Mistä keittö kannattaa ostaa?
Onko Ikeassa paras hinta-laatu-suhde?
Olen remontoimassa asuntoa ja laittamassa sen myyntiin. En siis tee itselleni.
Kommentit (57)
Ostimme keittiön asennuksineen ja laitteineen suoraan Liettuasta. Toiminut hyvin jo 3 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai merkillä ole väliä, kunhan näyttää hyvältä.
Ei kukaan jätä asuntoa sen takia ostamatta "kun siinä on väärän merkkinen keittiö".
Sori nyt mutta en ikinä ostaisi asuntoa jossa on Ikea-keittiö.
- sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan jätä asuntoa sen takia ostamatta "kun siinä on väärän merkkinen keittiö".
- sivusta
Mikä keittiöliike sinulle sopisi?
Vierailija kirjoitti:
Ostimme keittiön asennuksineen ja laitteineen suoraan Liettuasta. Toiminut hyvin jo 3 vuotta
Mikä firma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sivusta
Minä en osaa keittiöstä sanoa, mistä se on ostettu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Olen hyvin yllättynyt tästä keskustelusta. Olen hyvin monelta kiinteistönvälittäjältä kuullut, ja lehdistä lukenut, että ihmiset haluaa muuttovalmiita asuntoja. Ennen haluttiin itse rempata, nykyään ei osata eikä viitsitä.
Eivät nämä ole mustavalkoisia asioita. Totta kai vieläkin on ihmisiä, jotka haluavat itse rempata. Sitten on niitä, jotka joutuvat muuttamaan työn perässä toiseen kaupunkiin, joskus lyhyelläkin varoitusajalla, eikä heillä ole välttämättä energiaa ruveta miettimään keittiön kalustusta.
Minäkin haluaisin muuttovalmiin, mutta samaan aikaan haluan, että keittiö on omaa tyyliäni ja suht uusi. Eipä kovin usein osu nuo kohdakkain.
Ostajakunnasta paljon isompi osa on niitä jotka haluaa asunnon ilman edessä häämöttävää rempparuljanssia. Ja nekin jotka olisi valmiita tekemään remonttia ovat yleensä tyytyväisiä jos remontti on jo tehty. Jäljelle jää pienen pieni vähemmistö joka etsii "remontoijan unelmaa". Halpaa kohdetta jossa on kaikki rempallaan ja itse tekemällä saa täsmälleen oman makunsa mukaisen lopputuloksen ja pysyy työllä ja vaivalla säästämään rahaa.
Näinhän se on, enkä mitenkään kiistä sanomaasi. On myös ihmisiä, jotka joutuvat ostamaan rempattavan asunnon, jos muunlaisia ei ole tarjolla toivotulla alueella sopivaan hintaan. Minä todennäköisesti joudun sellaiseen tilanteeseen seuraavan asunnon kohdalla, kun en kuitenkaan halua kotia, jossa jo tehdyt sisustusratkaisut ärsyttävät. Keittiö on iso osa kotia, joten on ihan ymmärrettävää, että sen halutaan miellyttävän silmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sivusta
Mikä keittiöliike sinulle sopisi?
Minulle sopisi mittatilaustyönä teetetty keittiö, puusepän tekemänä umpipuisilla ovilla. Sellainen minulla tällä hetkellä talossani onkin. En ostaisi Ikeaa edes sijoitusasuntoon.
- se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Ikeasta ei kannata muuta ostaa kun lihapulla annos.
Masussa tsirputtelee muukin kuin masulintu lihapulla annoksen saatuaan.
Milnkä värisen keittiön juuri sinä haluaisit?
mielenkiinnosta kysyn. Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pehmeän sinisen tai vihreän, mutta en uskaltaisi sellaista ostaa. Joku pehmeä väri kuitenkin. Ehkä hiekka.
Vierailija kirjoitti:
Sitruunankeltaisen tai salvianvihreän, mutta jos olet myymässä asuntoa mitään värikästä ei todellakaan kannata laittaa koska 99 % suomalaisista haluaa harmaan, valkoisen, mustan tai korkeintaan hailakan beessin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitruunankeltaisen tai salvianvihreän, mutta jos olet myymässä asuntoa mitään värikästä ei todellakaan kannata laittaa koska 99 % suomalaisista haluaa harmaan, valkoisen, mustan tai korkeintaan hailakan beessin.
En olekaan myymässä asuntoa, päätin itse muuttaa sinne. Siksi nyt mietin, mikä ois kiva. Tykkään väreistä. Ap
Minä haluan valkoiset kaapit, mutta välitiloissa, tasoilla ja seinissä saa olla väriä (keltaista tai vihreää, miksei vaaleansinistäkin).
Vai keitto maistuisi, viinakaupan kautta sitten vaan.
Pitää myös muistaa, että nämä ostajat etsivät tosiaan HALPAA kohdetta. Heidän unelmansa toteutuu, kun he pääsevät kiinni rempattavaan asuntoon mahdollisimman halvalla. Jos esimerkiksi keittiö on remontoimatta, tämä on yksi lisäargumentti jolla neuvotella hintaa alas.
Ei ole myyjän intressissä myydä halvalla.