Aika surullista, miten paljon miehille merkkaa naisen ulkonäkö
Olen deittaillessa huomannut ja oikeastaan yllättynyt, miten paljon sinkkumiehet laittavat painoarvoa naisen ulkonäölle. Ei riitä, että nainen on mukava, fiksu, turvallinen ja "ihan kivannäköinen". Naisen pitää olla hoikka, sporttinen ja tosi nätit kasvonpiirteet. Ihana sama, vaikka naisella olisi hankala luonne. Ongelma on vaan siinä, että millä tavalla se tyttöystävän kauneus ja hoikkuus tekee sinulle mukavan ja helpon arjen? Mun mielestä miesten tulisi enemmän miettiä sitä, että miltä TUNTUU olla sen naisen seurassa. Viihdytkö hänen kanssaan ja onko kivaa olla yhdessä? Ja kannattaa myös ihan realistisesti miettiä, että onko siinä naisessa kumppaniainesta ja millaista arki olisi hänen kanssaan. Jos kuvitellaan, että on vaikka tosi kaunis ja hoikka nainen, jolla on kolme pientä lasta kahdelle eri miehelle ja nainen tekee pienipalkkaista työtä, niin mitä se nainen rehellisesti voi sinulle antaa parisuhteessa? Millaista se arki olisi tällaisen naisen kanssa ja olisitko onnellinen siinä? Sä voit joutua vaikeuksiin, jos naisen ulkonäkö on sulle ykkösprioriteetti.
Mä vielä jotenkin ymmärrän sen, että joku 20-vuotias mies kiinnostuu ensisijaisesti naisen ulkonäöstä, mutta kyllä viimeistään joskus 30+ iässä pitäisi kiinnittää enemmän huomiota naisen luonteeseen ja statukseen (mikäli siis etsii itselleen elämänkumppania eikä seuralaista cocktail-kutsuille).
Kommentit (696)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut naisille paljon useammin pakit lähihoitajuuden kuin ulkonäön vuoksi.
Itselle on yrittäjyys ja tupakointi ollu punanen vaate.
Mun kaverille on käynyt niin, että mies on lopettanut juttelun sen jälkeen kun on saanut tietää hänen olevan pienipalkkaisessa työssä (luovan alan AMK-koulutus).
Ei koulutus kerro tuloista.
Nimim. peruskoulupohjalta 85te/v
Ei niin.
T: työtön maisteri
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut koskaan parisuhteessa missä nainen ei yrittäisi muuttaa ulkonäköäni ja vaatetustani semmoiseksi kuin nainen haluaa mutta onneksi se ukonäköön puuttuminen on paha asia vain miesten kohdalla ja se on naisille ihan sallittua kun ei naiset sitä suostu lopettamaan
Ihan itsehän sinä päätät, mitä sallit. Ei kaikki miehetkään ikinä lopeta naisten ulkonäön arvostelua ja jäkättämistä, mitä naisen pitäisi tehdä ollakseen enemmän miesten mieleen. Ainoa, mitä itse pystyy hallitsemaan, on se, ettei tuollaisten ihmisten kanssa ole. Turha odottaa jotain yleistä julistusta, mikä on sallittua ja mikä ei. Ihmiset ovat, mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on suositeltavaa valita kumppani, jonka ulkonäkö sytyttää, mutta kieltämättä surullista kuinka paljon painoarvoa ihmiset ulkonäölle antaa.
Ai surullista että ihmiset ja eläimetkin biologian sanelemana luonnostaan valitsevat parittelukumppaninsa ulkonäön perusteella? Miksi lihavat eivät voi pariutua keskenään?
Koska epäterveellisyys ei viehätä mitään olentoa tässä maailmassa.
Paskaa. Osa miehistä ihannoi nimenomaan isoja naisia, sille genrelle on ihan oma nimensäkin BBW.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan ei sit varmaan ole ollu kriteerinä miehen komeus? Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Olen toistuvasti saanut pakkeja varsin tavallisen näköisiltä ja lyhyiltäkin miehiltä.
Ap
Lyhyt = ruma?
Itse kyllä pidän erityisesti lyhyistä naisista, mutta ei se ole tietenkään tärkeä tai ratkaiseva tekijä, jos muuten homma natsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan ei sit varmaan ole ollu kriteerinä miehen komeus? Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Olen toistuvasti saanut pakkeja varsin tavallisen näköisiltä ja lyhyiltäkin miehiltä.
Ap
Oletko itse yli 180cm vai miksi pidät itseäsi lyhyitä miehiä parempana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tällä linjalla aletaan argumentoimaan, sitten varmaan on yhtä oikeutettua odottaa, ettei nainenkaan sorru kriteereisssän vastaaviin pinnallisuuksiin? Esitän vastavuoroisesti luopumista kaikista tienaamiseen liittyvistä vaatimuksista ja yritykestä alistaa mies rahan takia vuosikymmeniä kestävään kurimukseen.
Nimenomaan näin. Kerran pinnalliset kriteerit paheksuttavia ja niitä ei tule hyväksyä, toki sen pitää tarkoittaa kaikkia pinnallisuuksia ei vain ulkonäköä.
Ehkäpä myös lapsihaave voisi olla pinnallinen kriteeri? Jos mies ei halua lasta, mutta nainen haluaa, niin onko pinnallista erota tämän vuoksi?
Ok. Toiset pinnalliset kriteerit ovat siis hyväksyttäviä, mutta toiset taas ei. Eipä sekään tullut yllätyksenä kumpi nä
Eihän lapsihaave ole millään lailla pinnallinen kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Samoin jos joku mies antaa pakit ylipainon takia. Olisiko se sama nainen ollut parempi kumppani jos hän olisi 20kg laihempi? Eikös hän edelleen olisi se sama nainen?
Ylipaino kertoo aika paljon luonteesta ja luonteen heikkoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla kyllä panemaan sua ap.
Et voi.
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista että nykyajan naiselle miehessä ei merkitse mitkään muut kuin pituus, ulkonäkö ja pankkitilin saldo
Noistakin vain saldo ja omaisuus kiinnostaa loppupeleissä isosti. Muu ei ole niin tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis kuvitteleeko jotkut oikeesti ett se kauneuden ihailu on jotain rakkautta? Eihän siinä on rakkautta yhtään se on vaan ihailua ja ehkä himoa mut ei yhtään mitään muuta eikä rakkaudella ole tuon kanssa vielä mitään tekemistä.
Siksi se kauneus voi olla naiselle jopa ongelma jos haluaa rakkautta koska useimmat miehet vain ihastuvat ulkonäköön mutta eivät rakasta. Eivät ehkä edes osaa tai pysty rakastumaan. "
Mutta tällä logiikalla yhtä lailla vähemmän viehättävät naiset jäävät helposti vaille rakkautta, kun useimmat miehet rakastuvat naisissa vain ulkonäköön, eihän epäviehättävät naiset ole siten useimpien miesten mielestä rakastettavia. Eli ongelma ei kosketa pelkästään kauniita naisia.
En sano että epäviehättävällä olisi helpompaa, mutta ongelma on vähän erilainen. Kauniilla tarjontaa on paljon, mutta suurin osa on fe
Ei ole olemassa vain kauniita ja rumia ihmisiä. On nättejä, söpöjä, kivannäköisiä, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä myös. Ylipainoakin on ollut.
Oon itse semmonen hoikka ja sporttinen, ihan nättikin. Kuulema kiltti, ystävällinen ja hauskaa seuraakin.
Mieluummin kuolaavat instabimboja. Itsestäkin sais semmoisen jos samalla tavalla kuvia tekis ja jakelis, mutta ei kiinnosta kalastella ja kilpailla huomiosta.
Eli päästään kysymykseen: miksei miehille kelpaa se tavallinen kiltti nainen? :D
Sinähän juuri kuvailit ett oot ihan kivannäköinen. Jospa syy olikin se ett ei vaan synkkaa kimpassa? Onko naisille pahempi paikka ett ei henkisesti toimi jolloin vedetään ulkonäkökortti esille? Vai sanooko miehet sulle ett sorry et oo tarpeeks hyvännäköinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla kyllä panemaan sua ap.
Et voi.
Eikö sulla oo sit rahaa maksaa? Voin antaa joulun kunniaksi alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko että kehopositiivisuus rajattiin koskemaan vain naisia? Kukaan ei edes harkinnut että jotain läskimahamiehiä alettaisiin kutsumaan komeiksi.
Ei rajattu. Urpot vaan ovat alkaneet haukkua lihavia naisia kehopositiivinen-termillä. Kehopositiivisuus ei ole lihavuuden synonyymi.
No miksi niin suuri osa näistä kehopositiivisuuden kannattajista on lihavia naisia?
Kannattajia on enemmän kuin sä luuletkaan. Jokainen perusjärkevä ihminen kannattaa kehorauhaa. Äänekkäimmistä kannattajista iso osa on ollut ylipainoisia naisia, koska media on halunnut julkaista sellaisia juttuja.
Jokainen tervejärkinen ihminen tietää että lihavuus ei ole terveellistä tai millään tavalla kehopositiivista. Jos joku haluaa elää lihavana niin siitä vaan mutta saa sitten kustantaa kaikki lihavuuden aiheuttamat terveysongelmat omasta pussistaan eikä veronmaksajien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tällä somen aikakaudella miehille on ehkä muodostunut harhainen käsitys, että niitä kaunottaria olisi tarjolla mielin määrin.
Tai ehkä naisilla on edelleen harhainen käsitys, ettei heidän tarvitse tuoda suhteeseen mitään.
Heille on vuosikymmeniä toitotettu, että ovat se parempi ja fiksumpi sukupuoli. Oli vain ajan kysymys, että se kusi nousee päähän.
kuitenkin kuka tahansa kelpaa jos on kova naisen tarve
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitteko että kehopositiivisuus rajattiin koskemaan vain naisia? Kukaan ei edes harkinnut että jotain läskimahamiehiä alettaisiin kutsumaan komeiksi.
Ei rajattu. Urpot vaan ovat alkaneet haukkua lihavia naisia kehopositiivinen-termillä. Kehopositiivisuus ei ole lihavuuden synonyymi.
No miksi niin suuri osa näistä kehopositiivisuuden kannattajista on lihavia naisia?
Pääasiassa naiset ovat niitä "kehopositiivisia". Naisten ulkonäöstä. Vain naisten. Mies on edelleen läski tai pullukka tai YÖK.
Joensuussa ei ole väliä minkänäköinen olet kun paikalliset naikkoset ei ole kiinnostunut kuin rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se ongelma onkin miksi suhteet ei nykyään kestä ja niitä ei edes muodostu. Somen ym. perusteella saa sen käsityksen et jokaiselle on joku somebeibe/kundi jossain ja aikaa kulutetaan tätä etsien. Ihmiset on muuttuneet helvetin pinnallisiksi.
Lopulta rakkaudessa on kyse kuitenkin yhdeltä osin myös siitä, kuka on sun kanssa, vaikka saisit kasvohalvauksen ja ulkonäkö muuttuisi. En ymmärrä miten tää puoli unohtuu ihan täysin. Ehkä ne ihmiset, jotka dissaa ulkonäköön perustuen, eivät ole tällaista rakkautta saaneet kokea, eivätkä ehkä tule kokemaankaan koskaan, joten ap:lle tämä myös tsempiksi: et varmasti olisi saanut näiltä ulkonäön perässä juoksijoilta sitä, mitä oikeasti tarvitsisit.
Tiedätkö, mikä on vielä pahempaa? Se että ei koskaan mennyt sinne someen. Niin sanotusti. Tai deittipalveluihin. Tai mihinkään muuhunkaan nettiyhteisöön. Olen aina katsellut sitä kumppaniehdokasta oikeasta maailmasta. Ihmiset eivät vaan halua elää oikeassa maailmassa enää. Haluavat elää unelmaelämää. Ja juuri tuo pinnallisuus on kaikessa läsnä. Pinnallisuus nimenomaan on se hallitseva kriteeri kaikessa. Siksi se vastaan tuleva "tavis" ei kelpaa. Koska some on täynnä (näennäisesti) "täydellisiä" ihmisiä. Tyhmä luulee saavansa kaiken haluamansa. Eikä kykene ymmärtämään, että kaikki somessa on valetta.
Vierailija kirjoitti:
"No eihän sellaisessa suhteessa kannata olla. Kannattaa huomata, että tuo pinnallinen ihminen olisi pinnallinen myös kauniin kanssa ollessaan - ja kauniin olisi vaikeampi huomata tätä todellista syytä miksi hänen kanssaan ollaan. Esimerkissäsi pinnallisuus tuodaan epäviehättävälle suoraan esiin, joten epäviehättävä voi siinä kohtaa itse päättää haluaako pinnallisen kanssa olla. Kaunis joutuu päättelemään kumppaninsa pinnalliset tarkoitusperät paljon hankalammin."
Pinnallinen on pinnallinen myös kauniin kanssa, mutta vain epäviehättävälle pinnallisuus tuodaan esiin? Eikä sitä jälkimmäisellekään tuoda esiin ennen kuin on haaviin saatu. Toki aina voi erota. Kauniilla kuitenkin sentään mahdollisuus löytää kumppani, joka tykkää 100%. Epäviehättävällä ei koskaan.
On epäviehättävälläkin mahdollisuus. Kun ihastuu toiseen, hänestä tulee kauniimpi/komeampi omissa silmissä.
Jopa palovammapotilaat ja kehitysvammaiset löytävät aitoa rakkautta.
Ja aina on vaihtoehtona etsiä kumppanikseen sokeaa ihmistä. Hän ei näe ulkonäköä. Mutta silloin pitääkin olla persoonaltaan sitten priimaa.
Olen eri, mutta sulla on ihme harhaluulo, että kaikki naiset haluaa tuollaista. Itse käyn hyvin harvoin ulkona syömässä ja silloinkin tyylii pizzeriassa, harvoin käyn tapahtumissakaan, en matkustele ja maksan itse matkani miesystäväni luo,