Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö
Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.
Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).
Kommentit (696)
Vierailija kirjoitti:
Nämä keskustelut on turhia. Naiset eivät myönnä ulkonäkö keskeisyyttä koskaan. Riittää kun katselee pariskuntia prismassa niin huomaa että mies yleensä paremman näköinen. Tietenkin on myös molemmat rumia.
Tulisit jo ulos kaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat voi vaikuttaa lasten ja nuorten odotuksiin tulevasta kumppanista esim. painottamalla et ulkonäkö ei ole tärkeintä
Ja toisinpäin. Mulla oli lukioikäisenä poikaystävä, jolla oli akne. Mua se ei häirinnyt, mutta äitiäni häiritsi ja hän vihjaili asiasta tympeästi koko ajan. Ei sentään poikaystävälle itselleen, mutta minulle. Äiti häpesi muutenkin kaikkea, ja sitten vielä tytär seurusteli nolon finninaaman kanssa. Tuo poika oli fiksuin ja mukavin jonka kanssa olen koskaan ollut.
Kyllä koin, että tuo äidin ulkonäkökeskeisyys vaikutti myöhempiin miesvalintoihini. Ihan sama millainen sika tai vaikka väkivaltainen mies oli, kunhan vain oli ulkoisesti hyvä.
Hyväksyit äitisi maailmankuvan ihan tuosta noin vain?
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista että nykyajan naiselle miehessä ei merkitse mitkään muut kuin pituus, ulkonäkö ja pankkitilin saldo
Se olisi surullista, mutta sehän ei ole totta. Surullista on että sä joko ihan oikeesti uskot tohon tai sitten muuten van provoat.
Aika surullista että mies ihmisenä ei merkitse naiselle mitään kun ainoa mitkä merkitsee on se mitä mies naiselle mahdollistaa ja mitä mies tekee naisen hyväksi
Pah. Miksi itkeä sellaisen perään, joka ei ole kiinnostunut sinusta? en usko että sinäkään olet sellaisista kiinnostunut, jotka eivät ole sinusta kiinnostuneita.
Niitä kiinnostuneita on on. Pitää vaan katsoa sellainen ja etsiä niitä fiksuja kivoja itsekin. Ei nainen ole mikään uhri. Ihan aktiivisesti voit etsiä. Eikä ne miehet ole kaikki yksi sama kansa ja kaikki samanlaisia. Yksilöitä se porukka on täys.
Ihan turhaa rutinaa tuollainen uhriutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin jos joku mies antaa pakit ylipainon takia. Olisiko se sama nainen ollut parempi kumppani jos hän olisi 20kg laihempi? Eikös hän edelleen olisi se sama nainen?
Ylipaino kertoo aika paljon luonteesta ja luonteen heikkoudesta.
Niinkö? Vaikka ihminen olisi opiskellut ahkerasti, hankkinut työpaikan, menestyy työssään, harrastaa, opiskelee vapaa-ajallaan kieliä, on ihana ja empaattinen ihminen, auttaa ikääntyviä vanhempiaan jne. Niin susta luonne on heikko, jos on muutama ylikilo? Sinä olet harhainen.
Todellisuudessahan naiset on huomattavasti valikoivampia kuin miehet ja ovat sitten lisäksi sitä mieltä että miehillä ei saisi mitään kriteerejä olla... edustaa feminististä tasa-arvonäkemystä.
Minun mielestäni kannattaa tehdä kaikkea muuta kuin kytätä vaan sitä puolisoehdokasta. Sitten se löytyy. Se löytyy kaiken tekemisen ja muun ohella. Löytyy se ihminen. Ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat voi vaikuttaa lasten ja nuorten odotuksiin tulevasta kumppanista esim. painottamalla et ulkonäkö ei ole tärkeintä
Ja toisinpäin. Mulla oli lukioikäisenä poikaystävä, jolla oli akne. Mua se ei häirinnyt, mutta äitiäni häiritsi ja hän vihjaili asiasta tympeästi koko ajan. Ei sentään poikaystävälle itselleen, mutta minulle. Äiti häpesi muutenkin kaikkea, ja sitten vielä tytär seurusteli nolon finninaaman kanssa. Tuo poika oli fiksuin ja mukavin jonka kanssa olen koskaan ollut.
Kyllä koin, että tuo äidin ulkonäkökeskeisyys vaikutti myöhempiin miesvalintoihini. Ihan sama millainen sika tai vaikka väkivaltainen mies oli, kunhan vain oli ulkoisesti uhyvä.
Hyväksyit äitisi maailmankuvan ihan tuosta noin vain?
no, vanhemmat kyllä vaikuttavat lapsiinsa todella paljon. Ei sitä voi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin sanoa miesten kriteereille, että: EVVK 🤣
Eli täsmälleen samaa mitä ne miehet sanoo susta 😆
Evvk 🤣
Ei ketään muutakaan
-eri
"Jokainen tervejärkinen ihminen tietää että lihavuus ei ole terveellistä tai millään tavalla kehopositiivista. Jos joku haluaa elää lihavana niin siitä vaan mutta saa sitten kustantaa kaikki lihavuuden aiheuttamat terveysongelmat omasta pussistaan eikä veronmaksajien."
Jokainen tervejärkinen ihminen tietää, että kehopositiivisuus ei koske vain lihavia. Se koskee myös laihoja, normaalipainoisia, pitkiä, lyhyitä, keskipituisia, isonenäisiä, paloarpisia, atooppisia, pälvikaljuja, pienitissisiä, hampaattomia, yksijalkaisia jne. Anna ihmisille kehorauha. Äläkä ylistä, että kehopositiivisuus tarkoittaisi lihavia naisia, vaikka saisitkin sillä tavalla kätsyn haukkumasanan.
Tottahan toi on. Itse olisin jäänyt yksin ellen olisi kaunis. Sen verran pahat traumat lapsuudesta, että olin ihan hirveä miehelleni monta vuotta ennen kuin sain perusturvallisuuden tunteen kehitettyä. Silti se vain jaksoi mun kanssa, aina välillä vaan huokaili miten kaunis olen itkiessäni.
Toisaalta, nyt minusta on kehittynyt jopa ihan hyvä ihminen, joka ottaa aina muut huomioon ja pyrkii aina toimimaan oikein. Eli ei se vaikeus ole aina pysyvä piirre. Monen kauniin huono käytös saattaa myös kummuta siitä kauneudesta, eli on joutunut kestämään kaikenlaista ulkonäkönsä vuoksi jo lapsesta asti. Sairaita miehiä löytyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko että kehopositiivisuus rajattiin koskemaan vain naisia? Kukaan ei edes harkinnut että jotain läskimahamiehiä alettaisiin kutsumaan komeiksi.
Ei rajattu. Urpot vaan ovat alkaneet haukkua lihavia naisia kehopositiivinen-termillä. Kehopositiivisuus ei ole lihavuuden synonyymi.
No miksi niin suuri osa näistä kehopositiivisuuden kannattajista on lihavia naisia?
Pääasiassa naiset ovat niitä "kehopositiivisia". Naisten ulkonäöstä. Vain naisten. Mies on edelleen läski tai pullukka tai YÖK.
Ei. Ei miehenkään ulkonäköä saa haukkua.
Mitä sitten? Ei pinnallisilla miehillä mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko että kehopositiivisuus rajattiin koskemaan vain naisia? Kukaan ei edes harkinnut että jotain läskimahamiehiä alettaisiin kutsumaan komeiksi.
Ei rajattu. Urpot vaan ovat alkaneet haukkua lihavia naisia kehopositiivinen-termillä. Kehopositiivisuus ei ole lihavuuden synonyymi.
No miksi niin suuri osa näistä kehopositiivisuuden kannattajista on lihavia naisia?
No miehethän ei edes tiedosta olevansa lihavia tai jos ovatkin niin pitäis silti kelvata kaikille hoikille nuorille ja kauniille naisille.Että ihmekö tuo että sinkkuustilastot vaan kasvaa. Syy on miesten
Syy on aina kaikissa muissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää toimii toisinkinpäin. Pitkät, rikkaat ja sporttiset miehet voi osoittautua suunsa aukaisun jälkeen lapsellisiksi typeryksiksi.
Naista ei haittaa. Lompakko on tarpeeksi paksu.
No, täytäpä sitten lompakkosi vaikka mainoslehtisillä. Ongelmasi on ratkaistu.
PS: Kuka muka nykyään enää edes käyttää lompakkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista että nykyajan naiselle miehessä ei merkitse mitkään muut kuin pituus, ulkonäkö ja pankkitilin saldo
Se olisi surullista, mutta sehän ei ole totta. Surullista on että sä joko ihan oikeesti uskot tohon tai sitten muuten van provoat.
Tuon edellisen kaltaiset miehet ovat tyhjiä kuplia. Poks, sanovat he, kun vähän tuuli käy. Ei heillä mitään tee ja he tietävät sen itsekin.
Näinhän se luonto korjaa geenejä joka sukupolvi paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vaan on niin, että parinvalinnassa ulkonäkö merkitsee paljon. Myös minä tykkään valitettavasti komeista miehistä. He ovat harvemmin mitään uskollisia tai fiksuja tai taiteellisia tai syvällisiä ajattelijoita. Ja monet jopa kokevat, että naisten pitää antaa kaikkensa suhteelle, ja heidän ei mitään.
Sitten heillä on paljonkin yhteistä naisten kanssa
Naista ei haittaa. Lompakko on tarpeeksi paksu.