Avoin suhde ja pettäminen
Hei sinä avoimessa suhteessa oleva: minkä luet pettämiseksi (omassa suhteessasi)? Tai oletko koskaan joutunut petetyksi avoimessa suhteessa? Mitä tapahtui?
Ihan mielenkiinnosta kyselen kokemuksia?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Meillä saa käydä vieraissa, mutta niin ettei toinen tiedä siitä ja se ei saa haitata keskinäistä kanssakäymistämme. Eli silloin käydään vieraissa, kun toinen on esim matkoilla. Eli meidän suhteessamme ei oikein voi pettää 🤔
Meillä suurin piirtein näin myös. Sekä matkoilla, kursseilla, kylpylässä jne. olija, että kotiin jäänyt saavat tietysti tyydyttää tarpeensa. Tauteja eikä raskauksia saa hankkia. Vaihtelu virkistää!
Ei ole tarvetta avoimessa suhteessa pettää meillä.
Se on vaan tehnyt suhteessamme paremman
Iloitaan vaan jos toisella on jotain sutinaa,
Voidaan kehua kotona jälkikäteen jos oli vaikka omaa silmää miellyttävä henkilö tullut vastaan samana päivänä. Eikä tulla mustasukkaisiksi.
Yleensä toinen on myös nähnyt ja tavannut kumppanin suhteen ulkopuoliset henkilöt.
Kummatkin kuitenkin haluaa suhteen ulkopuolisilta henkilöiltä muutakin kuin seksiä.
Henkilökemiat pitää osua aika hyvin kohdilleen.
Ihan muutama ulkopuolinen vain on, eikä heitäkään kuin ehkä viisi kertaa vuodessa yhteensä näkee kun heilläkin on omia menojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen että vieraissa käydään salaa kumppanilta. Meillä on sovittu että jokainen tapaaminen hyväksytetään erikseen
Mielenkiintoista. Eli jos pikkujouluissa tulisi hyvä sauma niin sitä ei saa käyttää? Kuulostaa aika tiukalle säännölle, jos muuten on avoin suhde.
Eiköhän avoimessa suhteessa olevilla pysy paremmin housut jalassa näiden satunnaisten saumojen kanssa kuin suljetussa vakiintuneessa parisuhteessa olevilla, joten pikkujouluissa jäisi sauma tarpeettomaksi. Näin ainakin luulisin.
Jos on avoimessa suhteessa niin ei ole mitään tarvetta pitää housuja jalassa.
Kotona pakko pitää housuja jalassa ettei palellu. On niin jäätävä parisuhde.
Ei meilläkään petetä. Kun mies on matkoilla, Niin molemmilla on lupa käydä ns. vieraissa.
Joskus, jos mies on ollut pitkään kotona, niin kehottaa minua menemään panoille.
Jotkut ne panee kahta vaikka ei olekaan avoin suhde. Ei tarvi iso vika olla päässä kun pystyy loukkaamaan toista
Ja jatkan nyt toiseen viestiin edellisestä suhteestani.
Meillä oli myös jollakin tavalla avoinsuhde. Niin että puolisoni sai suhteen loppu vuosina luvan käydä miesten kanssa harrastamassa seksiä. Hän oli hyvin mustasukkainen minusta, joten niin päin ei olisi ollut mitään saumaa mihinkään. Ja sehän kävi minulle kyllä, koska olin niin umpi rakastunut häneen, enkä voinut edes ajatella muita.
Hänen halunsa miehiä kohtaan oli kova paikka meille molemmille ja ai että kuinka siitä keskusteltiin, tapeltiin ja itkettiin ennen tuota suhteen "vapautus" päätöstä.
Sääntömme oli että hän vain sai käydä vieraiden miesten kanssa ja minulle pitää kertoa mielellään ennen kuin mitään tapahtuu.
Uskon että se kuitenkin loppu viimein lähensi meitä, teki meistä avoimempia toisiamme kohtaan ja vahvisti johonkin asti suhdettamme.
Kunnes kävi niin että hän ihastui erääseen liiankin tuttuun mieheen. Alkuun ajauduttiin sänkyyn kolmestaan ja se oli ihan kivaa. Kunnes yksi aamu touhujemme jälkeen heräsin myöhemmin kuin he ja siinähän nuo panivat vieressäni ihan kiihkoissaan. En suuttunut, vaikka sekin kävi tunneskaalassa. Näin ja tajusin, ettei tuo nainen kuulu minulle. Ihan kuin he olisivat odottaneet hetkeä tehdä vain kahdestaan. Se loukkasi. Mutta ymmärsin jo silloin, että hän oikeasti piti miehestä ja seksistä hänen kanssaan.
Ja niinhän siitä joku aika eteenpäin hän petti minua toisen tutun, eli hyvän ystäväni kanssa meidän kotona ja sängyssä. Siihenpä se suhde sitten kaatui. Ei minun, vaan hänen toimesta, koska häpesi niin. Ja sitten hän kipitti sen aiemman ihastusmiehen kanssa suhteeseen, josta ei kyllä mitään tullut.
Sekava teksti, mutta kyllä noissa voi pettää myös. Ja olla epäreilu, tai muuten loukkaava toista kohtaan. Onneksi en enää ole niin nuori ja hölmö, kuin tämän suhteen aikana ehkä olin. Silloin luulin olevani myös yksiavioinen. Koin vain tosi pientä mustasukkaisuutta häntä kohtaan, jos sitäkään. Vaikka hirmuisesti rakastinkin. Nykyään ymmärrän itseäni paremmin. Ja olen kyllä levottomampi lähtemään muidenkin kanssa sänkypuuhiin, kuin silloin. Pidän siitä, samoin siitä että kumppanini saa nauttia muistakin ihmisistä.
Pohjimmainen tunne nykyisessä suhteessani on rakkaus ja turvallisuus. Luotto toiseen, vaikka mitä tulisi. Avoin keskustelu kaikesta. Se on mielestäni ainoa tapa millä pystyy olemaan vapaassa suhteessa oikeasti vahingoittamatta suhdetta, tai toisiaan.
NN