Onko nykyään perheenäideillä enää joulustressiä kun koko talo pitää siivota lattiasta kattoon ja verhot vaihtaa jouluisiin?
Kommentit (5)
Mulla on aivan helvetinmoinen stressi, kun joudun tekemään duunissa kaksinverroin töitä että saan kaiken valmiiksi vuoden loppuun mennessä.
Muistan omasta lapsuudesta äidin kireyden, kun oli "pakko" siivota kaappien sisäovista lähtien kaikki. Siivoan kyllä joulun alla vähän paremmin, mutten stressaa enkä varsinkaan kiukuttele lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aivan helvetinmoinen stressi, kun joudun tekemään duunissa kaksinverroin töitä että saan kaiken valmiiksi vuoden loppuun mennessä.
Ja loppujen lopuksi silläkään ei ole mitään väliä, jos et saa töitäsi tehtyä. Kiire on periaatteessa keksitty juttu.
Siivoan normaalisti mutta verhoja en todellakaan vaihda. Meillä joulu ei ole punainen ja joulupuuhasteluista yleensä tykkään ja koen rauhoittavaa.
Ei mulla ainakaan. Ostan kaiken valmiina, siivoan jos jaksan. Täysikäiset lapset haluaa leipoa tortut valmistaikinasta. Tulee joulutuoksu. Koristeita laitetaan, syödään suklaata ja rentoudutaan. Joulukirkossa käydään myös.