/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään mitä niille yläasteen vittupäille kuuluu tai miten niillä menee, eikä kiinnostakaan tietää

Vierailija
9/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaamisesta tehdään loppu.

ei ihmiset uhriudu siksi että typeryksellä ei toimi (ylä)pää.

Vierailija
10/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin kiusaamisesta yli parikymppisenä siinä mielessä, että en enää ole asiaa muistellut enkä ajatellut. Sensijaan se on jättänyt minuun jonkinlaisen ulkopuolisuuden ja huonommuuden tunteen. En ole oikein missään kotonani, eikä minilla ole juuri ystäviä.

Minulla on työ ja perhe, mutta ulkopuolisuuden tunne kalvaa, kärsin ajoittaisesta masennuksesta ja itsemurha-ajatuksista.

En tiedä kaikkien kiusaajieni nykytilannetta, ne, jotka tiedän ovat: lastensuojelun työntekijä, rapajuoppo maanviljelijä, yliopiston lehtori, ammatti/taparikollinen, siivooja.

Vierailija
11/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, olen tehnyt mielekkäitä asioita, on perhe, ystäviä, työ, harrastuksia ja taloudellinen tilanne ihan hyvä.

Kiusaajat olivat lapsena lastensuojelun ja sosiaalitoimen asiakkaita, sosiaalitoimen asiakkaita ovat edelleen kautta nyt heidän lapsensa ovat lastensuojelun asiakkaita. Köyhyyttä, päihde- ja mt-ongelmia, ongelmia ihmissuhteissa ja elämänhallinnassa.

Vierailija
12/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää nämä kiusaajien seuraajat jotka virnuilevat ja naureskelevat kiusatuille.  Ovat niin fiksuja olevinaan kun kiusaamisesta jotain kysytään, kaksinaamaiset paskiaiset.

Vierailija
13/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella kiusattu ala- ja yläasteella. Kyllähän se jäljet jätti. 

Päätin näyttää niille ja etenkin itselleni, että olen paljon enemmän kuin ne ja että kiusaajat eivät minua määrittele. Kykenen mihin vaan. 

Päätin alkaa asianajajaksi. Menin ekalla oikikseen ja nykyään alalla jo vuodesta 1997. Kyllähän se itsetunto lyötiin aika matalaksi aikoinaan ja koin oikiksessa olevani alempiarvoinen kuin muut. Vielä tänäkin päivänä tuo itsetunnon heikkous noustaa päätään. 

Kiusaaminen todellakin jättää loppuelämään vaikuttavia pään sisäisiä ongelmia. 

asianajaja, N54

Vierailija
14/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhia neuvoja nuo "unohda tuollaiset ilkeydet". Se on vähän kuin sanoisi kehitysvammaiselle "lue filosofian kirjoja, niin tulet älykkääksi".

Yleisintä kai on kouluväkivalta. Kasvuiässä aivot on ohjelmoitu tuntemaan "en ole tarpeeksi hyvä, että minua voisi rakastaa tällaisena".

Asioita voidaan korjata ja kaikille ei tule pysyvää vammaa kiusaamisesta. Mutta on lukemattomia ihmisiä, ketkä eivät voi luottaa keneenkään ihmiseen täysin.

Vierailija
15/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin minulla kai menee kuin heillä tai ainakin meni, ja se sai heidät hyökkäämään uudestaan kimppuuni. Seurauksia tulee, muodossa tai toisessa, ja vakavista rikoksista on ollut nyt kyse. 

Vierailija
16/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole päässyt yli. Se näkyy tekstistä.

Vierailija
17/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Kiusaaminen todellakin jättää loppuelämään vaikuttavia pään sisäisiä ongelmia. 

asianajaja, N54

Vierailija kirjoitti:

Asioita voidaan korjata ja kaikille ei tule pysyvää vammaa kiusaamisesta. Mutta on lukemattomia ihmisiä, ketkä eivät voi luottaa keneenkään ihmiseen täysin.

Aikalailla ja hyvin pitkälti näillä ajatuksilla elämässä eteenpäin (välissä tuntuu myös, että taakse päinkin) mennään 

Vierailija
18/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös sinun vastuullasi vaikka et olisi syyllistynyt kiusaamaan, auttaa muita ihmisiä pääsemään yli.

Voit tehdä sen olemalla ystävällinen kaikille.

Vierailija
19/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sut tai lapsesi pistää saman mankelin läpi, jotta oppisit, mitä kiusaaminen voi pahimmillaan aiheuttaa?

Vierailija
20/28 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin olen päässyt. Hautausmaalla jo yli 20 vuotta sitten

Siis sinäkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan