Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä keittö kannattaa ostaa?

Vierailija
13.12.2025 |

Onko Ikeassa paras hinta-laatu-suhde?

Olen remontoimassa asuntoa ja laittamassa sen myyntiin. En siis tee itselleni.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siitä asunnon yhteydestä, kätevämpi käyttää.

Vierailija
22/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä remontoi jos olet myymässä! Arvoa ei juurikaan nosta ja voi jopa karkoittaa ostajaehdokkaita jos keittiöratkaisu ei miellytä. Remonttia kaipaava keittiö ei ole haittaa kun uusi omistaja saa rempata mieleisekseen. Hyvä siivous vain kämppään.

Todellakin haittaa! Valtaosa ostajista ei ole kiinnostuneita ostamaan itselleen remonttityömaata! Haluavat valmiin asunnon minne pääsee heti muuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta ei kannata muuta ostaa kun lihapulla annos.

Vierailija
24/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta. Laita roskiskaappiin/vetolaatikkoon kunnon kierrätyssysteemit äläkä osta halvinta uunia vaan sellainen, johon saa säädettyä tarkan lämpötilan, välitilaan joku helppohoitoinen materiaali, ei mitään rasvaa kerääviä reelinkejä hellan lähelle ja jääkaappi mieluiten ei-integroituna. 

Vierailija
25/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myimme juuri Hesan keskustassa asunnon ostaja tyytyväinen kun saa tehdä itse uuden keittiönsä saa mitä haluaa! 

Minä en taas jaksa näiden remppamiesten kanssa taistella. Se jotain niin hirveää, että järki lähtee päästä. Asunto pitää olla muuttovalmiissa kunnossa. 

Vierailija
26/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta. Laita roskiskaappiin/vetolaatikkoon kunnon kierrätyssysteemit äläkä osta halvinta uunia vaan sellainen, johon saa säädettyä tarkan lämpötilan, välitilaan joku helppohoitoinen materiaali, ei mitään rasvaa kerääviä reelinkejä hellan lähelle ja jääkaappi mieluiten ei-integroituna. 

Ikeassa ei edes myydä muita kuin halpis karvalakki kodinkoneita.

Vierailija
27/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asunnon hinnasta. Arvoasuntoon nyt ei tietenkään kannata mitä Ikea kalusteita asentaa.

Vierailija
28/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsit kokeneen rakennusmiehen joka saa suhteilla laadukkaat materiaalit halvalla. Tekee työn puolet halvemmalla ja paremmalla ammattitaidolla kuin remonttifirmat. 

Mistähän näitä harvinaisuuksia löytää? Voitko suositella ketään? 

Vierailija
29/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkin viitseliäisyyttä, suunnittele itse ja teetä paikallisella puusepällä. Portaaat, khh kalusteet myös.

Vierailija
30/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon myynti nopeutuu, jos on hyvä remppa. Siitä tulee se voitto, että kannattaa remontoida.

Vierailija
31/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vähänkin viitseliäisyyttä, suunnittele itse ja teetä paikallisella puusepällä. Portaaat, khh kalusteet myös.

Tuleeko puusepällä teetetty leittiö kalliimmaksi?

Vierailija
32/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taatusti yksikään puuseppä pysty hinnassa kilpaileman Ikean massatuotannon kanssa.

Vierailija
33/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen 20 000 euroa kalliimmaksi. Myyntiä varten ei kannata tuollaista teettää.

Vierailija
34/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. 

Olen hyvin yllättynyt tästä keskustelusta. Olen hyvin monelta kiinteistönvälittäjältä kuullut, ja lehdistä lukenut, että ihmiset haluaa muuttovalmiita asuntoja. Ennen haluttiin itse rempata, nykyään ei osata eikä viitsitä.

Eivät nämä ole mustavalkoisia asioita. Totta kai vieläkin on ihmisiä, jotka haluavat itse rempata. Sitten on niitä, jotka joutuvat muuttamaan työn perässä toiseen kaupunkiin, joskus lyhyelläkin varoitusajalla, eikä heillä ole välttämättä energiaa ruveta miettimään keittiön kalustusta. 

Minäkin haluaisin muuttovalmiin, mutta samaan aikaan haluan, että keittiö on omaa tyyliäni ja suht uusi. Eipä kovin usein osu nuo kohdakkain. 

Vierailija
35/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtona on a) asunto jossa on vasta uusittu keittiö joka ei ole yhtään omaa makuani ja b) asunto jossa on vanhanaikainen keittiö, mutta hinta on 10 000 - 20 000 euroa vähemmän kuin verrokeilla, valitsisin b) jotta saisin itse tehdä keittiöstä enemmän oman makuiseni. Olen puolivakavissani katsellut tämän syksyn asuntomyynti-ilmoituksia ja ainakaan ne ei kiinnosta ollenkaan, joihin on rempattu vähän aikaa sitten musta tai vitivalkoinen keittiö.

Vierailija
36/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

anna uuden ostajan tehdä itse keittiöremontti, niin saat ehkä enemmän ostajaehdokkaita. itse olen ostamassa asuntoa ja olen tiputtanut pois parikin kohdetta ihan siitä syystä, että sinne oli tehty omasta mielestäni ruma ja huonosti toimiva keittiö. 

Mikä estää sinua uusimasta keittiötä?

Olen eri vastaaja. Minusta suoraan sanoen tuntuisi väärältä, tuhlaukselta ja epäekologiselta repiä juuri laitettu keittiö ja teettää uusi tilalle. 

Sitä paitsi uuden keittiön hinta on ainakin osittain leivottu myyntihintaan kiinni, joten en halua maksaa asiasta, jonka saman tien heittäisin roskiin. 

Vierailija
37/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. 

Olen hyvin yllättynyt tästä keskustelusta. Olen hyvin monelta kiinteistönvälittäjältä kuullut, ja lehdistä lukenut, että ihmiset haluaa muuttovalmiita asuntoja. Ennen haluttiin itse rempata, nykyään ei osata eikä viitsitä.

Eivät nämä ole mustavalkoisia asioita. Totta kai vieläkin on ihmisiä, jotka haluavat itse rempata. Sitten on niitä, jotka joutuvat muuttamaan työn perässä toiseen kaupunkiin, joskus lyhyelläkin varoitusajalla, eikä heillä ole välttämättä energiaa ruveta miettimään keittiön kalustusta. 

Minäkin haluaisin muuttovalmiin, mutta samaan aikaan haluan, että keittiö on omaa tyyliäni ja suht uusi. Eipä kovin usein osu nuo kohdakkain. 

Ostajakunnasta paljon isompi osa on niitä jotka haluaa asunnon ilman edessä häämöttävää rempparuljanssia. Ja nekin jotka olisi valmiita tekemään remonttia ovat yleensä tyytyväisiä jos remontti on jo tehty. Jäljelle jää pienen pieni vähemmistö joka etsii "remontoijan unelmaa". Halpaa kohdetta jossa on kaikki rempallaan ja itse tekemällä saa täsmälleen oman makunsa mukaisen lopputuloksen ja pysyy työllä ja vaivalla säästämään rahaa. Nykyisin tämä joukko kutistuu vuosi vuodelta yhä enemmän. Eihän nykyisin nuorilla aikuisilla pysy vasara kädessä! Harva osaa mitään isoja remontteja itse tehdä.

Vierailija
38/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu elämäntilanteesta. Minä ottaisin vanhan ja kulahtaneen asunnon, koska mieheni osaa remontoida. Mutta kun aikoinaan avioeron jälkeen etsin asuntoa, niin muuttovalmius oli tärkeintä. Ostin silloin asunnon, jokaoli muutoin remontoitu, mutta keittiö oli vanha ilman mitään erikoisuuksia. Olin niiiiin pettynyt keittiöön, mutta minun piti vain päästä sisään nopeasti.

Vierailija
39/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näkökulmista. Minullekin sekä valkoinen että musta keittiö ovat no-no. Ihan mielenkiinnosta: minkä värisen keittiön itse haluaisitte? Mietin, mikä väri olisi sellainen, joka kestää aikaa. 

ap

Vierailija
40/57 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. 

Ostajakunnasta paljon isompi osa on niitä jotka haluaa asunnon ilman ede

remontoijan unelmalla ei tarkoiteta keittiöiden ovien vaihtamista, tai keittiöremonttia, vaan remontijan unelma-asunnot ovat sellaisia, joissa täytyy uusia kaikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä